Gjest stivsomenpinne Skrevet 30. mars 2001 Del Skrevet 30. mars 2001 I mange år har jeg hatt en anspent rygg og stive skuldre. Har dessuten vondt i armene og klarer nesten ikke bære over 5 kg uten at det smerter. Stivheten forplanter seg i øvre del av brystkassen. Siden jeg er i full jobb og er sliten etter en lang arbeidsdag, har jeg ikke overskudd til å dra rett på treningsstudio etter arbeidsdagen. Nå venter jeg på fysikalsk behandling. Bare lurer på om det blir effekt av behandlinga når jeg samtidig går på arbeid. Hvor store muligheter er det for å bli bedre når dette har vart over så mange år og jeg aldri tidligere har blitt noe særlig bedre etter behandling. Det er anspentheten og stivheten som plager meg mest. I tillegg er det plagsomt med denne indre irritasjonen som nesten ikke kan forklares. Den sitter liksom inni beinet eller nervene . Forstå det den som kan. Jeg kan ikke forklare det på annen måte. Kan legen eller andre si noe om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23592-stiv-og-st%C3%B8l-hele-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Kjære stivsomenpinne. Du deler skjebne med mange og årsaken er ofte feilbruk av kroppen ofte i kombinasjon med feil arbeidsstilling og holdning. Jeg synes ofte passiviserende fysioterapi (varme og massasje, ev ultralyd) har liten effekt. Det er viktigere at terapeuten går gjennom din arbeidsstilling og at dere sammen lager et opplegg for riktig bruk av kroppen, inkludert tilstrekkelig hvile. Akutte betennelse blir ofte mye bedre av hvile og sykemelding. Kroniske betennelser i muskler og sener må ha passe store doser aktivitet og hvile. Undersøkelser fra bedrifter har også vist at trening på jobben med strikker og tøyninger kan redusere belastningslidelser betydelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23592-stiv-og-st%C3%B8l-hele-tiden/#findComment-99982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.