Gå til innhold

Hmm...

Anbefalte innlegg

Gjest liiita
Skrevet

Nå sitter jeg her da. Kjempetrøtt, kjempesur, angst for eksamen og alt er bare dumt.. Har ikke røyket på 13 dager, men nå ser det dårlig ut.. Skal jeg ta den? Hmm..

Hva kan jeg gjøre for at jeg skal klare å holde meg unna den røyken jeg har så inderlig lyst på nå? :/

Videoannonse
Annonse
Gjest printa
Skrevet

Kanskje ikke rette anledning for røykekutt, nei.

Jeg hadde gitt f... kjøpt meg røyk, og latt det stå til!

Du har jo bare holdt opp en stund, eller hva?*s*

Gjest liiita
Skrevet

Nei, nå ble jeg vel bare enda mer fristet.. 13 dager? Det er jo ingenting:) Røyken ligger her, så må ikke ut å kjøpe heller. Tror jeg utesetter denne sluttingen til etter siste eksamen ja.

Jeg er svak:)

Skrevet

Nei, nå ble jeg vel bare enda mer fristet.. 13 dager? Det er jo ingenting:) Røyken ligger her, så må ikke ut å kjøpe heller. Tror jeg utesetter denne sluttingen til etter siste eksamen ja.

Jeg er svak:)

Har du klart deg i 13 dager, så klarer du deg alltids en dag til :-)

...og en dag til....

...og en dag til osv...

Min morfar sluttet på den måten. Han bare utsatte den neste røyken hele tiden, helt til han ikke hadde lyst på røyk mer.

Lykke til med både røykeslutt og eksamen!

Gjest liiita
Skrevet

Hmm, tja.. Dette var vanskelig. Takk for tips, skal i hvert fall utsette denne røyken i 1 time! Så får jeg se hvordan det går. :)

Skrevet

Hmm, tja.. Dette var vanskelig. Takk for tips, skal i hvert fall utsette denne røyken i 1 time! Så får jeg se hvordan det går. :)

Kjempebra! Jeg har tro på deg!

Skrevet

Kanskje ikke rette anledning for røykekutt, nei.

Jeg hadde gitt f... kjøpt meg røyk, og latt det stå til!

Du har jo bare holdt opp en stund, eller hva?*s*

Hva er det for slags svar?? OPPMUNTRE til å drite i røykeslutten? Det var da fryktelig unødvendig!

Har man klart seg i 13 dager, så klarer man seg (som Tonette sier over her) i en dag til. Og en dag til. Osv. Alt man trenger er et spark bak i ny og ne, og en påminnelse om alle de flotte tingene ved å være røykfri (penere hud, penere tenner, penere negler, bedre ånde, bedre kroppslukt, bedre luktesans, bedre kondis osv osv).

Etter 13 dager er den fysiske avhengigheten over for lengst. Da går det på vilje. Og viljen trenger av og til litt hjelp.

Gjest liiita
Skrevet

Takk for svar filiokus. Du har vel helt rett ja, men var bare rimelig fortvila, og hadde veldig lyst på. Men får nå se om en time da, om jeg fortsatt vil ha. Men nå tror jeg det går bra. Ble i litt bedre humør og:)

Skrevet

Takk for svar filiokus. Du har vel helt rett ja, men var bare rimelig fortvila, og hadde veldig lyst på. Men får nå se om en time da, om jeg fortsatt vil ha. Men nå tror jeg det går bra. Ble i litt bedre humør og:)

Jeg er sikker på at dette klarer du helt fint :-)

Bare det at du skriver inn her og lar oss hjelpe deg i stedet for å kaste deg over røyken, vitner om at du har viljestyrke til å klare det!

To uker uten røyk er bra jobba det.

Gjest printa
Skrevet

Hva er det for slags svar?? OPPMUNTRE til å drite i røykeslutten? Det var da fryktelig unødvendig!

Har man klart seg i 13 dager, så klarer man seg (som Tonette sier over her) i en dag til. Og en dag til. Osv. Alt man trenger er et spark bak i ny og ne, og en påminnelse om alle de flotte tingene ved å være røykfri (penere hud, penere tenner, penere negler, bedre ånde, bedre kroppslukt, bedre luktesans, bedre kondis osv osv).

Etter 13 dager er den fysiske avhengigheten over for lengst. Da går det på vilje. Og viljen trenger av og til litt hjelp.

Det er da FRYKTELIG unødvendig å bli så opphisset av et så enkelt svar.

Tenker "liita" er selvstendig nok til å ta en avgjørelse på egenhånd, uavhengig av min eller din mening.

Skrevet

Det er da FRYKTELIG unødvendig å bli så opphisset av et så enkelt svar.

Tenker "liita" er selvstendig nok til å ta en avgjørelse på egenhånd, uavhengig av min eller din mening.

Nå skal det litt mer enn dette til for å hisse meg opp da :-)

Men jeg mener virkelig at i situasjoner som denne hvor trådstarter åpenbart bare leter etter litt støtte, er det undøvendig å "sabotere" med den type svar du gav over.

Det har ingen ting med hvorvidt "liiita" er et selvstendig tenkende menneske å gjøre. Men vi er alle kun mennesker, og rent psykologisk er det mye enklere å sprekke når noen rundt deg forteller deg at det er greit.

Gjest liiita
Skrevet

Nei, dette gidder jeg ikke;) Slutt på røyk for min del! Tar meg en stratos i steden jeg;o)

Takk for hjelpen:)

Skrevet

Nei, dette gidder jeg ikke;) Slutt på røyk for min del! Tar meg en stratos i steden jeg;o)

Takk for hjelpen:)

Gjør det :-)

Gjest printa
Skrevet

Nå skal det litt mer enn dette til for å hisse meg opp da :-)

Men jeg mener virkelig at i situasjoner som denne hvor trådstarter åpenbart bare leter etter litt støtte, er det undøvendig å "sabotere" med den type svar du gav over.

Det har ingen ting med hvorvidt "liiita" er et selvstendig tenkende menneske å gjøre. Men vi er alle kun mennesker, og rent psykologisk er det mye enklere å sprekke når noen rundt deg forteller deg at det er greit.

Jeg og "liita" står ikke hverandre veldig nær, så vidt jeg vet. Og jeg hadde ingen intensjoner om å sabotere hennes røykekutt.

Om du ikke la merke til det, så vil jeg minne om at jeg skrev: "JEG ville gitt f..., og latt det stå til" Det var det jeg mente også.

Og hadde jeg først bestemt meg, hadde ingen greid å stoppe meg - hverken her eller i mine omgivelser forøvrig. Men, så er jeg et forferdelig STABEIST også da ;-)

Skrevet

Jeg og "liita" står ikke hverandre veldig nær, så vidt jeg vet. Og jeg hadde ingen intensjoner om å sabotere hennes røykekutt.

Om du ikke la merke til det, så vil jeg minne om at jeg skrev: "JEG ville gitt f..., og latt det stå til" Det var det jeg mente også.

Og hadde jeg først bestemt meg, hadde ingen greid å stoppe meg - hverken her eller i mine omgivelser forøvrig. Men, så er jeg et forferdelig STABEIST også da ;-)

Jeg skjønner jo selvsagt hva du mener.

Men jeg tenker at bare det faktum at denne tråden finnes, er et tydelig tegn på at trådstarter bare trengte en liten dytt i riktig retning. Hvis hun virkelig ville drite i røykeslutten og gi etter for suget, da hadde hun tatt seg en røyk i fred og ro uten å innvolvere noen som helst. Dermed gjør du en god gjerning ved å backe opp, og si "kom igjen, du klarer det!".

Det er ofte ikke mer som skal til :-)

Du gjorde det bare litt lettere å vakle, var mitt poeng.

Gjest printa
Skrevet

Jeg skjønner jo selvsagt hva du mener.

Men jeg tenker at bare det faktum at denne tråden finnes, er et tydelig tegn på at trådstarter bare trengte en liten dytt i riktig retning. Hvis hun virkelig ville drite i røykeslutten og gi etter for suget, da hadde hun tatt seg en røyk i fred og ro uten å innvolvere noen som helst. Dermed gjør du en god gjerning ved å backe opp, og si "kom igjen, du klarer det!".

Det er ofte ikke mer som skal til :-)

Du gjorde det bare litt lettere å vakle, var mitt poeng.

Ok, greit!

Skrevet

Ok, greit!

Hehe, skulle ikke du liksom være en stabeis?

*danser seiersdansen*

;-)

Mista nikket
Skrevet

Har du ikke tatt den ennå, kan du like godt utsette den en stund til.

Gjest printa
Skrevet

Hehe, skulle ikke du liksom være en stabeis?

*danser seiersdansen*

;-)

Jeg gir meg.

*Som den gode taperen jeg er*

Skrevet

Jeg gir meg.

*Som den gode taperen jeg er*

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...