grymt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei!Jeg er en jente på 25 år som har slitt med magetrøbbel i alle år: etter uvisst antall turer på sykehus og legekontorer har jeg fått en form for diagnose som er refluks-sykdom og irritabel tarm. Dette fører til mye ubehag, og nedsatt livkvalitet. Men man venner seg til alt. Jeg har gått fast på nexium 20 mg(tar flere om dagen hvis jeg har en dårlig dag)i ca 5 år.Sist jeg ble innlagt og det ble utført gastroskopi, var resultatet at legene og spesialistene ikke kunne skjønne hvorfor jeg gikk fast på nexium, grunnet alder ol. Nå er det sånn at nexium hjelper meg mye med daglige plager med syre, men fins det noe farer ved å gå fast siden jeg er så ung? Regner med å måtte bruke det til den dagen himmelen faller ned og jeg plutselig blir frisk. Kan jeg bruke nexium under graviditet?Sliter ellers mye med periodevis svimmelhet,kvalme, magevondt og tynnslitt psyke, så vurderer nå psykologisk hjelp.Tatt masse blodprøver den siste mnd, hvor alt er bra bortsett fra tomme jernlagre. Har nå begynt på jern.Noen tips/råd å komme med? Alt mottas med takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239585-bruk-av-nexium-i-ung-alder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.