Gå til innhold

Skal jeg gå fra samboeren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

svarte jo på noe annet.. ikke svaret ditt....! folk er snerpete her

"svarte jo på noe annet.. ikke svaret ditt....! folk er snerpete her"

Nå må du skjerpe deg litt. Hvis du ikke skjønner hvordan et forum som dette fungerer, så bør du i en alder av 20 år kunne innrømme det, og ikke kalle andre snerpete fordi du svarer i hytt og pine uten å vite hvem du svarer til.

"......................................"

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

38

• meg__123!

17

• Snorkfrøken

9

• Glimtipper

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

svarte jo på noe annet.. ikke svaret ditt....! folk er snerpete her

Kjære deg, jeg kan ikke vite at du ikke snakker til meg når du svarer under mitt innlegg. Det er sånn man vet når andre har gitt en kommentar til ditt innlegg. Hvis du legger svaret ditt hvor som helst, så vil dikusjonen falle helt sammen og bli et eneste rot.

Det er lov å legge innlegg på feil sted, men da er det bedre å si det med en gang. Jeg kunne ikke vite at du mente å svare noen andre.

Skrevet

er enig i at det kan gå begge veier... bare hørtes ut som du mente at alle forhold er dømt til å gå rett vest.. :)

Nå svarer du til deg selv, så den du forsøker å svare vil ikke få opp svaret under "Svar til meg".

"........................................"

Skrevet

"svarte jo på noe annet.. ikke svaret ditt....! folk er snerpete her"

Nå må du skjerpe deg litt. Hvis du ikke skjønner hvordan et forum som dette fungerer, så bør du i en alder av 20 år kunne innrømme det, og ikke kalle andre snerpete fordi du svarer i hytt og pine uten å vite hvem du svarer til.

javel? dere har vel rett.. er det noen som ikke forstår hvordan dette forumet fungerer? jeg svarte hvertfall ikke på det glimtipper sa... ferdig med det

Skrevet

Kjære deg, jeg kan ikke vite at du ikke snakker til meg når du svarer under mitt innlegg. Det er sånn man vet når andre har gitt en kommentar til ditt innlegg. Hvis du legger svaret ditt hvor som helst, så vil dikusjonen falle helt sammen og bli et eneste rot.

Det er lov å legge innlegg på feil sted, men da er det bedre å si det med en gang. Jeg kunne ikke vite at du mente å svare noen andre.

gikk litt fort her bare... trykke sikkert feil..

Snorkfrøken
Skrevet

"Det eneste jeg reagerer på er din bastante påstand om at alle går fra hverandre."

Og hvor, pray tell, har jeg sagt det?

"Til info så er det mange som er ferdig å feste/rase fra seg når de er fylt 16."

Heh. Det er _noen_ som har "levd ferdig" (og det trenger ikke bare være snakk om å feste) i den alderen, men det gjelder nok de færreste.

Man har ganske enkelt, normalt, ikke mulighet til å ha levd særlig mye i den alderen. Det nytter det ikke å nekte på. Man er fortsatt et barn, juridisk sett - uansett om man har falsk legitimasjon og klarer å lure seg inn på et og annet diskotek.

Her skriver du at det er dømt til å ikke vare livet ut.

Det er mulig du har rett, jeg har forhåpentligvis ikke levd ferdig livet mitt enda, men i en alder av 31 har jeg vært sammen med mannen min halve livet mitt og har ikke noe planer om å endre på det.

Ikke alle har behovet for å "screw around" å prøve alt som går på to ben før man slår seg til ro. Og når det gjelder festing og den slags var jeg ferdig og vel så det i en alder av 18 år.

So there!

Innlegget skrevet av Prozak i Åpent forum

8/8-2006 klokken 15:56

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Skal jeg gå fra samboeren min?

Det høres ikke ut som om det er så mye å jobbe med, spør du meg. Et forhold som begynner i så lav alder er dessuten dømt til ikke å være livet ut. Man vokser som regel fra hverandre, eller oppdager at man har gått glipp av veldig mye som man føler for å ta igjen.

- Prozak

Skrevet

javel? dere har vel rett.. er det noen som ikke forstår hvordan dette forumet fungerer? jeg svarte hvertfall ikke på det glimtipper sa... ferdig med det

Så da bør du lære deg hvordan dette fungerer, så slipper du å forvirre både deg selv og andre.

"........................................."

Snorkfrøken
Skrevet

"Det eneste jeg reagerer på er din bastante påstand om at alle går fra hverandre."

Og hvor, pray tell, har jeg sagt det?

"Til info så er det mange som er ferdig å feste/rase fra seg når de er fylt 16."

Heh. Det er _noen_ som har "levd ferdig" (og det trenger ikke bare være snakk om å feste) i den alderen, men det gjelder nok de færreste.

Man har ganske enkelt, normalt, ikke mulighet til å ha levd særlig mye i den alderen. Det nytter det ikke å nekte på. Man er fortsatt et barn, juridisk sett - uansett om man har falsk legitimasjon og klarer å lure seg inn på et og annet diskotek.

Det er mulig du har rett, jeg har forhåpentligvis ikke levd ferdig livet mitt enda, men i en alder av 31 har jeg vært sammen med mannen min halve livet mitt og har ikke noe planer om å endre på det.

Ikke alle har behovet for å "screw around" å prøve alt som går på to ben før man slår seg til ro. Og når det gjelder festing og den slags var jeg ferdig og vel så det i en alder av 18 år.

So there!

--------------------------------------------------------------------------------

Det høres ikke ut som om det er så mye å jobbe med, spør du meg. Et forhold som begynner i så lav alder er dessuten dømt til ikke å være livet ut. Man vokser som regel fra hverandre, eller oppdager at man har gått glipp av veldig mye som man føler for å ta igjen.

- Prozak

Skrevet

Jeg er faktisk litt overrasket over at du ikke skjønner at en forelskelse i 16-års alderen SKAL gå over.

Det er svært få som finner sin livsledsager da man er 16 år.

Vi var riktignok litt eldre - 19 og 20 år - da vi ble sammen.

Har vært sammen i 15 år nå og regner med det varer livet ut :-)

Skrevet

So there!

- Prozak

"Her skriver du at det er dømt til å ikke vare livet ut."

Jeg forventer at en generalisering oppfattes som nettopp en generalisering. Det burde være unødvendig å nevne at det er nettopp det, når det sies på den måten, eller å presisere selvfølgeligheter om at det _selvfølgelig_ finnes unntak. Det er en statistisk generalisering.

"Ikke alle har behovet for å "screw around" å prøve alt som går på to ben før man slår seg til ro."

Nå er du usaklig. Men jeg regnet med at du ville henge deg opp i akkurat det. Å "leve livet" i ung alder innbefatter selvfølgelig mye mer enn det. Og det at de fleste i en eller annen grad blir nyskjerrig på hva annet som finnes, hvis de kun har hatt én partner, er helt naturlig og har overhodet ingenting med å "screw around" å gjøre.

"Og når det gjelder festing og den slags var jeg ferdig og vel så det i en alder av 18 år."

Igjen henger du deg opp i én spesiell ting, og da blir det umulig å diskutere. De fleste ønsker å fortsatt ha det gøy innimellom etter fylte 18, og mange ønsker også en viss frihet frihet. F.eks er det å bo alene noe alle har godt av å prøve i yngre år. Det betyr ikke at det ikke finnes de som ikke har behov for noe av dette. Men det finnes også de som er jomfru til bryllupsnatten.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å være med på at unntakene overhodet ikke motbeviser majoriteten? Og faktum er _selvfølgelig_ at de aller, aller fleste forhold som inngåes i tenårene ikke blir varige. De fleste varer gjerne bare noen uker. Og hvis de blir langvarige, så er statistikken ganske nedslående: De holder sjelden sammen langt inn i voksen alder. (Og her må jeg vel presisere, om igjen og om igjen, at det ikke betyr at de som faktisk blir det, ikke er det.)

"..................................."

Gjest Aimabel
Skrevet

Hva du går glipp av? Å være singel, fri etc. i en alder hvor du begynner å få frihet og mulighet til å gjøre hva du vil, når du vil, hvor du vil. Date mer enn én person, ha sex med mer enn én person etc. (Sistnevnte er ikke avgjørende for alle, selvfølellig - men selv mange av de som hevder at de aldri vil ha "behov for mer enn én, oppdager ofte at de blir nyskjerrige på hva annet som finnes.) O.s.v. Det er mye man skal gjennom i ungdomstiden - og veldig mye av dette er best unnagjort i tenårene fremfor i trettiårene.

"......................................."

" i en alder hvor du begynner å få frihet og mulighet til å gjøre hva du vil, når du vil, hvor du vil."

sex når du vil, hvor du vil, og med hvem du vil?

Jeg mente også tidligere at man måtte prøve ut forskjellige partnere for å finne den rette. Men nå tror jeg at hvis man har funnet en man er glad i, uansett når, og forholdet fungerer bra, så vil man ikke føle at man går glipp av noe.

Snorkfrøken
Skrevet

"Her skriver du at det er dømt til å ikke vare livet ut."

Jeg forventer at en generalisering oppfattes som nettopp en generalisering. Det burde være unødvendig å nevne at det er nettopp det, når det sies på den måten, eller å presisere selvfølgeligheter om at det _selvfølgelig_ finnes unntak. Det er en statistisk generalisering.

"Ikke alle har behovet for å "screw around" å prøve alt som går på to ben før man slår seg til ro."

Nå er du usaklig. Men jeg regnet med at du ville henge deg opp i akkurat det. Å "leve livet" i ung alder innbefatter selvfølgelig mye mer enn det. Og det at de fleste i en eller annen grad blir nyskjerrig på hva annet som finnes, hvis de kun har hatt én partner, er helt naturlig og har overhodet ingenting med å "screw around" å gjøre.

"Og når det gjelder festing og den slags var jeg ferdig og vel så det i en alder av 18 år."

Igjen henger du deg opp i én spesiell ting, og da blir det umulig å diskutere. De fleste ønsker å fortsatt ha det gøy innimellom etter fylte 18, og mange ønsker også en viss frihet frihet. F.eks er det å bo alene noe alle har godt av å prøve i yngre år. Det betyr ikke at det ikke finnes de som ikke har behov for noe av dette. Men det finnes også de som er jomfru til bryllupsnatten.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å være med på at unntakene overhodet ikke motbeviser majoriteten? Og faktum er _selvfølgelig_ at de aller, aller fleste forhold som inngåes i tenårene ikke blir varige. De fleste varer gjerne bare noen uker. Og hvis de blir langvarige, så er statistikken ganske nedslående: De holder sjelden sammen langt inn i voksen alder. (Og her må jeg vel presisere, om igjen og om igjen, at det ikke betyr at de som faktisk blir det, ikke er det.)

"..................................."

Jeg bare kvervulerer siden du sa ALLE var dømt. Du bør kanskje se på ditt eget språkbruk istedet for å gå helt i fistel når noen motbeviser påstandene dine.

Du kan si de fleste forhold ikke varer, istedet for at det er dømt f.eks. Ikke sant?

Gjest Usikker og forvirret
Skrevet

Tusen takk for alle svar, de er lest mange, mange ganger.

Svarene fra dere gjorde det lettere å se tingene i et litt annet perspektiv. At det ikke trenger å være et nederlag å "gi opp", men at man faktisk kan gå ut av forholdet og vite at det var fint frem til nå, men at det faktisk ikke var mer å hente ut, nettopp på grunn av den naturlige utviklingen. Og også det å høre at andre ha vært gjennom det samme OG har det bra i etterkant, det hjalp!

Jeg ser jo selv hva som bør gjøres, men av og til er det så mye lettere å holde seg til tingene som de er, og bare velge letteste løsning. Avgjørelsen er enda ikke tatt, men dere har virkelig hjulpet meg på god vei med tankene mine. Tusen takk for all støtte og gode ord, det trengte jeg nå!

Skrevet

Jeg bare kvervulerer siden du sa ALLE var dømt. Du bør kanskje se på ditt eget språkbruk istedet for å gå helt i fistel når noen motbeviser påstandene dine.

Du kan si de fleste forhold ikke varer, istedet for at det er dømt f.eks. Ikke sant?

"istedet for å gå helt i fistel når noen motbeviser påstandene dine."

"I fistel"? Heh-heh. Morsomt :-) Er det noen som har hisset seg opp her, så er det et par stykker som ikke er meg :-)

"Du kan si de fleste forhold ikke varer, istedet for at det er dømt f.eks. Ikke sant?"

Selvfølgelig. Jeg kan jo behandle folk som unger, og tro at de ikke er intelligente nok til å skjønne at en generalisering er en generalisering.

Skrevet

" i en alder hvor du begynner å få frihet og mulighet til å gjøre hva du vil, når du vil, hvor du vil."

sex når du vil, hvor du vil, og med hvem du vil?

Jeg mente også tidligere at man måtte prøve ut forskjellige partnere for å finne den rette. Men nå tror jeg at hvis man har funnet en man er glad i, uansett når, og forholdet fungerer bra, så vil man ikke føle at man går glipp av noe.

Og så var vi på sex igjen. Du ser ikke at livet og ungdomstiden er mer enn det?

Og man vil SELVFØLGELIG ikke føle at man har gått glipp av noe når man er i et godt forhold. Det kommer senere, når man begynner å vokse fra hverandre og/eller følelsene begynner å kjølne.

"....................................."

Snorkfrøken
Skrevet

"istedet for å gå helt i fistel når noen motbeviser påstandene dine."

"I fistel"? Heh-heh. Morsomt :-) Er det noen som har hisset seg opp her, så er det et par stykker som ikke er meg :-)

"Du kan si de fleste forhold ikke varer, istedet for at det er dømt f.eks. Ikke sant?"

Selvfølgelig. Jeg kan jo behandle folk som unger, og tro at de ikke er intelligente nok til å skjønne at en generalisering er en generalisering.

Vet ikke hvem som bør behandles som unger her egentlig hehe

Skrevet

Vet ikke hvem som bør behandles som unger her egentlig hehe

Nå er du for barnslig personfokusert her. Når man i stedet for å svare begynner å slenge med leppa (som svar på hva, forresten? Har jeg angrepet deg på noe vis?), så er enhver diskusjon over.

Jeg får bare konstantere at du må ha generaliseringer spesifisert, og at åpenbare fakta som at det alltid er unntak fra en generalisering (det er derfor det heter g-e-n-e-r-a-l-i-s-e-r-i-n-g) ikke er så åpenbare for deg. Nok om det.

"....................................

Snorkfrøken
Skrevet

Nå er du for barnslig personfokusert her. Når man i stedet for å svare begynner å slenge med leppa (som svar på hva, forresten? Har jeg angrepet deg på noe vis?), så er enhver diskusjon over.

Jeg får bare konstantere at du må ha generaliseringer spesifisert, og at åpenbare fakta som at det alltid er unntak fra en generalisering (det er derfor det heter g-e-n-e-r-a-l-i-s-e-r-i-n-g) ikke er så åpenbare for deg. Nok om det.

"....................................

Ut fra hva du skrev forstod jeg at du mente alle som trodde noe annet var stokk dum, og ja, det provoserte meg nok noe. Men jeg skal ikke ligge søvnløs i natt likevel. Skal ligge sammen med mannen min som jeg har hatt siden jeg var 15 ;o)

Skrevet

Ut fra hva du skrev forstod jeg at du mente alle som trodde noe annet var stokk dum, og ja, det provoserte meg nok noe. Men jeg skal ikke ligge søvnløs i natt likevel. Skal ligge sammen med mannen min som jeg har hatt siden jeg var 15 ;o)

Vel, det var overhodet ikke det jeg mente. Men enkelte argumenterer så sterkt for at månen er en gul ost at man kan saktens begynne å lure. Deg har jeg vel ikke sagt noe personlig om, tror jeg - ei heller som svar på det du sa.

Gjest soldier
Skrevet

ser du ikke alle de som er skilt idag? er det bare pga at man ble sammen tidlig?

Neida, ikke alle ble skilt fordi de allerede som 16-åringer mente de hadde møtt sin livsledsager, men at disse og andre tenåringsinnledede forhold har en stor andel av skilsmissestatistikken, kan det ikke være tvil om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...