Ruben21365380992 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei, Jeg har tatt en provokasjonsdiett (sammen med lege ) og funnet ut at jeg har allergi mot flere typer gjærsopper. Jeg har fått olivenbladekstrakt til å behandle dette. Men jeg har fått beskjed om at hvis jeg tester positivt på Amalgam allergi/forgiftning så må jeg sannsynligvis fjerne dette før jeg kan bli bra av CRC, har du noen erfaring fra en slik påstand ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234869-candida-amalgam/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Både "candida related complex" CRC og kvikksølvreaksjoner kan være vanskelig å diagnostisere. En eliminasjonsdiett og provokasjonsforsøk er en av testene som har støtte i litteraturen for å kunne påvise reaksjon på candida soppen. Det er uproblematisk å forsøke å sanere tarmsystemet med olivenbladekstrakt eller skolemedisinske antisoppmidler for deretter å styrke den normale tarmfloraen med pro- og prebiotika. Når det gjelder amalgam og kvikksølvreaksjoner er meningene svært delte. Norsk forening for helhetsmedisin var medarrangører av en kongress i april i år med fokus på blant annet tenner og helse. En norsk tannlege (Oppedal),som har vært sterkt kritisk til bruk av amalgam, fortalte om et norskt prosjekt der personer som mente å ha reaksjoner på amalgam fjernet sine fyllinger. Etter ca et år var det mange som følte seg bedre, men ved etterundersøkelse hadde de fått mange av plagene tilbake. En annen norsk lege (Harald Hamre, forfatter av boka "Amalgam og sykdom") mente at reaksjonene mot amalgam var svært individuelle og avhengig også av den enkeltes følsomhet. Kvikksølv kan påvirke både immunsystemet og tarmfloraen. For å oppsummere er min erfaring at noen kan bli forbigående bedre, noen varig bedre og noen kan bli verre ved sanering av amalgam. Det koster mange penger og det er vanskelig på forhånd å kunne si hvem som vil profitere på å fjerne fyllingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234869-candida-amalgam/#findComment-1800814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.