Gå til innhold

Hvis man føler at man er på randen av et nervøst sammenbrudd...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå

Hei!

Håper noen her kan hjelpe meg. I det siste har det hopet seg opp med diverse ting, og jeg føler at jeg blir mer og mer deppa og får mer angst for hver dag som går.

Det virker som jeg kan knele når som helst.

Er det noen her som vet hva kriteriene er for å komme inn på en akuttpsykiatrisk avdeling hvis det virkelig blir for ille? Eller andre instanser som kan ta meg inn relativt fort.

Bor i Oslo. Håper på svar.

Fortsetter under...

Jeg tror du må ha en henvisning fra legen din, men jeg er ikke sikker. Uansett er fastlegen et godt sted å begynne.

Vestre Aker bydel har et psykiatrisk beredskapsteam som satser på "lavterskel tilbud". Dit kan man ringe 24/7. Jeg vet ikke om andre bydeler har det samme tilbudet.

Lykke til!

Varierer nok fra sted til sted. Tror allikevel det er mulighet for akutt tilbud, de fleste steder.

Ring direkte til sykehus/legevakt og forhør deg.

Trenger du noen å snakke med nå, så går det an å ringe:

815 33 300

http://www.kirkens-sos.no

Gjest Cath natt

Det beste er kanskje å gå til fastlegen for å gjøre en planlagt innleggelse. I Oslo har de også psykiatrisk legevakt som kan legge inn akutt. Akutt avdelinger er ganske stressende, men du kan bli overført etter kort tid til en annen avdelig eller sykehus.

Gjest Anonym akkurat nå

Jeg tror du må ha en henvisning fra legen din, men jeg er ikke sikker. Uansett er fastlegen et godt sted å begynne.

Vestre Aker bydel har et psykiatrisk beredskapsteam som satser på "lavterskel tilbud". Dit kan man ringe 24/7. Jeg vet ikke om andre bydeler har det samme tilbudet.

Lykke til!

Tusen takk for svar, alle sammen. Godt å vite at det fortsatt er mennesker som er villige til å hjelpe :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...