Gå til innhold

Tribulus Terretris... rene helsekilden ?

Anbefalte innlegg

Gjest muskelmann

Jeg forstår meg bare ikke på de

norske lovene.

Med en gang de finner noe

kosttilskudd som fungerer, ja da

blir det legemiddel.

Tribulus Terretris er klassifisert

legemiddel i Norge og dette er

ganske synd!

Jeg har lest så mye positivt om

denne urten. Den brukes til

behandling av både depresjoner,

hjerte- og karsykdommer, lever-

og nyresykdommer, osv.

Den skal også øke testosteron

produksjonen og diverse annet.

Jeg har ikke sett én eneste

studie der de fant negative

virkninger.

Det ser ut som dette virkelig

er rene helskekilden!

For å både holde seg ung og frisk.

Selv bruker jeg denne urten fordi

jeg lider av depresjon og fordi

jeg driver med kroppsbygging.

Jeg har bare hatt positiv erfaring

med Tribulus.

Hva syntes du ?

Har du noen erfaringer med

Tribulus Terretris ?

Bivirkninger ?

Er det noe jeg bør holde meg unna

når jeg tar denne urten ?

(f.eks. koffein, phenylaline,etc.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24053-tribulus-terretris-rene-helsekilden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jølle

Her har du kremen av norske regler igjen. det samme skjedde med glucosamin, som produseres naturlig i kroppen og som er gjennomdokumentert så det holder.

Legemiddeltilsynet går inn og fjerner det fra helsekosthyllene fordi det virker!!!!!

"Hjelp, dette virker, vi må skynde oss å kalle det legemiddel slik at folk ikke får tak i det."

Det er bare på dyr man kan bruke det for folk må få dette ordinert av legen sin for ellers å få tak i det. Og den vanlige lege vet ikke mye om dette, så folk er uvitende.

Jeg importerer sjøl helt lovlig under EØS reglene så for meg er det intet problem, men utrolig mange kunne her fått et naturlig alternativ til symptomdempende medisiner.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære muskelmann.

Urten er kjent fra europeisk folkemedisin og det er riktig som du sier at det er gjort undersøkelser som viser effekter på hormonproduksjonen og at urten kan være gunstig ved angina pectoris (hjertekrampe). Jeg har ingen erfaringer med Tribulus Terretris, men regner med at myndighetene har klassifisert den som legemiddel pga den medisinske virkningen og ikke pga eventuelle bivirkninger.

Her har du kremen av norske regler igjen. det samme skjedde med glucosamin, som produseres naturlig i kroppen og som er gjennomdokumentert så det holder.

Legemiddeltilsynet går inn og fjerner det fra helsekosthyllene fordi det virker!!!!!

"Hjelp, dette virker, vi må skynde oss å kalle det legemiddel slik at folk ikke får tak i det."

Det er bare på dyr man kan bruke det for folk må få dette ordinert av legen sin for ellers å få tak i det. Og den vanlige lege vet ikke mye om dette, så folk er uvitende.

Jeg importerer sjøl helt lovlig under EØS reglene så for meg er det intet problem, men utrolig mange kunne her fått et naturlig alternativ til symptomdempende medisiner.

Hva er glucosamin?

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hva er glucosamin?

Vedr. glucosamin.

Dette er et stoff som finnes naturlig i kroppens bruskvev og som en rekke forsøk viser kan redusere plagene ved slitasjegikt. Det kan kombineres med chondroitin som også er en naturlig substans fra brusk som virker både betennelses- hemmende og forsinker nedbrytning av bruskvev. I Norge er dette klassifisert som legemiddel (fordi det virker), men i USA selges dette som reseptfritt kosttilskudd.

Annonse

Vedr. glucosamin.

Dette er et stoff som finnes naturlig i kroppens bruskvev og som en rekke forsøk viser kan redusere plagene ved slitasjegikt. Det kan kombineres med chondroitin som også er en naturlig substans fra brusk som virker både betennelses- hemmende og forsinker nedbrytning av bruskvev. I Norge er dette klassifisert som legemiddel (fordi det virker), men i USA selges dette som reseptfritt kosttilskudd.

Det er jo akkurat dette Jølle viser til:-) Hvis du ser på sidene vil du finne det du forteller her:-)

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...