Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Thailand i begynnelsen av desember og vere der i 2 ukers tid. Av vaksiner har jeg forstått at jeg trengere Tyfoid og Hepatitt A. Difteri og Tetanus tok jeg 12.11.1996. Dvs. 10 år og ca en mnd. gammel da jeg er i Thailand. Er denne da for gammel, og bør jeg nå ta en ny? Eller kan jeg vente til etter Thailand-turen? Det har seg nemmelig sånn at jeg nå oppholder meg i Australia og skal ta denne turen på vei hjem. Derfor må jeg ta alle vaksinene jeg trenger her nede. Er det noen forskjell på vaksinene man får her nede i forhold til de man får i Norge? Eller er det sånn om jeg går på et legesenter å sier at jeg må ha de og de vaksinene, så får jeg de, akkurat de samme som jeg hadde fått i Norge?

Turen til Thailand er ikke helt ferdigplanlagt ennå, men tviler sterkt på at vi skal i noen områder langt utenfor typiske turistområder og kjente steder. Er det stor trang for at vi må ta noen form for Malaria forebyggende? Og hva vil vere å anbefale her, også med tanke på hva Australia har å tilby på den fronten?

Mvh. reisende jente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ville tatt ny tetanus, samt japansk encefalitt og malaria-midde i tillegg. Det er bedre med en vaksine for mye enn for lite.. Skal du bare på stranda på et stort turiststed trenger du mindre vaksiner enn om du skal til Nord-Thailand. Skal du til nord, så vaksiner deg med alt du kan!

Skrevet

Hei

Jeg ville tatt ny tetanus, samt japansk encefalitt og malaria-midde i tillegg. Det er bedre med en vaksine for mye enn for lite.. Skal du bare på stranda på et stort turiststed trenger du mindre vaksiner enn om du skal til Nord-Thailand. Skal du til nord, så vaksiner deg med alt du kan!

Er japansk encefalitt saa aktuelt? Er ikke mange stedene den blir nevnt som vaksine man burde ha om man skal reise til thailand..

4barns mor-77
Skrevet

Er japansk encefalitt saa aktuelt? Er ikke mange stedene den blir nevnt som vaksine man burde ha om man skal reise til thailand..

Malaria vaksinen trenger man ikke med mindre man skal inn i sump områdene da... Vi ble frarådet å ta den av vaksinasjons kontoret faktisk! Var noe med immunisering om alle tar det "unødig"... Men det er klart, skal du i sump områder bør den tas...

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at vaksinene i Australia er annerledes enn vaksinene i Norge.

I følge Folkehelseinstituttet trenger du bare Hepatitt-A og stivkrampe/difteri. Siden den bare holder i 10 år, ville jeg tatt den nå for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. Det er ikke mye malaria i Thailand, og jeg har ikke hørt om noen som har tatt malariapiller for turistreise.

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1223:1:0:0:4320%3b4349%3b::0:0:0&ContentArea_4498=4504:0:15,2386:1:0:0:4320%3b4498%3b::0:0:0

Skrevet

Den er neppe aktuell hvis man ikke skal være der i lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...