Gå til innhold

Er jeg urimelig her..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Du eneste du har gjort feil er at du ikke har pælma ham it tidligere! Stå på, og ikke slipp ham innafor døra igjen. La ham bare holde selskap med dama under, han blir nok fort lei av det.

Takk! :-) Og jeg får jo håpe og to det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vrient ser du, fordi hun bor to etasjer ned, og jeg (og han!) har en historie med å være snille naboer med henne (Dvs hjelpe henne når døddrukken etc) Og nå føler hun seg jo jævlig geskjeftig, og det kan jeg jo på et vis forstå..HUN har jo ikke gjort noe galt, og kan vel heller neppe klandres heller, for at jeg synes dette er et dårlig valg. Det er det som blir vanskelig, jeg har ikke lyst il å måtte antyde TIL HENNE at jeg anser henne som det kasuset hun faktisk er.

Eksen derimot, burde vite SÅ mye bedre! Grrr!

Men tider med sofa, tvtitting og ostesufle er defintivt over, ja:-)

he-he.....og lykke til!

Jeg ser godt problemstillingen din......

Gjest Debra irl
Skrevet

Hvis dama er klinn hakke steike gæærn, så er det vel fler enn deg som vet det. Og da tar de nok ikke alt hun evt måtte finne på å si for god fisk.

Skrevet

Nei,men han burde jo pokker meg kunne gjette hva jeg synes om denne relasjonen.(som går ut over meg i den grad at jeg nestn mistenker ham for å ha planlagt!)

Ta deg en tur ut av huset du! og finn på noe annet noen timer.

Hvis han gjør dette for å irritere deg, så snyter du ham grundig for gleden han evt. føler ved å vite at du sitter oppe og irriterer deg over at han er hos naboen!

Det blir kanskje ikke så spnennde å være hos henne, hvis han ikke har din irriterte tilstedeværelse å glede seg over...

Skrevet

Nei, du er ikke kjip og snobbete. Dette virker veldig slitsomt.

Du har jo fortalt om denne naboen tidligere, og at du har stått på og prøvd å være sosial og hjelpsom (f.eks. 17. mai - var det ikke da?).

Nei, dette bør du prøve å heve deg over, og i alle fall prise deg lykkelig over at du har satt kroken - _og_ sikkerhetslåsen - på døra i forhold til eksen din.

Prøv om du kan greie å drite i begge to.

laguna1365380434
Skrevet

Ta deg en tur ut av huset du! og finn på noe annet noen timer.

Hvis han gjør dette for å irritere deg, så snyter du ham grundig for gleden han evt. føler ved å vite at du sitter oppe og irriterer deg over at han er hos naboen!

Det blir kanskje ikke så spnennde å være hos henne, hvis han ikke har din irriterte tilstedeværelse å glede seg over...

Nei kanskje ikke..Har vært ute en tur, men det striregner, så jeg dro hjem igjen..Leser bok, og prøver å ikke irritere meg småsprø over ham..;-)

Men veninna mi rngte, og hadde observert ham stående ute i regnet, seende formålsløs ut, med seveneleven kaffe og åpenbart uten store planer..Jeg er smålig nok til at det gledet meg stort! :-D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Jeg hadde blitt møkk forbanna selv.

Men hvorfor i helvete har du ikke pælma ut denne fyren tidligere?

Han eksen din høres for øvrig ut som ... vel, noe for seg selv.

Skrevet

Du er verken kjip eller snobbete.

Naboen din virker fullstendig ustabil (utfra tidligere innlegg også), og du er i din fulle rett til å trekke grensa for hva slags forhold du vil ha til henne. Man setter seg ikke ned og drikker vin en formiddag med en alkoholiker bare for ikke å virke snobbete. ;o)

Hva angår eksen din, skjønner jeg godt at du er irritert og forbanna, men der må du nøye deg med å være det - og å holde deg langt unna karen. Selv om man burde kunne forvente bedre oppførsel av en ex, har man dessverre ingen myndighet i så måte.

Skrevet

Nei kanskje ikke..Har vært ute en tur, men det striregner, så jeg dro hjem igjen..Leser bok, og prøver å ikke irritere meg småsprø over ham..;-)

Men veninna mi rngte, og hadde observert ham stående ute i regnet, seende formålsløs ut, med seveneleven kaffe og åpenbart uten store planer..Jeg er smålig nok til at det gledet meg stort! :-D

Jeg gleder meg med deg!

Gjest Shira12
Skrevet

Må si meg enig med de andre, du er ikke urimelig!

Hadde nok blitt ganske sinna selv jeg, hiv han ut, så kan han sitte der og drikke med henne, bare overse de.

Skrevet

Hiv han på huet og ræva ut!!

Skjønner ikke hva du så i den dusten der altså ;-)

Skrevet

Det er vrient ser du, fordi hun bor to etasjer ned, og jeg (og han!) har en historie med å være snille naboer med henne (Dvs hjelpe henne når døddrukken etc) Og nå føler hun seg jo jævlig geskjeftig, og det kan jeg jo på et vis forstå..HUN har jo ikke gjort noe galt, og kan vel heller neppe klandres heller, for at jeg synes dette er et dårlig valg. Det er det som blir vanskelig, jeg har ikke lyst il å måtte antyde TIL HENNE at jeg anser henne som det kasuset hun faktisk er.

Eksen derimot, burde vite SÅ mye bedre! Grrr!

Men tider med sofa, tvtitting og ostesufle er defintivt over, ja:-)

Er det hu' derre russiske dama? *mimrer meg langt tilbake*

Skrevet

Jaja, som vanlig er det opp til meg å gå mot strømmen.

Jeg synes prinsippielt du er urimelig.

Det er liksom helt greit at du snakker om han til dine venner/venninder, for de er relativt vettuge (din vurdering), mens det ikke er greit at han snakker om deg til sine venner/venninder fordi de (hun) er gærne (igjen din vurdering.)

Jeg mistenker at han ikke nødvendigvis deler ditt syn på hvem som er sprø og hvem som er normal.. ;-)

Dere burde selvsagt holdt kjeft begge to, og vist hverandre såpass respekt.

laguna1365380434
Skrevet

..og oppmuntrende ord! :-)

Det jævla mannfolket er fortsatt i unåde og fortsatt behørig utelåst!

Og, ja, jeg skal prøve å heve meg over, selvom han krongler ting bra til for meg. Det er vel ikke verdens undergang, sånn når jeg får tenkt meg om..Men henging og innblanding av meg får de klare seg uten!

:-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hadde vel muligens vært verre enn det, irrelevant om man har rett til det eller ikke :)

Og så hadde jeg pakket bagen hans (som deg) - men plassert den utenfor hos henne i stedet for utenfor hos deg, knegg...

Men du, uten at du må svare om du ikke vil, hvorfor lar du ham bo hos deg? Han er jo bare idiot hele tiden (selv om jeg antar han er hyggelig innimellom uten at du forteller oss), og kløner til, og trenger oppdragelse - og i det hele tatt?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde vel muligens vært verre enn det, irrelevant om man har rett til det eller ikke :)

Og så hadde jeg pakket bagen hans (som deg) - men plassert den utenfor hos henne i stedet for utenfor hos deg, knegg...

Men du, uten at du må svare om du ikke vil, hvorfor lar du ham bo hos deg? Han er jo bare idiot hele tiden (selv om jeg antar han er hyggelig innimellom uten at du forteller oss), og kløner til, og trenger oppdragelse - og i det hele tatt?

Hehe! Utenfor døra hennes..Det hadde vært morsomt! :-D

Nei, jeg burde jo vite bedre snart, enn at det går ann å regne med at eksen oppfører seg ordentelig og gjør som han har sagt og ikke fucker opp med å være HELT ute.

Grunnen til at jeg stadig har forskjellige dealer med ham, og særlig da med leiligheten er punkt en at jeg har lyst til at vi skulle kunne være venner, og at det ike bare blir tull selvom han skulle bopå sofaen. Vi var sammen i en årekke, og jeg er glad i ham og vil han det beste og jeg har lyst til å være venner & finne på ting etc (altå, om han er rimelig!) Jeg vet han er glad i meg også, og egentlig vil at vi skal kunne være kompiser..Innimellom og uten kjæresterier, har vi det supert..Spiller spill, shopper, forteller hemmeligheter (!), ..Han kan være morsomt&hyggelig&ønsket selskap og en god roomate..Når han vil..:-I

Et annen grunn, av mere praktisk art er leiligheten i seg selv..Det er en liten to roms, med knøttlite soverom, og stor stue, som jeg har hatt griseflaks med leiepisen på..Fortsatt har jeg dog ikke råd til den helt for meg selv, og den eneste jeg kan tenke meg at ikke har noe i mot og spilitte leia og sove på sofaen er dog eksen. Han er vant til å bruke tingene mine, og er glad i kattene mine..;-)

Jeg må seriøst jobbe nå, med å få plass til tingene mine andre steder, sånn at en ny roomate(som fortsatt bør være noen jeg kjenner) kan få plass til sitt..Og tenke noe jævlig på hvordan leiligheten kan deles fair. Det er vanskelig! Alternativet er jo å flytte inn på n knøttliten hypel, uten eget kjøkken og bad, og jeg regner med at jeg uansett ikke vil spare mere enn ca 1000 kr på det heller..:-I

Og..Det hadde ikke trengt å vare lenge heller..JKeg plalegger et lewngre utenlandsopphold fra rundt jul!

Derfor! :-)

Rørete forklaring kanskje, men dette er hovedtankene..En emsjonell & en praktisk.

Gjest Persille
Skrevet

Hehe! Utenfor døra hennes..Det hadde vært morsomt! :-D

Nei, jeg burde jo vite bedre snart, enn at det går ann å regne med at eksen oppfører seg ordentelig og gjør som han har sagt og ikke fucker opp med å være HELT ute.

Grunnen til at jeg stadig har forskjellige dealer med ham, og særlig da med leiligheten er punkt en at jeg har lyst til at vi skulle kunne være venner, og at det ike bare blir tull selvom han skulle bopå sofaen. Vi var sammen i en årekke, og jeg er glad i ham og vil han det beste og jeg har lyst til å være venner & finne på ting etc (altå, om han er rimelig!) Jeg vet han er glad i meg også, og egentlig vil at vi skal kunne være kompiser..Innimellom og uten kjæresterier, har vi det supert..Spiller spill, shopper, forteller hemmeligheter (!), ..Han kan være morsomt&hyggelig&ønsket selskap og en god roomate..Når han vil..:-I

Et annen grunn, av mere praktisk art er leiligheten i seg selv..Det er en liten to roms, med knøttlite soverom, og stor stue, som jeg har hatt griseflaks med leiepisen på..Fortsatt har jeg dog ikke råd til den helt for meg selv, og den eneste jeg kan tenke meg at ikke har noe i mot og spilitte leia og sove på sofaen er dog eksen. Han er vant til å bruke tingene mine, og er glad i kattene mine..;-)

Jeg må seriøst jobbe nå, med å få plass til tingene mine andre steder, sånn at en ny roomate(som fortsatt bør være noen jeg kjenner) kan få plass til sitt..Og tenke noe jævlig på hvordan leiligheten kan deles fair. Det er vanskelig! Alternativet er jo å flytte inn på n knøttliten hypel, uten eget kjøkken og bad, og jeg regner med at jeg uansett ikke vil spare mere enn ca 1000 kr på det heller..:-I

Og..Det hadde ikke trengt å vare lenge heller..JKeg plalegger et lewngre utenlandsopphold fra rundt jul!

Derfor! :-)

Rørete forklaring kanskje, men dette er hovedtankene..En emsjonell & en praktisk.

Men forståelig og logisk likevel :)

Jeg håpet forsåvidt også på den vennegreia, men har vel innsett at det er fånyttes...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...