Gå til innhold

hvilke føde stillinger hadde dere?


Gjest prekestolen to ganger

Anbefalte innlegg

Første gang satt jeg på fødekrakk under pressriene, men sto oppreist og støttet meg på prekestol imellom. Enkel og grei fødsel:)

Andre gang sto jeg på kne i senga og støttet meg til sengeryggen, helt greit det også, men jeg ville heller hatt fødekrakken!

Begge barna veide like i underkant av 4 kg da de ble født, men alt gikk veldig greit, har veldig tro på å la tyngdekraften hjelpe til:) Så fremt det er mulig selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang: vanlig fødeseng, ikke noen hjelpemidler.

Andre gang: vanlig seng, kom meg aldri over i fødesenga for ungen kom som en rakett på 7 cm åpning! Like greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødesengen alle tre gangene. Varierte lå stort sett kun da babyen skulle komme, ellers var jeg mye oppe og gikk og beveget meg.

Da jeg skulle ha nr. 3 tenkte jeg å sitte på kne i senga, støttet mot en saccosekk. Men da synes jeg det virket som om babyen kom for fort, så jeg ville heller ligge i fødesengen - følte meg mer i kontroll (for en illusjon :-) da.

Syntes det var veldig OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1: Liggende på rygg med spinalbedøvelse - keisersnitt.

Nr. 2: Liggende på siden. Øverste ben fikk jeg hjelp til å løfte ved hver pressri. Ingen smertelindring. Vannet ble tatt rett før pressriene startet. Ingen tang/vakuum eller annen intervensjon.

Nr. 3: Liggende/halvt sittende på ryggen. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å bevege meg. Ingen smertelindring. Vannet tatt en stund før pressriene startet. Ingen tang eller vakuum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Nr. 1: Liggende på rygg med spinalbedøvelse - keisersnitt.

Nr. 2: Liggende på siden. Øverste ben fikk jeg hjelp til å løfte ved hver pressri. Ingen smertelindring. Vannet ble tatt rett før pressriene startet. Ingen tang/vakuum eller annen intervensjon.

Nr. 3: Liggende/halvt sittende på ryggen. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å bevege meg. Ingen smertelindring. Vannet tatt en stund før pressriene startet. Ingen tang eller vakuum.

Når du har så vondt at du ikke klarer å bevege deg, hvorfor tar du ikke imot smertelindring da?

Bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så vondt at du ikke klarer å bevege deg, hvorfor tar du ikke imot smertelindring da?

Bare lurer.

For det første slo aldri tanken meg og ingen foreslo det heller. For det andre var jeg da kommet så langt at det var liten vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...