Gå til innhold

FU: er du med i en venninneklubb, osv.:

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvis du er det:

1: Oppsto klubben av seg selv?

Eller ble den dannet etter initiativ fra noen av dere?

2: Et spm. til: Hvordan unngå at det blir 'feil' sammensetning, slik at noen faller utenfor/dominerer osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er "medlem" i en "nabokjerringklubb".

Aner ikke - den oppsto da boligfeltet var nytt - og består ennå av de samme medlemmene - to, som er erstattet av meg og en annen "nytilflyttet".

2: Et spm. til: Hvordan unngå at det blir 'feil' sammensetning, slik at noen faller utenfor/dominerer osv

Hos oss regulerer sammensetningen seg av seg selv: Vi som bor i husene fra "bakken" til "svingen" - og det fungerer utmerket!

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

"FU: er du med i en venninneklubb, osv.:"

Ja, vi er en gjeng fra studietiden som møtes hjemme hos hverandre på rundgang.

"Hvis du er det:

Eller ble den dannet etter initiativ fra noen av dere?"

Vanskelig å si - en mellomting kanskje. Det var vel slik at en dame inviterte noen hjem til seg først, og så ble man enige om å fortsette. Og underveis har det vært litt endringer i sammensetningen, typisk fordi noen har flyttet til eller fra eller noen har prioritert bort gruppa.

"2: Et spm. til: Hvordan unngå at det blir 'feil' sammensetning, slik at noen faller utenfor/dominerer osv."

Ingen spesiell strategi egentlig. Alle bruker en blanding av sunn fornuft og alminnelig dannelse, og så går det stort sett bra.

Vi prøver å ta hensyn til de tidspunktene som passer for de fleste, og avtaler nye treff fra gang til gang. Men man kan ikke ha som mål at det skal passe for absolutt alle hver gang - da får man aldri til treff.

Men man må unngå at det er den/de samme som ikke kan gang etter gang.

Alle bidrar som best de kan til å ha ulike samtaleemner, slik at det ikke blir bare prat om barn eller aldri prat om barn, og det samme gjelder for andre temaer, slik som menn, jobb, osv.

Men vi opplevde likevel at en "meldte seg ut" fordi hun ikke likte "konseptet". Vi var villige til å strekke oss langt for å få henne til å fortsette, men det er et fritt land, og det er grenser for hvor langt man skal endre på en ordning som alle andre var stort sett fornøyde med.

Skrevet

Ja, jeg er "medlem" i en "nabokjerringklubb".

Aner ikke - den oppsto da boligfeltet var nytt - og består ennå av de samme medlemmene - to, som er erstattet av meg og en annen "nytilflyttet".

2: Et spm. til: Hvordan unngå at det blir 'feil' sammensetning, slik at noen faller utenfor/dominerer osv

Hos oss regulerer sammensetningen seg av seg selv: Vi som bor i husene fra "bakken" til "svingen" - og det fungerer utmerket!

Hmmmmm.....Er du nabo av meg?? bakken og svingen? Hmrf-jeg bor ovenfor svingen og er ikke med;-)

Skrevet

Hmmmmm.....Er du nabo av meg?? bakken og svingen? Hmrf-jeg bor ovenfor svingen og er ikke med;-)

Oi - nå ble jeg veldig nysgjerrig her... Kanskje du er en nabo jeg ikke kjenner? Har gatenavnet ditt noe med dyreriket å gjøre?

• 2 uker senere...
Skrevet

Oi - nå ble jeg veldig nysgjerrig her... Kanskje du er en nabo jeg ikke kjenner? Har gatenavnet ditt noe med dyreriket å gjøre?

Har vært på ferie så jeg har ikke sett svaret ditt før nå.

Nei gatenavnet mitt har ingenting med dyreriket å gjøre-PUH ;-)

Så selv om jeg bor ovenfor svingen så er det nok ikke i ditt nabolag:-)

Skrevet

Har vært på ferie så jeg har ikke sett svaret ditt før nå.

Nei gatenavnet mitt har ingenting med dyreriket å gjøre-PUH ;-)

Så selv om jeg bor ovenfor svingen så er det nok ikke i ditt nabolag:-)

*he he he* Og her har jeg gått og småsneket på alle som bor "ovenfor svingen" og lurt på om det var deg... :-)

Skrevet

*he he he* Og her har jeg gått og småsneket på alle som bor "ovenfor svingen" og lurt på om det var deg... :-)

Ja, i Norge er det jo bare et fåtall bosteder som kan beskrives som "husene fra bakken til svingen" :-)

Skrevet

Ja, i Norge er det jo bare et fåtall bosteder som kan beskrives som "husene fra bakken til svingen" :-)

Jupp - ikke sant ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...