Gå til innhold

Trikkeruter i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Baderen
Skrevet

Hvor får man tak i oversiktskart over trikkerutene i Oslo?

Og stemmer det at det ikke er mulig å kjøpe billetter inne på trikken lenger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Baderen
Skrevet

http://www.trafikanten.no/

Du kan kjøpe billett på trikk og buss, men da er det en tier dyrere enn å forhåndskjøpe.

Takk for raskt svar :-)

Men vet du om det fortsatt finnes et papirkart til å ha i lomma som viser rutene?

Jeg husker at jeg hadde et for over 15 år siden.

Skrevet

Men vet du om det fortsatt finnes et papirkart til å ha i lomma som viser rutene?

Du får det sikkert på Trafikanten. :)

Skrevet

Tror det er kart i rutene som er plassert ute i trikkene.

Gjest Baderen
Skrevet

Du får det sikkert på Trafikanten. :)

Da lærte jeg noe nytt i dag også :-)

Jeg har trodd at trafikanten bare var en infosak på telefon og internett. Men nå skjønte jeg at det er et fysisk sted også.

Etter å ha lett grundig på websiden, fant jeg til og med ut at de holder til ved Sentralstasjonen. *Litt visere*

Gjest Baderen
Skrevet

Tror det er kart i rutene som er plassert ute i trikkene.

Takk for tips :-)

Skrevet

Jeg har trodd at trafikanten bare var en infosak på telefon og internett. Men nå skjønte jeg at det er et fysisk sted også.

Etter å ha lett grundig på websiden, fant jeg til og med ut at de holder til ved Sentralstasjonen. *Litt visere*

Stemmer. Inngang ved klokketårnet, altså nærmere gata enn stasjonsbygningene.

Skrevet

Velkommen etter! :-) Trafikanten ved Oslo S eksisterte lenge før vi visste om internett! :-))

Skrevet

http://www.trafikanten.no/

Du kan kjøpe billett på trikk og buss, men da er det en tier dyrere enn å forhåndskjøpe.

Det visste jeg ikke. Vi hadde en dag i Oslo i vår, hele familien, og reagerte på at det vr så svindyrt med trikk. Visste ikke at vi kunne kjøpe på forhånd....

Skrevet

Det visste jeg ikke. Vi hadde en dag i Oslo i vår, hele familien, og reagerte på at det vr så svindyrt med trikk. Visste ikke at vi kunne kjøpe på forhånd....

dersom dere skal ha en Oslo-dag igjen kan det lønne seg å vurdere dagskort eller fleksikort, for da går prisen per reise ned! :-)

info om takster står på trafikanten.no

Gjest Baderen
Skrevet

Velkommen etter! :-) Trafikanten ved Oslo S eksisterte lenge før vi visste om internett! :-))

Det er ikke alle som er født og oppvokst i Oslo ;-)

Nå har jeg funnet ut at trikk nr 17 går til Rikshospitalet. Et banalt spørsmål: Når jeg skal ta trikken fra gata utenfor Nasjonalteateret: skal jeg da stå på den siden av gata som Nasjonalteateret er, eller på den andre siden?

Gjest Baderen
Skrevet

Stemmer. Inngang ved klokketårnet, altså nærmere gata enn stasjonsbygningene.

Takker, da skal jeg nok finne frem!

Skrevet

Nå har jeg funnet ut at trikk nr 17 går til Rikshospitalet. Et banalt spørsmål: Når jeg skal ta trikken fra gata utenfor Nasjonalteateret: skal jeg da stå på den siden av gata som Nasjonalteateret er, eller på den andre siden?

"Det er ikke alle som er født og oppvokst i Oslo ;-)"

Velkommen i klubben! :-))

"Nå har jeg funnet ut at trikk nr 17 går til Rikshospitalet. Et banalt spørsmål: Når jeg skal ta trikken fra gata utenfor Nasjonalteateret: skal jeg da stå på den siden av gata som Nasjonalteateret er, eller på den andre siden?"

rent umiddelbart ville jeg tro at du skal stå på tetaersida, og ikke kinosida, men det kan hende at trikken går i en slik sløyfe at det ville vært like greit å ta den andre retningen.

Skrevet

Går nr. 17 forbi der da?

Tror du må bort til Tinghuset / Stortorget for å gå på nr. 17.

Skrevet

Går nr. 17 forbi der da?

Du har rett!!

I følge trafikanten har trikken bl a disse stoppestedenme i sentrum:

Hausmanns gate

Brugata

Stortorvet (ved Glasmagasinet)

Tinghuset

Tullinløkka

Holbergs plass

Gjest Baderen
Skrevet

Går nr. 17 forbi der da?

Oj, det var det godt du sa, så jeg ikke havnet helt på vidvanke.

Jeg trenger nok absolutt det kartet ja. Stortorvet, er det den åpne plassen ved domkirken?

Skrevet

Oj, det var det godt du sa, så jeg ikke havnet helt på vidvanke.

Jeg trenger nok absolutt det kartet ja. Stortorvet, er det den åpne plassen ved domkirken?

Ja. Og da skal du stå utenfor Glasmagasinet, ikke mot torget. Det står 17 Rikshospitalet på trikken (i motsetning til 17 Grefsen stasjon eller noe sånt), så det finner du lett ut av.

Skrevet

Du har rett!!

I følge trafikanten har trikken bl a disse stoppestedenme i sentrum:

Hausmanns gate

Brugata

Stortorvet (ved Glasmagasinet)

Tinghuset

Tullinløkka

Holbergs plass

Jeg ER nemlig født og oppvokst i Oslo :-)

Ikke at det hjelper noe mht. dagens buss-, trikk- og T-baneruter.

Dagens rute 31 Grorud er f.eks. veldig, veldig feil. Ref. gutten som ble kalt Tredve Grorud i "Seierherrene" av Roy Jacobsen.

Gjest Baderen
Skrevet

Ja. Og da skal du stå utenfor Glasmagasinet, ikke mot torget. Det står 17 Rikshospitalet på trikken (i motsetning til 17 Grefsen stasjon eller noe sånt), så det finner du lett ut av.

Tusen takk, du har vært veldig hjelpsom :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...