Gå til innhold

Hvor lenge rense hull i ørene?

Anbefalte innlegg

Gjest Karoline M
Skrevet

Dattra mi har fått hull i ørene, frisøren sa at øredobbene bør sitte i 4-6 uker. Men hvor lenge bør hullene renses med pyrisept morgen og kveld, i hvor mange uker?

Skrevet

Minst 4 uker. Og fall ikke - aldri! - for fristelsen til å sette i juggel, jeg angrer bittert.

Skrevet

Da eldstedatteren min tok hull i ørene sa frisøren 4 uker, men jeg har også hørt de som sier at en ikke skal rense for ofte hvis det ser bra ut. Renser en for ofte blir det fukt i hullene, og i fukt trives bakterier. Min datter ble litt plaget etter noen uker, kanskje derfor..

Skrevet

Vet ikke hvor lenge du bør rense, men vil legge til at du bør bruke Klorhexidin foran Pyrisept.

Og unngå gulløredobber, da disse ikke er like "rene" som sølv (gull er jo et mykt metall, så deter en del andre metaller i gulløredobber for hardheten sin del).

Skrevet

Vet ikke hvor lenge du bør rense, men vil legge til at du bør bruke Klorhexidin foran Pyrisept.

Og unngå gulløredobber, da disse ikke er like "rene" som sølv (gull er jo et mykt metall, så deter en del andre metaller i gulløredobber for hardheten sin del).

Mener du det? Både dattera mi og jeg tåler bare gull og ikke sølv. Sølvet blir svart etter en stund og så brekker det. Det får ikke noen allergisk reaksjon altså, men sølvet oksyderer.

Dattera mi har hatt hull i ørene fra hun var 1,5 år og hun har bare brukt gull så lenge jeg fikk bestemme ;o)

Skrevet

Mener du det? Både dattera mi og jeg tåler bare gull og ikke sølv. Sølvet blir svart etter en stund og så brekker det. Det får ikke noen allergisk reaksjon altså, men sølvet oksyderer.

Dattera mi har hatt hull i ørene fra hun var 1,5 år og hun har bare brukt gull så lenge jeg fikk bestemme ;o)

Jeg skal ikke påberope meg at jeg sitter på alle disse kunnskapene selv, men en venninne som jobber med piercing mente i alle fall det.

Hun mente forøvrig også at det aller beste (reneste) å ha i ørene var titanium (?), så det rusler jeg rundt med nå :o)

(og jeg reagerer forresten på gull, men man er vel forskjellige her som på alt annet)

Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg at jeg sitter på alle disse kunnskapene selv, men en venninne som jobber med piercing mente i alle fall det.

Hun mente forøvrig også at det aller beste (reneste) å ha i ørene var titanium (?), så det rusler jeg rundt med nå :o)

(og jeg reagerer forresten på gull, men man er vel forskjellige her som på alt annet)

Jeg reagerer på alt unntatt de dobbene jeg fikk med da jeg tok hull i ørene - også gull. Men hvor får du tak i dobber i titanum!?

Skrevet

Jeg er enig med venninna di, jeg tror også det er det reneste å ha i ørene :o)

Skrevet

Det skal renses til det har sluttet å komme puss ut, ca 2-3 uker. Det er viktig at øredobben tas ut og renses minst 2 ganger per dag.

Skrevet

Titan er vel absolutt det tryggeste. Men ikke lett å få tak i ørepynt som er laget av det ;-) Sølv kjøpt hos gullsmed er trygt. Mye av det man får kjøpt i dag er nikkelfritt.

Skrevet

Jeg reagerer på alt unntatt de dobbene jeg fikk med da jeg tok hull i ørene - også gull. Men hvor får du tak i dobber i titanum!?

Du må sikkert til piercere e.l., har i alle fall ikke sett det andre steder. Utvalget er gjerne ikke det største da men... Jeg har gullfargede titanringer i ørene nå, så det finnes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...