Gå til innhold

*kremt* hvor dom går det an å bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, eieren burde ikke ha bundet fast bikkja der.

Samtidig så hjelper det jo fint lite på damas ansiktsarr om hundeeieren får en bot.....

Da var teit, utvilsomt, men jeg håper likevel hundeeieren får svi - skikkelig!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

15

• mumitrollet

10

• Prozak

7

• mil1365380270

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da var teit, utvilsomt, men jeg håper likevel hundeeieren får svi - skikkelig!

"Da" = "Dama"...

Skrevet

Jaha... så man må alltid være to når man prøver å slå to fluer i en smekk? Altså når man alikavell er ute å går tur med hunden, så kan man ikke gå på butikken?

Da jeg bodde i Norge, og det er jo ikke lenge siden, så såg jeg stadig hunder bundet fast utefor forkjellige butikker. Jeg såg også at barn gikk bort til hundene, og at hunden flærret tenner... MEN det var en Golden Retriver... men det går jo ikke for det samme, eller?

Det er ikke lov, men folk gjør det stadig vekk likevel. På samme måte som at folk kjører litt for fort, parker ulovlig, rapper kontormateriell på jobb, gir barn et "lite klaps" og en masse andre ulovlige ting...

Skrevet

Hvis det ikke er lov til å ta med seg bikkja inn og det heller ikke er lov til å binde den utenfor, hvordan hadde du ellers tenkt å gjøre det med bikkja? Slippe den løs?

hehe... nei det har jeg heller ikke sagt, men jeg skjønner ikke hvordan de har tenkt det!

De som kom opp med denne regelen (som forøvrig er dustete i mine øyner, for alle med sinnet vel bevart vet at man ikke går bort til ukjente hunder og klapper dem)

Tenk da på de gamle damene, som har en liten hund, de kombinerer gåturen med handling sånn at de stakkars trøtte bena deres ikke trenger å gå de stor turene alt for mange ganger iløpet av endag... Hva skal de gjøre?

Skrevet

Det er ikke lov, men folk gjør det stadig vekk likevel. På samme måte som at folk kjører litt for fort, parker ulovlig, rapper kontormateriell på jobb, gir barn et "lite klaps" og en masse andre ulovlige ting...

Ja det er sant... MEN her ble jo en person skadet pga sin egen dumhet!

Da syntes jeg det blir feil å straffe hunden for dette...

Skrevet

hehe... nei det har jeg heller ikke sagt, men jeg skjønner ikke hvordan de har tenkt det!

De som kom opp med denne regelen (som forøvrig er dustete i mine øyner, for alle med sinnet vel bevart vet at man ikke går bort til ukjente hunder og klapper dem)

Tenk da på de gamle damene, som har en liten hund, de kombinerer gåturen med handling sånn at de stakkars trøtte bena deres ikke trenger å gå de stor turene alt for mange ganger iløpet av endag... Hva skal de gjøre?

Nærbutikken min har laget flotte bur hvor hundene kan stå mens eierne handler. Fungerer veldig bra.

Skrevet

Nærbutikken min har laget flotte bur hvor hundene kan stå mens eierne handler. Fungerer veldig bra.

Hørte dyrevernsfok uttale på radioen her om dagen at disse burene var dyreplageri...

Skrevet

Ja det er sant... MEN her ble jo en person skadet pga sin egen dumhet!

Da syntes jeg det blir feil å straffe hunden for dette...

Det er feil å straffe hunden, det er jeg enig i. Men eieren burde få så det svir.

Skrevet

Hørte dyrevernsfok uttale på radioen her om dagen at disse burene var dyreplageri...

Da tror jeg ikke det er disse burene de har kommentert. Det er mer en kasse enn et bur, gode luftehull, men sånn at unger ikke kan stikke inn fingrene. Jeg har jobbet mye med hunder og hadde ikke hatt noe som helst betenkeligheter med å plassere hunden i en sånn boks.

Skrevet

Wow:) det må jeg si:) veldig bra tiltak:)

Skrevet

Det er feil å straffe hunden, det er jeg enig i. Men eieren burde få så det svir.

Ja klart det, om man er klar over at hunden sin ikke her "helt trygg" på andre personer så burde han absolutt få som det svir...

Men jeg er heller ikke FOR at personer som er ustabile og i narkomiljø er i besittelse av slike hunder. De har det som regel ikke bra der....

Skrevet

Her er det nok to dumminger. Den første er hundeeieren som bandt hunden utenfor en butikk, det er faktisk forbudt. Den andre er kvinnen som ikke skjønte at når hun står foran en hund som er bundet og ikke kommer seg noe sted, da virker hun truende på denne hunden. Spesielt om hun bøyde seg ned, noe som er vanlig når man skal klappe en hund.

Amen!

mil1365380270
Skrevet

Dette er slettes ikke sant.

Amsaff var for endel år tilbake en lovlig hund i norge, og fordi noen idioter har brukt dem til nettopp dette (kampbruk/torpedobruk) ble gode familie hunder gjort ulovlige.

Amstaffen har et godt lynne, så lenge de er renraset og er ikke noen typisk "kamphund" men en god og kjær familehund på lik linje med rottweiler og schefere.

Hvorfor velger du å sammenligne med schaefer og rottweiler, tro? Fordi scaeferen er den rasen, som nest etter staffen, har mest problemer med andre hunder? Rottweileren fordi den også er kjent for å gjøre stor skade når den biter folk og hunder? Hvorfor sammenligne med de mest utsatte hvis rasen er så utrolig fin og sindig?

Du kan si akkurat hva du vil om amstaff og pitbull. Du kommer ikke utenom at det er litt for stor andel av dem som river andre hunder i filler uten forvarsel. På tide at de som liker rasene innrømmer at det dessverre er en overrepresentert egenskap, som må tas på alvor og avles bort. Hadde oppdrettere og eiere gjort det, kunne kanskje rasen vært godkjent i dag.

I stedet har flertallet valgt å forsøke å tåkelegge hele debatten ved å snakke om hvor fine familiehunder de er, og at de ikke biter mer enn schaefer og rottweiler.

For begge påstandene er sanne, de kan bli kjempesnille familiehunder. Elsker mennesker. Og de biter muligens ikke oftere (fordelt på antall individer og konfrontasjoner med andre hunder) enn rottweiler og schaefer, det vet jeg ikke noe om. Men hva vil du bli angrepet av - rottweiler, schaefer eller amstaff?

For det er jo det som er poenget; hva skjer når det går galt?!!!! Jeg har sett det selv, snill amstaff som går amok på uskyldig bikkje. Jævlig syn, jævlig resultat. De flyr på og blir så opphisset at de ikke får med seg at den andre ikke sloss med dem. Den andre skjønte ikke hva som skjedde og rakk ikke å komme seg unna. SÅNNE BIKKJER TRENGER VI IKKE! Sier ikke alle skal avlives, men helt greit at de dør ut eller avles om.

Hvis man vil ha fin, tøff og robust familiehund, finnes det nok av andre raser å velge mellom. Får sikkert noen på nakken nå, men hva får enkelte til å velge den rasen da....? Hva sier det om personligheten.... Folk med baller kjøper ikke amstaff, de trenger ikke! ;-)

Skrevet

Hvorfor velger du å sammenligne med schaefer og rottweiler, tro? Fordi scaeferen er den rasen, som nest etter staffen, har mest problemer med andre hunder? Rottweileren fordi den også er kjent for å gjøre stor skade når den biter folk og hunder? Hvorfor sammenligne med de mest utsatte hvis rasen er så utrolig fin og sindig?

Du kan si akkurat hva du vil om amstaff og pitbull. Du kommer ikke utenom at det er litt for stor andel av dem som river andre hunder i filler uten forvarsel. På tide at de som liker rasene innrømmer at det dessverre er en overrepresentert egenskap, som må tas på alvor og avles bort. Hadde oppdrettere og eiere gjort det, kunne kanskje rasen vært godkjent i dag.

I stedet har flertallet valgt å forsøke å tåkelegge hele debatten ved å snakke om hvor fine familiehunder de er, og at de ikke biter mer enn schaefer og rottweiler.

For begge påstandene er sanne, de kan bli kjempesnille familiehunder. Elsker mennesker. Og de biter muligens ikke oftere (fordelt på antall individer og konfrontasjoner med andre hunder) enn rottweiler og schaefer, det vet jeg ikke noe om. Men hva vil du bli angrepet av - rottweiler, schaefer eller amstaff?

For det er jo det som er poenget; hva skjer når det går galt?!!!! Jeg har sett det selv, snill amstaff som går amok på uskyldig bikkje. Jævlig syn, jævlig resultat. De flyr på og blir så opphisset at de ikke får med seg at den andre ikke sloss med dem. Den andre skjønte ikke hva som skjedde og rakk ikke å komme seg unna. SÅNNE BIKKJER TRENGER VI IKKE! Sier ikke alle skal avlives, men helt greit at de dør ut eller avles om.

Hvis man vil ha fin, tøff og robust familiehund, finnes det nok av andre raser å velge mellom. Får sikkert noen på nakken nå, men hva får enkelte til å velge den rasen da....? Hva sier det om personligheten.... Folk med baller kjøper ikke amstaff, de trenger ikke! ;-)

"Folk med baller kjøper ikke amstaff, de trenger ikke! ;-)"

Godt sagt! :-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

"Du kan si akkurat hva du vil om amstaff og pitbull. Du kommer ikke utenom at det er litt for stor andel av dem som river andre hunder i filler uten forvarsel. "

Dette er jo fordi det er "kamphundene" som havner i nyhetene,og fokuset havner på. Bare her jeg bor veit jeg masse andre raser som har gått løs på uskyldige hunder, og mennesker. Deriblant to border collier,schæfer,rottweiler og St.bernhard. Ingen av disse har kommet i nyhetene? Og dette er bare på dette knøttestedet jeg bor. Vil ikke tro det er noe annerledes andre steder.

Om en border collie går løs på en liten uskyldig hund,går det like galt som om en amstaff gjør det.

Men det er jo bare amstaff/pitbull som er de store slemme i denne verden så....

Skrevet

"Du kan si akkurat hva du vil om amstaff og pitbull. Du kommer ikke utenom at det er litt for stor andel av dem som river andre hunder i filler uten forvarsel. "

Dette er jo fordi det er "kamphundene" som havner i nyhetene,og fokuset havner på. Bare her jeg bor veit jeg masse andre raser som har gått løs på uskyldige hunder, og mennesker. Deriblant to border collier,schæfer,rottweiler og St.bernhard. Ingen av disse har kommet i nyhetene? Og dette er bare på dette knøttestedet jeg bor. Vil ikke tro det er noe annerledes andre steder.

Om en border collie går løs på en liten uskyldig hund,går det like galt som om en amstaff gjør det.

Bitbull (og amstaff, om enn ikke i like brutal grad) er en rase som i utgangspunktet er avlet for aggresjon og uovertruffen evne til å rive i filler motstanderen. Det blir selvsagt pisspreik å mase på at dette ikke er tilfellet. Dette er et ansvar som enhver oppdretter av disse rasene forplikter seg til å ta - man avler kun på de minst agressive individene.

"........................................"

mil1365380270
Skrevet

"Om en border collie går løs på en liten uskyldig hund,går det like galt som om en amstaff gjør det."

Du vet virkelig ikke hva du snakker om!!!

Gjest soljenta_83
Skrevet

"Om en border collie går løs på en liten uskyldig hund,går det like galt som om en amstaff gjør det."

Du vet virkelig ikke hva du snakker om!!!

Jeg gjør nok det.. Alle hunder kan drepe/skade om de vil. Uansett om det er amstaff eller Golden. Uansett om det er ett eller tre bitt som må til.

Hadde hunden i denne aktuelle saken,vært en schæfer,hadde ikke dette vært en nyhetssak,men skaden kunne vært like ille. Jeg syns dette er så tåpelig.

mil1365380270
Skrevet

Jeg gjør nok det.. Alle hunder kan drepe/skade om de vil. Uansett om det er amstaff eller Golden. Uansett om det er ett eller tre bitt som må til.

Hadde hunden i denne aktuelle saken,vært en schæfer,hadde ikke dette vært en nyhetssak,men skaden kunne vært like ille. Jeg syns dette er så tåpelig.

Enig i at skaden ved ett enslig ansiktsbitt meget mulig ville vært like alvorlig om det var en schaefer. Og at det godt kunne vært en schaefer som bet. Eller setter, for den saks skyld.

Jeg snakket om hundenes forskjellige natur, at f.eks. schaeferen ikke "tenner" på samme måten. Den sloss og biter, men den mister mest sannsynlig ikke hodet og biter til den andre er livløs. Det er det større sjanse for at skjer med amstaffen.

Å si det ikke ville kommet i avisen om det var en golden, forteller meg at du har gått på propagandaen fra staffe-leiren. Du mener altså at ryktet disse hundene har fått er helt feilaktig, at de i snitt er like omgjengelige som andre hunder???

Skrevet

Nå har ikke jeg opplevd noe som helst slags problemer med noen av de hundene jeg nevte, alle har vært godt trent av hundevandte mennesker.

Men de er mest like i gemytt og adfersel.

Ikke har jeg sett at de har vært aggresive mot andre hunder heller, ikke mere enn hva som er vanlig nyskjerrighet.

De fleste jeg kjenner med hund har rottweiler eller schefer, en av grunnene til dette er at de er og blir bra vaktbikkjer, selv om de kan tjene som familiehunder.

En av grunnene til at jeg liker amstaffen er jo utseende på dem, pluss at jeg aldri har opplevd en amstaff som har klikket! og jeg har møtt mange, men selvfølgelig ikke alle.

Men vi kan selvfølgelig begynne å diskutere menneskene som oppdrar desse hundene, DA kommer temaet over på noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...