Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Psyduck

Cola!

Det er noe av det meste syrenøytraliserende for finnes! Helt uten bivirkninger.

Hvis du ikke orker noe så søtt og klissete, og egentlig trenger noe mot kvalme og svimmelhet kan du prøve Trihistan. Det kan brukes av gravide og påvirker balansenerven, slik at kroppen ikke produserer for store mengder syre.

Andre alternativer er te med sitron og salt. Eller te kokt på fersk ingefær (det siste ble jeg kjempekvalm av, men hun som anbefalte meg det sier at det virker kjempebra for henne.)

Cola!

Det er noe av det meste syrenøytraliserende for finnes! Helt uten bivirkninger.

Hvis du ikke orker noe så søtt og klissete, og egentlig trenger noe mot kvalme og svimmelhet kan du prøve Trihistan. Det kan brukes av gravide og påvirker balansenerven, slik at kroppen ikke produserer for store mengder syre.

Andre alternativer er te med sitron og salt. Eller te kokt på fersk ingefær (det siste ble jeg kjempekvalm av, men hun som anbefalte meg det sier at det virker kjempebra for henne.)

Cola syrenøytraliserende??? Det har jo en pH på 2... Vanlige tyggetabletter med karbonater burde fungere utmerket, men som nevnt under kan bakepulver også brukes. Samarin o.l også, rekken er endeløs...

Gjest jølle

Cola syrenøytraliserende??? Det har jo en pH på 2... Vanlige tyggetabletter med karbonater burde fungere utmerket, men som nevnt under kan bakepulver også brukes. Samarin o.l også, rekken er endeløs...

Et glass cola kan få 40 liter nøytralt vann ned i en pH under 5 så hvis cola virker så har man vel heller et baseproblem *ler*

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære amazon.

Det finnes flere typer naturmidler som kan være gunstig mot magesyre. De mest kjente er silisiumblandinger som nøytraliserer magesyren og dette er flytende blandinger som kjøpes i helsekostforretninger. På apotek kan du kjøpe blanding av sitruspektiner som virker som et lokk over syra i magesekken og hindrer den i komme opp i halsen.

Annonse

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Vet ikke om det kan brukes av

gravide, men Link fungerer jo

ganske bra. En eller to tyggetabs

og bortevekk med sure oppstøt og

vond mage! :)

Du får det på apoteket reseptfritt.

Kjære DaMan.

Link inneholder ikke ubetydelige mengder aluminium og jeg ville være forsiktig med å bruke dette under svangerskap for å redusere eksponering for metaller.

Bakepulver i vann.

Sure oppstøt, gjett om jeg har erfaring med det.!!

Ettersom du er inne på "alternativ med.", regner jeg med at du er interessert i noe urtebasert eller?..

Kjøp GASTRIBLETT på helsekostbutikk.

Den er helt suveren. Tas som en kur, eller ved behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...