Gå til innhold

hvilken bok/bøker har du lest og er skuffet over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det meste av Christensen er kjedelig. Iallfall de bøkene jeg har lest. Beatles, Bly, Halvbroren og Herman. Ikke noe for meg. :)

Har du prøvd Maskeblomstfamilien? Den er veldig bra. For ikke å snakke om hans lille debutroman (tror jeg) Amatøren. Den er bare så morsom at man hyler høyt. Og veldig lettlest.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

16

• Hawkwind

12

• flisa

7

• bugge -jenta

6

Skrevet

Halvbroren av Saabye Christensen var skikkelig oppskrytt. For ikke å snakke om Sofies Verden av Jostein Gaarder. Makan!

Skrevet

karin fossum, gud for noen bøker hun skriver. den der med hun indiadamen.. herregud for nøe træl

Jeg likte den, jeg! Ikke noe høylitteratur, men streit norsk krim som går fort å lese, og som fenger der og da.

Skrevet

Ringenes Herre ble jeg veldig skuffet over. Den første boka inneholder så mye reising uten handling at jeg holdt på å få mark!

Men jeg leste hele trilogien på ren trass, fordi jeg visste at svigermor (som også er en lesehest) hadde begynt på boka flere ganger, men aldri klart å komme seg gjennom. Ha!

Jeg lånte selvsagt bøkene av henne, slik at jeg fikk fortalt tydelig at nå er de lest :-)

Det som imponerte meg mest med ringenes herre, var hvor gjennomtenkt boka var. Her var det satt sammen store familietrær, historie, land og kart, for ikke å snakke om mange språk osv. Silmarillion tar jo historien for seg i større grad, men den var tunglest. Tror den må leses om igjen en gang :)

Skrevet

Kjøpte Zahir av Poul Coehlo her i vår - hadde store forventinger til den, siden jeg likte Alkymisten så godt.

Vel - Zahir er treg, ikke noe drive... Jeg blir aldri ferdig

Husker en annen bok jeg kjøpte fordi det stod at den liknet Alkymisten. Het et eller annet med "Rubens reise" eller noe sånt. Den ble jeg heller ikke ferdig med :-(

Skrevet

Arsenikktårnet av Anne B. Ragde.

Gjeesp! Det er den første boka jeg ikke fullfører.

Er det sant????!!!!! jeg er nesten ferdig med den nå, og leser overalt - på do, på bussen, mellom bussen og jobb, mellom bussen og bilen :-)

Regner med jeg blir ferdig på bussen hjem i dag...

Skal kaste meg over andre bøker av henne!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det som imponerte meg mest med ringenes herre, var hvor gjennomtenkt boka var. Her var det satt sammen store familietrær, historie, land og kart, for ikke å snakke om mange språk osv. Silmarillion tar jo historien for seg i større grad, men den var tunglest. Tror den må leses om igjen en gang :)

Det jeg likte best var beskrivelsen av Entene! Jeg fikk veldig sansen for de trevokterne.

Så den delen ble en tilsvarende skuffelse i filmen.

Skrevet

Det jeg likte best var beskrivelsen av Entene! Jeg fikk veldig sansen for de trevokterne.

Så den delen ble en tilsvarende skuffelse i filmen.

Ja - entene var en stor skuffelse i filmen. De beveget seg altfor raskt, blant annet :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja - entene var en stor skuffelse i filmen. De beveget seg altfor raskt, blant annet :-)

Enig, og så kom det ikke frem hvor kloke og grublende de var.

Skrevet

Entene er vel egentlig umulig å gjenskape tror jeg.

PJs enter svarer vel til den ytre beskrivelse av entene, men greier ikke å formidle det emosjonelle inntrykket man får av entene i bøkene.

Hverken følelsen av eldgammel visdom og ærefrykt før de våkner, eller det ulmende raseriet som plutselig utløses når de våkner helt opp.

Og huornene var vel ennå vanskeligere å få til; hvilket trolig er grunnen til at en del scener fra boken ikke vies særlig stor plass i filmen tipper jeg.

fei1365380229
Skrevet

Arsenikktårnet av Anne B. Ragde.

Gjeesp! Det er den første boka jeg ikke fullfører.

Enig! Den var ikke bra, men Berlinerpoplene og den hundeboken av Ragde var bra :)

Skrevet

Er det sant????!!!!! jeg er nesten ferdig med den nå, og leser overalt - på do, på bussen, mellom bussen og jobb, mellom bussen og bilen :-)

Jobber sammen med 2 andre som har lest boken. Hun ene synes den var bra, hun andre synes det samme som meg. Dette er nok en bok man enten liker eller ikke liker tydligvis :o)

Skrevet

Enig! Den var ikke bra, men Berlinerpoplene og den hundeboken av Ragde var bra :)

Har lest Berlinerpoplene og oppfølgeren Eremittkrepsen.

Gode bøker, men håååpløs slutt på Eremittkrepsen...hrmf

fei1365380229
Skrevet

Har lest Berlinerpoplene og oppfølgeren Eremittkrepsen.

Gode bøker, men håååpløs slutt på Eremittkrepsen...hrmf

Hvordan er slutten? Nei ikke si det forresten, gidder ikke kjøpe den før det kommer en pocket slik at jeg får den billigere :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har du prøvd Maskeblomstfamilien? Den er veldig bra. For ikke å snakke om hans lille debutroman (tror jeg) Amatøren. Den er bare så morsom at man hyler høyt. Og veldig lettlest.

Er skeptisk til mer Cristensen etter Halvbroren-prosjektet, altså.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og du har helt rett.

Da Vinci-koden har så mange logiske brister at den var en stor skuffelse.

Jeg leste den også siden den hadde fått så mye skryt, men boka er helt klart en "keiserens nye klær".

Ha! Så bra at jeg har spart meg tid og bryderi med å lese den, da. ;)

Skrevet

Sofies verden. Jeg la den fra meg etter å lest sirka en tredel.

Æsj, ja. Drittbok.

Skrevet

Æsj, ja. Drittbok.

Ja, og jeg lurer på hvor mange bokhyller den står i uåpna eller smålest i.

Den ble nok virkelig en keiserens nye klær-bok.

Skrevet

Ja, og jeg lurer på hvor mange bokhyller den står i uåpna eller smålest i.

Den ble nok virkelig en keiserens nye klær-bok.

Jeg skjønte svært tidlig i boka at jeg hatet den, men leste den ut på ren trass - bare for å kunne sable den ned med god samvittighet etterpå.

Skrevet

Jeg likte Arsenikktårnet veldig godt - synes faktisk den er bedre enn Berlinerpoplene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...