Gå til innhold

Skal jeg gå fra samboeren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes mange unntak fra den regelen (om det er noen regel), og det kommer også helt an på hvilken personlighetstyper disse menneskene er (samt på en del annet).

Jeg vet om mange par som møttes som 16-17-18-åringer, som har holdt sammen i 20-25 år nå, og forholdene ser ut til å ha blitt bedre med åra.

enig...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

38

• meg__123!

17

• Snorkfrøken

9

• Glimtipper

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Hva du går glipp av, ved å være i et fast forhold fra du er 16? Morsomt :-)

"........................................."

kan du ikke heller svare enn å le av meg?

Skrevet

Det finnes mange unntak fra den regelen (om det er noen regel), og det kommer også helt an på hvilken personlighetstyper disse menneskene er (samt på en del annet).

Jeg vet om mange par som møttes som 16-17-18-åringer, som har holdt sammen i 20-25 år nå, og forholdene ser ut til å ha blitt bedre med åra.

"Det finnes mange unntak fra den regelen (om det er noen regel), og det kommer også helt an på hvilken personlighetstyper disse menneskene er (samt på en del annet)."

Jeg sa også at det finnes unntak. Det gjør det alltid.

"Jeg vet om mange par som møttes som 16-17-18-åringer, som har holdt sammen i 20-25 år nå, og forholdene ser ut til å ha blitt bedre med åra."

Og prosentvis så er det bare en brøkdel av alle parforholdene som startet i tenårene.

"........................................"

Skrevet

ser du ikke alle de som er skilt idag? er det bare pga at man ble sammen tidlig?

"ser du ikke alle de som er skilt idag? er det bare pga at man ble sammen tidlig?"

Hva i all verden er det du raller om? Hvem i all verden har sagt at alle som blir skilt blir det av den grunn? Hvor i all verden har du plukket det fra? Ingen her, hverken jeg eller andre, har påstått noe som i det hele tatt kan tolkes dithen.

"......................................"

Skrevet

tåpelig å si at forhold som er starta når man er ung er dømt til å gå dårlig... kommer heelt an på personene.. kan skje med folk som har blitt sammen i voksen alder også.. tåpelig..!

*Ler*

Maken til krakilsk forsvar - jeg skjønner ikke motivasjonen? Det er da en kjennsgjerning at de fleste tenåringsforelskelser er forelskelser som ikke varer livet ut? Tenårene er en tid hvor man modnes, og opplever mye forskjellig i livet som er med på å gjøre en til den personen man blir.

"......................................."

Gjest Aimabel
Skrevet

"Det finnes mange unntak fra den regelen (om det er noen regel), og det kommer også helt an på hvilken personlighetstyper disse menneskene er (samt på en del annet)."

"Jeg vet om mange par som møttes som 16-17-18-åringer, som har holdt sammen i 20-25 år nå, og forholdene ser ut til å ha blitt bedre med åra."

Og prosentvis så er det bare en brøkdel av alle parforholdene som startet i tenårene.

Det er vel ikke nødvendig å gå inn på statistikker, det som har noen betydning for dette paret, er jo om DERES forhold er verdt og bygge videre på.

Skrevet

"ser du ikke alle de som er skilt idag? er det bare pga at man ble sammen tidlig?"

Hva i all verden er det du raller om? Hvem i all verden har sagt at alle som blir skilt blir det av den grunn? Hvor i all verden har du plukket det fra? Ingen her, hverken jeg eller andre, har påstått noe som i det hele tatt kan tolkes dithen.

"......................................"

du sa at forholda er dømt til å gå dårlig.. er da ikke mer vanlig for de som ble sammen tidlig...

Skrevet

Da har du altså belegg for dine påstander?

Vil du dele det med andre, eller vil du beholde det for deg selv?

Du - det du gjør nå, er omtrent som å be meg bevise en påstand om at man har større sjanse for å dø av alderdom når man er 70 enn når man er 16.

Men hvis du nekter på det som vel er en av de mest opplagte kjennsgjerninger i livet, så foreslår jeg at du spør en av fagfolkene her inne? Spør f.eks familierådgiveren/psykologen eller hva hun er på samlivsforumet, om det stemmer at et forhold inngått i en alder av 16 har mindre statistisk sannsynlighet for å bli varig enn et som inngås ti år senere.

Herrejemini, dette er da allmennskunnskap. De fleste har flere svermerier og/eller kjærester i løpet av tenårene. Det er slik det skal være. Man vet overhodet ingenting om livet, og det sier seg selv at man endrer seg på mange områder både i løpet av tenårene og etterpå.

Skrevet

du sa at forholda er dømt til å gå dårlig.. er da ikke mer vanlig for de som ble sammen tidlig...

Selvfølgelig er det det. Hvor mange kjærester og/eller svermerier hadde du i løpet av tenårene? Hvis du kun hadde én, eller ingen, så tilhører du unntakene. Det er en tid hvor hormonene styrer ting i helt annen grad enn når man er voksen - i de aller fleste tilfellene.

Gjest Eizoze
Skrevet

Du - det du gjør nå, er omtrent som å be meg bevise en påstand om at man har større sjanse for å dø av alderdom når man er 70 enn når man er 16.

Men hvis du nekter på det som vel er en av de mest opplagte kjennsgjerninger i livet, så foreslår jeg at du spør en av fagfolkene her inne? Spør f.eks familierådgiveren/psykologen eller hva hun er på samlivsforumet, om det stemmer at et forhold inngått i en alder av 16 har mindre statistisk sannsynlighet for å bli varig enn et som inngås ti år senere.

Herrejemini, dette er da allmennskunnskap. De fleste har flere svermerier og/eller kjærester i løpet av tenårene. Det er slik det skal være. Man vet overhodet ingenting om livet, og det sier seg selv at man endrer seg på mange områder både i løpet av tenårene og etterpå.

The thing is: Det sto en artikkel i en av løsalgsavisene på forsommeren om par som startet forholdet i tenårene var lykkeligst...

Det hadde derfor hadde vært gøy å få se statistikken din på hvor få dette faktisk er. Skuffende da at det bare er synsing fra din side.

Gjest Aimabel
Skrevet

Riktig, men de fleste tenåringsforhold varer heller ikke i åtte år

Skrevet

Det er vel ikke nødvendig å gå inn på statistikker, det som har noen betydning for dette paret, er jo om DERES forhold er verdt og bygge videre på.

Men hvorfor i all verden krangler du på statistikkene og selvfølgelighetene? Jeg svarte trådstarter med at hvis det ikke føltes som om det var noe å redde, så var sannsynligvis det beste å gå ut av det (såvidt jeg kan huske). Og _så_ nevnte jeg i tillegg at et forhold inngått i så tidlig alder sjelden har særlig gode prognoser, hvilket var ment slik at det i enda mindre grad er et tap eller et nederlag å gå ut av forholdet.

"..........................................."

Skrevet

Selvfølgelig er det det. Hvor mange kjærester og/eller svermerier hadde du i løpet av tenårene? Hvis du kun hadde én, eller ingen, så tilhører du unntakene. Det er en tid hvor hormonene styrer ting i helt annen grad enn når man er voksen - i de aller fleste tilfellene.

jeg er hvertfall ikke enig.. spørs jo heeelt hvordan personene er.... passer man sammen når man er 16 så kan man passe sammen når man er 30.. ikke alle som forandrer seg så innmari

Skrevet

The thing is: Det sto en artikkel i en av løsalgsavisene på forsommeren om par som startet forholdet i tenårene var lykkeligst...

Det hadde derfor hadde vært gøy å få se statistikken din på hvor få dette faktisk er. Skuffende da at det bare er synsing fra din side.

Heh-heh...du, beklager. Jeg kan ikke ta deg seriøst nok til å dskutere med deg, når du ikke engang ser manglene i det du selv sier :-)

Forslag: Spør en psykolog, familierådgiver eller liknende. Jeg garanterer deg at du får det samme svaret.

Gjest Aimabel
Skrevet

Men hvorfor i all verden krangler du på statistikkene og selvfølgelighetene? Jeg svarte trådstarter med at hvis det ikke føltes som om det var noe å redde, så var sannsynligvis det beste å gå ut av det (såvidt jeg kan huske). Og _så_ nevnte jeg i tillegg at et forhold inngått i så tidlig alder sjelden har særlig gode prognoser, hvilket var ment slik at det i enda mindre grad er et tap eller et nederlag å gå ut av forholdet.

"..........................................."

ok :-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

ta en "pause" i allefall.og finn ut hva du egentlig vil:)

Skrevet

Riktig, men de fleste tenåringsforhold varer heller ikke i åtte år

DET er selvfølgelig sant. Og har det først vart i 8 år, så er det jo allerede et unntak. Men det hører alikevel med til sjeldenhetene, noe som tilsier at det på ingen måte er rart at det ikke varer. Tenk alt man kan oppleve endrer seg, både med seg selv og seg selv i forhold til resten av verden, fra midten av tenårene til midten av 20-årene.

Gjest Randeim
Skrevet

Ja ja, det spiller forsåvidt ingen rolle. Enhver får gjøre det som føles riktig for seg og sine.

Men det er beundringsverdig at noen klarer å holde sammen (i fred og fordragelighet) hele livet, slike kjærlighetshistorier liker jeg å høre.

Skrevet

ok :-)

Takk. Noen ganger er det greit å bli forstått slik man faktisk mente å uttrykke seg :-)

Gjest Eizoze
Skrevet

Heh-heh...du, beklager. Jeg kan ikke ta deg seriøst nok til å dskutere med deg, når du ikke engang ser manglene i det du selv sier :-)

Forslag: Spør en psykolog, familierådgiver eller liknende. Jeg garanterer deg at du får det samme svaret.

Ok, alt er mao. synsing fra din side?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...