Gå til innhold

Laseroperasjon på øyne

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

I mangel av God Morgen Norge på TV2 i morges ble jeg sittende og titte på en annen kanal med en dokumentar som filmet en laseroperasjon på øyet. Jeg satt og skvatt, skar grimaser og spiste litt brødskive, men klarte ikke la være å bli litt fascinert.

Jeg er selv nærsynt, og bruker dagslinser. Laseroperasjon kan høres dyrt ut, men om jeg legger sammen beløpene jeg kommer til å bruke på kontaktlinser de neste årene, så er det plutselig ikke så dyrt med operasjon likevel.

Er det noen som har erfaringer med klinikker som utfører slike operasjoner? Dyktighet og pasienthåndtering er viktigere enn pris, ettersom jeg er skikkelig pysete når det gjelder sånt (hvem er vel ikke det?).

Er det mulig å gjøre dette under full narkose, eller er det helt umulig?

Jeg bor i Trondheim, så tips om klinikker i nærheten av byen er best :)

Skrevet

Jeg vet lite om det, men jeg vet at en reise til (var det bulgaria?) tur retur pluss laseroperasjon er billigere enn å ta det i Norge. Og norske leger reiser dit på studieturer, så det er ikke noe jalla.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg vet lite om det, men jeg vet at en reise til (var det bulgaria?) tur retur pluss laseroperasjon er billigere enn å ta det i Norge. Og norske leger reiser dit på studieturer, så det er ikke noe jalla.

Som jeg skrev så er pris mindre viktig enn tryggheten rundt operasjonen, så en forvirret Caloni på flyplassen i Bulgaria som leter etter mann i hvit frakk med "øyelokkspreder" er ikke det beste, tror jeg :P

Men joda, jeg tror gjerne på at det kan lønne seg, ja.

Skrevet

Som jeg skrev så er pris mindre viktig enn tryggheten rundt operasjonen, så en forvirret Caloni på flyplassen i Bulgaria som leter etter mann i hvit frakk med "øyelokkspreder" er ikke det beste, tror jeg :P

Hehe, men de er jo flinkere enn i Norge jo! Og du kan spare penger og få en sydenferie på kjøpet.

MEN hvis du ikke vil, så!

=p

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe, men de er jo flinkere enn i Norge jo! Og du kan spare penger og få en sydenferie på kjøpet.

MEN hvis du ikke vil, så!

=p

Nah...gidder ikke flytte på ræva mi så langt :P

Skrevet

Akkurat det hadde jeg aldri i verden gjort.

Jeg har tatt laseroperasjon selv, og har vært på x antall kontroller etterpå for å være sikker på at alt er som det skal. Oppfølging er enormt viktig for meg.

Skrevet

Jeg har tatt laseroperasjon og har fått et nytt liv. Det er så deilig å slippe linsene og en drøm å våkne opp om morgenen med et klart syn. Jeg brukte Norsk synskirurgi (www.synskirurgi.no) og er veldig fornøyd. Jeg tok operasjonen i Stavanger, men det er samme kirurg hos norsk synskirurgi som opererer i både Trondheim og Stavanger. Han var utrolig dyktig, flink, rollig og snill. Følte meg veldig trygg. Oppfølgningen etterpå har også vært super.

Skrevet

Jeg har hørt at at alle slike operasjoner bør man reise å gjøre i Thailand. Moderne utstyr, kjempeflinke leger, dvs ikke norske sidrumpa som ikke har oppdatert seg på 20 år, og det blir atskillig billere å gjøre det der enn her. Og så kan man ha litt ferie ved siden av :o)

Skrevet

Er absoultt å anbefale en laseroperasjon - er så utrolig fornøyd med å slippe linsene.

Jeg brukte Norsk Synskirurgi i Oslo i januar i fjor, og oppfølgingen der var ikke noe å si på - jeg kan faktisk bare stikke innom om jeg selv føler for det.

Har ikke hatt noen problemer i ettertid, ser som en ørn ;-)

Gjest bare lurer på dette
Skrevet

Jeg kaster meg inn med et spørsmål jeg også. har hørt positivt om denne operasjonen.

Men må man ha nådd en viss alder, slik at endringene i synet har stabilisert seg først? Jeg mener, mange endrer synet runt 40 års alderen, og blir feks mer og mer langsynte, men så stabiliserer det seg.

Bør man ikke vente til synet har stabilisert seg, eller så risikerer man vel at det endrer seg igjen etter operasjonen?

Skrevet

Jeg kjenenr til en som fikk det gjort i Istanbul! Fikk plutselig e-post en dag fra en nettkafe der nede. Det hadde jeg ikke tort!

Men jeg har også fryktelig lyst til å gjøre det, men tør ikke. Sjekket litt rundt for noen mnd siden, men kom ikke så langt at jeg fikk gjort det.

Skrevet

Har to her på jobben som har gjort det.

Ho ene fikk en tablett for å slappe av litt, han andre fikk det ikke (de glemte å gi ha det.)

Du får bedøvelse på øyet, og det hele er over på få minutter. Det er ikke vondt, og jeg har aldri hørt om noen som får narkose. (De har sikkert ikke narkoseleger på slike steder)

Gubben står på venteliste og har fått time til forundersøkelse rett etter sommeren. Han fikk 20% rabatt ettersom han bestilte nå i juni.

http://www.oyelaser.no/

Men jeg vet ikke om de har noen klinikker der du bor.

Skrevet

Noen reiser også til Tyrkia. Det var 1/2 pris inkl. reise og opphold.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg kjenenr til en som fikk det gjort i Istanbul! Fikk plutselig e-post en dag fra en nettkafe der nede. Det hadde jeg ikke tort!

Men jeg har også fryktelig lyst til å gjøre det, men tør ikke. Sjekket litt rundt for noen mnd siden, men kom ikke så langt at jeg fikk gjort det.

Ja, jeg husker innlegget ditt. Det var det som fikk meg på tankene :) Gjør det først da, så kan jeg gjøre det etterpå :P

Gjest Calóni
Skrevet

Har to her på jobben som har gjort det.

Ho ene fikk en tablett for å slappe av litt, han andre fikk det ikke (de glemte å gi ha det.)

Du får bedøvelse på øyet, og det hele er over på få minutter. Det er ikke vondt, og jeg har aldri hørt om noen som får narkose. (De har sikkert ikke narkoseleger på slike steder)

Gubben står på venteliste og har fått time til forundersøkelse rett etter sommeren. Han fikk 20% rabatt ettersom han bestilte nå i juni.

http://www.oyelaser.no/

Men jeg vet ikke om de har noen klinikker der du bor.

Jeg ser de bare har i Sarpsborg, så det blir ikke aktuelt. Men nettsiden var veldig fin, så jeg fikk lest mye om hvordan en slik operasjon foregår. Takk! :)

Gjest Calóni
Skrevet

Er absoultt å anbefale en laseroperasjon - er så utrolig fornøyd med å slippe linsene.

Jeg brukte Norsk Synskirurgi i Oslo i januar i fjor, og oppfølgingen der var ikke noe å si på - jeg kan faktisk bare stikke innom om jeg selv føler for det.

Var det fælt å få de der øyesprikertingene i øynene, og at folk gjorde som de ville med øyet ditt? *grøsse*

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har tatt laseroperasjon og har fått et nytt liv. Det er så deilig å slippe linsene og en drøm å våkne opp om morgenen med et klart syn. Jeg brukte Norsk synskirurgi (www.synskirurgi.no) og er veldig fornøyd. Jeg tok operasjonen i Stavanger, men det er samme kirurg hos norsk synskirurgi som opererer i både Trondheim og Stavanger. Han var utrolig dyktig, flink, rollig og snill. Følte meg veldig trygg. Oppfølgningen etterpå har også vært super.

Var det ikke veldig ekkelt, selve inngrepet? Jeg klarer såvidt å ta på mitt eget øye :o

Gjest Calóni
Skrevet

Hva betalte du? Jeg ser priser der,- er det for ett eller begge øyne?

Gjest Calóni
Skrevet

Hva betalte du? Jeg ser priser der,- er det for ett eller begge øyne?

Skrevet

Jeg ser de bare har i Sarpsborg, så det blir ikke aktuelt. Men nettsiden var veldig fin, så jeg fikk lest mye om hvordan en slik operasjon foregår. Takk! :)

Da tror jeg nok de er medlem av en kjede ettersom jeg har hørt at det er kjeden som har gått ut med et tilbud om 20% rabatt i juni.

Bra at du i hvertfall fikk litt info:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...