Gå til innhold

*kremt* hvor dom går det an å bli?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

15

• mumitrollet

10

• Prozak

7

• mil1365380270

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg lærte tidlig at man aldri skal gå bort til en ukjent hund som strå bundet, uansett hvor snill den ser ut. Den regelen følger jeg fortsatt...

Skrevet

Jeg lærte tidlig at man aldri skal gå bort til en ukjent hund som strå bundet, uansett hvor snill den ser ut. Den regelen følger jeg fortsatt...

helt enig! dette lærte jeg også som barn, pluss at regelen gjaldt også de små hundene.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme. At man ikke går bort til hunder som står bundet, samme hvor mye de logrer, er da barnelærdom!?

Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme. At man ikke går bort til hunder som står bundet, samme hvor mye de logrer, er da barnelærdom!?

Jepp:) altså man går ikke bort til hunder uansett samma hva så lenge ikke eier er der og man kan spørr om man kan klappe hunden..

JEG går iallefall ikke bort til fullvoksne amstaffer og prøver å klappe dem, samme hvor søte de er... og jeg gjør det heller ikke med en liten pappilon, for dem VET jeg biter:P

Skrevet

Selvsagt. Likevel er det eierens ansvar å passe på bikkja si.

Skrevet

Samme hvor søt og snill en fastbundet hund ser ut utenfor en butikk el.lign, så går jeg aldri bort til den.

Skrevet

Nå er det jo ikke lov til å ta med hunden innpå butikken heller da... derfor MÅ man binde dem utenfor, om de skal handle:)

Og det er ingen regler om at noen må stå å passe på hunden når man er inne for å handel heller!

Skrevet

Nå er det jo ikke lov til å ta med hunden innpå butikken heller da... derfor MÅ man binde dem utenfor, om de skal handle:)

Og det er ingen regler om at noen må stå å passe på hunden når man er inne for å handel heller!

Det er faktisk ikke lov å ha hund bundet fast utenfor butikk. Ny lov fra et par år tilbake.

Skrevet

Min erfaring er at eiere av kamphunder er dumme i betydningen antisosiale og/eller narkomane..

Skrevet

Her er det nok to dumminger. Den første er hundeeieren som bandt hunden utenfor en butikk, det er faktisk forbudt. Den andre er kvinnen som ikke skjønte at når hun står foran en hund som er bundet og ikke kommer seg noe sted, da virker hun truende på denne hunden. Spesielt om hun bøyde seg ned, noe som er vanlig når man skal klappe en hund.

Skrevet

Hvis man ser bort fra at det faktisk ikke er lov å binde hunden utenfor butikken, så gjør man _ihvertfall_ ikke det når hunden er troende til å bite fremmede som kommer bort til den.

Amstaff er en kjempeflott hunderase, men den lider desverre under at 90% av de som skaffer seg rasen ikke engang er skikket til å ha en Chi-Hua-Hua.

"......................................."

Skrevet

"Og det er ingen regler om at noen må stå å passe på hunden når man er inne for å handel heller!"

Jo - det er det.

Skrevet

Da får de sette igjen hunden hjemme. Punktum.

Skrevet

Det er ikke lov å binde den utenfor heller. Hundeiere må enten la bikkja være hjemme om de skal handle, eller ha med seg noen til å passe på den.

Skrevet

Min erfaring er at eiere av kamphunder er dumme i betydningen antisosiale og/eller narkomane..

Dette er slettes ikke sant.

Amsaff var for endel år tilbake en lovlig hund i norge, og fordi noen idioter har brukt dem til nettopp dette (kampbruk/torpedobruk) ble gode familie hunder gjort ulovlige.

Amstaffen har et godt lynne, så lenge de er renraset og er ikke noen typisk "kamphund" men en god og kjær familehund på lik linje med rottweiler og schefere.

Skrevet

"Og det er ingen regler om at noen må stå å passe på hunden når man er inne for å handel heller!"

Jo - det er det.

Jaha... så man må alltid være to når man prøver å slå to fluer i en smekk? Altså når man alikavell er ute å går tur med hunden, så kan man ikke gå på butikken?

Da jeg bodde i Norge, og det er jo ikke lenge siden, så såg jeg stadig hunder bundet fast utefor forkjellige butikker. Jeg såg også at barn gikk bort til hundene, og at hunden flærret tenner... MEN det var en Golden Retriver... men det går jo ikke for det samme, eller?

Skrevet

Det er ikke lov å binde den utenfor heller. Hundeiere må enten la bikkja være hjemme om de skal handle, eller ha med seg noen til å passe på den.

Vet at det ikke er lov å bind dem utenfor, men visste ikke at man måtte ha noen til å stå å passe på dem heller... Men uansett så gjør alle det fordi om... være seg det er en cocer spaniel eller en pittbull.

Skrevet

Ja, eieren burde ikke ha bundet fast bikkja der.

Samtidig så hjelper det jo fint lite på damas ansiktsarr om hundeeieren får en bot.....

Skrevet

Vet at det ikke er lov å bind dem utenfor, men visste ikke at man måtte ha noen til å stå å passe på dem heller... Men uansett så gjør alle det fordi om... være seg det er en cocer spaniel eller en pittbull.

Hvis det ikke er lov til å ta med seg bikkja inn og det heller ikke er lov til å binde den utenfor, hvordan hadde du ellers tenkt å gjøre det med bikkja? Slippe den løs?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...