Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Hmmm. Akkurat _den_ delen av Gaarders kronikk (den om det "utvalgte folket") hadde jeg ingen problemer med..."

Problemet med den er at den er totalt usaklig. Israel kriger ikke mot Hezbollah p.g.a det gamle testamentet. Den jevne israeler er ikke ekstremist-jødisk. Det blir som å anklage den jevne nordmann for de samme tingene som Olav den Hellige gjorde, med en misforstått bibel i hånden.

"......................................."

Jeg har det bestemte inntrykk av at Josten mener jødene skal vekk. Han vet sikkert at de som da tar deres plass også mener de er guds utvalgte til å heske over det hellige land (og resten av verden). Men det velger han å ikke snakke om.

Hva skjer om vi vantro erobrer Mekka, eller vantro begynner å flytte dit?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• flisa

9

• keinstein

8

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har det bestemte inntrykk av at Josten mener jødene skal vekk. Han vet sikkert at de som da tar deres plass også mener de er guds utvalgte til å heske over det hellige land (og resten av verden). Men det velger han å ikke snakke om.

Hva skjer om vi vantro erobrer Mekka, eller vantro begynner å flytte dit?

Jada. Og Ali på hjørnet her har selvfølgelig en hemmelig agenda med å arbeide for Verdenskalifatet og Tusenårsriket "innenfra". Visste du forresten at Stoltenberg kjempet blant bolsjevikene i Russland? Og at månelandingen aldri har funnet sted?

"..........................................."

Skrevet

*hulker høyt og klagende*

Vi er da faen ikke her for å være enig med folk?

Der alle er enige, er det ingen som tenker, sa visst en kverulant en gang. Da fikk vedk anklaget enige folk for ikke å tenke.

Et tips: start innlegget med : "TROR DUUU JA!!" det er kult.

Skrevet

Jada. Og Ali på hjørnet her har selvfølgelig en hemmelig agenda med å arbeide for Verdenskalifatet og Tusenårsriket "innenfra". Visste du forresten at Stoltenberg kjempet blant bolsjevikene i Russland? Og at månelandingen aldri har funnet sted?

"..........................................."

Aaaah!

Du vet også hvordan man generaliserer. Da kan du i hvert fall ikke nekte for det.

Skrevet

Vi er da faen ikke her for å være enig med folk?

Der alle er enige, er det ingen som tenker, sa visst en kverulant en gang. Da fikk vedk anklaget enige folk for ikke å tenke.

Et tips: start innlegget med : "TROR DUUU JA!!" det er kult.

Jeg bruker å si det til sjefen min - når han er enig med meg; "Da er en av oss til overs!" hehe

Skrevet

Enig i det :)

Og derfor er det meget uklokt av Gaarder å tro at staten Israel tror de er "Guds utvalgte" og det er derfor de gjør som de gjør. Han er god til å skrive fantasi-bøker, ikke dermed sagt at han er god på fakta.

Akkurat som Wenche Foss - hun er god på å lære seg tekster utenatt og forestille seg - hvorfor i huleste er det noe mer troverdig når hun uttaler seg om saker i media enn om rørlegger Andersen gjør det?

Er det ensbetydende med å være intellektuell at man vet alt? og kan ikke rørlegger Andersen være intelektuell (og nå måtte jeg slå opp definisjonen av ordet: ~uel'l adj -elt, -e (fra fr) som hører til forstanden, intellektet intellektuelt var han fullt på høyde med de andre / subst: de i-e åndsarbeidere, særlig personer med høy teoretisk utdanning )

Han er jo cand.mag med religion, historie og filosofi i fagkretsen, så _litt_ fakta har han nok innabords.

men, som sagt; folk misforstår jo det de vil misforstå.

Skrevet

Han er jo cand.mag med religion, historie og filosofi i fagkretsen, så _litt_ fakta har han nok innabords.

men, som sagt; folk misforstår jo det de vil misforstå.

Han har nok kun hatt lærere og forlesere som har vært antisemitter, men som har fremstilt sitt syn som om det var nøytralt... Selv Moses kunne ville blitt jødehater under slike omstendigheter :-)

".........................................."

Skrevet

Han har nok kun hatt lærere og forlesere som har vært antisemitter, men som har fremstilt sitt syn som om det var nøytralt... Selv Moses kunne ville blitt jødehater under slike omstendigheter :-)

".........................................."

Ahaaa

Det er _derfor_! Indoktrinering altså. kanskje vi alle _egentlig_ er jødehetende nazisympatisører som er lei oss for at de ikke lykkes i 1940-45?

Hm. Jeg har faktisk _aldri_ tenkt over om noen har vært jøder eller ei av folk jeg har møtt. Har ikke reagert på jødiskklingende navn engang. Før nå etter at Mona Levin gikk i taket.

Så den klarte hun fint!

Skrevet

Ahaaa

Det er _derfor_! Indoktrinering altså. kanskje vi alle _egentlig_ er jødehetende nazisympatisører som er lei oss for at de ikke lykkes i 1940-45?

Hm. Jeg har faktisk _aldri_ tenkt over om noen har vært jøder eller ei av folk jeg har møtt. Har ikke reagert på jødiskklingende navn engang. Før nå etter at Mona Levin gikk i taket.

Så den klarte hun fint!

Heh-heh...det eneste disse fanatiske brølapene oppnår med sytet sitt, er at folk som ellers aldri ville kommet på å blir uttalte jødehatere, faktisk får ideen om å bli det :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...