Gå til innhold

Til alle gutter og menn (militæret)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er en skikkelig fløtepus som skal i militæret nå denne uken. Med fløtepus mener jeg at han ser på meg med dådyrøyne og sier han ikke aner hva han skal ha med seg og lurer derfor på om jeg kan pakke for ham. Og JA, jeg vet jeg er tøffelhelt og en dumsnill "reservemamma" for ham, men ønsker å hjelpe ham likevel. Så dere menn/gutter, hva pakker man med seg i bagen? Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest pakker alltid
Skrevet

La ham pakke selv! Sist vi skulle på tur pakket samboeren min kun tannbørsten sin.... Neste gang må han bidra! Ikke la det bli en vane at du gjør det.

Men noen ting:

shampo, deo, barberingssaker, undertøy og t-skjorter, en bok, et par cd'er, visa-kort, varm genser.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Har de med seg noe annet enn tannbørste da? Evt. mp3, mobil. Et klesskift i tillfelle de får lov å ta av seg uniform.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville tatt med undertøy. Forsvarets godt brukte var i hvert fall ikke noe jeg dro på meg.

Ellers bør han ta med en eller annen musikkavspiller, samt et par klesskift. De første ukene må han vel uansett gå i uniform (hvis jeg ikke husker helt feil), men etter hvert er det kjekt å ha noen normale klær hvis han vil ut av leiren og ta seg noen øl - og det vil han helt sikkert.

Altså: Undertøy, et par skift med vanlige klær og mp3-spiller.

Skrevet

Bamse.

Førstehjelpsaker i tilfelle skuddskader og avrevne lemmer, lommelykt i tilfelle det blir mørkt, og papirlommetørklær.

Og mobil i tilfelle han vil snakke med mamma om natten.

Skrevet

Bamse.

Førstehjelpsaker i tilfelle skuddskader og avrevne lemmer, lommelykt i tilfelle det blir mørkt, og papirlommetørklær.

Og mobil i tilfelle han vil snakke med mamma om natten.

*lol*

Gjest sersjanten
Skrevet

Lommeradio. Ofte ventetid, kan gjøre den litt lettere. Glem deodorant, skikkelige mannfolk skal lukte. Lommekikkert og dommerfløyte til badestranden.

Ta gjerne med dykkermaske og svømmeføtter også. Kjekt når man tar ekstra privat-øvinger gjennom nedgravde rør fylt med iskaldt koakkvann.

Skrevet

Lommeradio. Ofte ventetid, kan gjøre den litt lettere. Glem deodorant, skikkelige mannfolk skal lukte. Lommekikkert og dommerfløyte til badestranden.

Ta gjerne med dykkermaske og svømmeføtter også. Kjekt når man tar ekstra privat-øvinger gjennom nedgravde rør fylt med iskaldt koakkvann.

Svømmeføtter til kloakken jah, *lol* ;)))

Skrevet

La ham pakke selv. Ikke gå i fella og begynn å skjem ham bort nå, da sitter du der og må pakke til dere begge i samtlige ferier fremover. :o)

Aldri om det kunne falle meg inn å pakke for min kjære når han drar på jobb for 14 dager i slengen...

Gjest girl with no name
Skrevet

Sier du ja nå, så har du lagt egget! Du er herved advart.

Hvis folk ikke pakker selv, så lærer de jo aldri. De må tenke selv, pakke selv, glemme selv, for til s lutt å få med seg alt. Alt som ikke ermed kan som regel kjøpes, de fleste steder.

Skrevet

Jeg pakket ikke for sønnen min engang. Han var ferdig oppdratt da han dro i militæret, han var 19 :o)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg pakket ikke for sønnen min engang. Han var ferdig oppdratt da han dro i militæret, han var 19 :o)

Kanskje samboern er bare 19 han også, eller 18?? :o

Jeg sluttet å pakke for poden da han var 15. Sluttet å vaske klær også. Men ...ehh...ellers har jeg nok skjemt ham bort veldig (unntatt med penger).

Gjest men det er meg det...
Skrevet

Hadde samboeren min spurt om jeg ville pakke for ham, så hadde jeg trodd han tullet med meg.

Måte på å gå tilbake til 50-tallet og husmorrollen!

Sexmessig hadde det vært fullstendig turn-off også med en så tafatt type. Usjj.

Skrevet

Kanskje samboern er bare 19 han også, eller 18?? :o

Jeg sluttet å pakke for poden da han var 15. Sluttet å vaske klær også. Men ...ehh...ellers har jeg nok skjemt ham bort veldig (unntatt med penger).

Jeg sluttet også å vaske klærne til de to eldste i den alderen. Jeg druknet jo i skittetøy, klarte rett og slett aldri å få vasken unna.

Det blir utrolig mye vask når man er fem mennesker og deriblant to tenåringer hvor den ene trener og den andre skifter flere ganger om dagen.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg sluttet også å vaske klærne til de to eldste i den alderen. Jeg druknet jo i skittetøy, klarte rett og slett aldri å få vasken unna.

Det blir utrolig mye vask når man er fem mennesker og deriblant to tenåringer hvor den ene trener og den andre skifter flere ganger om dagen.

Klærne varte plutselig mye lenger før de ble 'skitne'. ;)

Og så var det en helt annen fleksibilitet mht hvilke klær man kunne ha på seg. Ikke bare favotittgensern liksom. Oj, for en lettelse det var :))

Skrevet

Klærne varte plutselig mye lenger før de ble 'skitne'. ;)

Og så var det en helt annen fleksibilitet mht hvilke klær man kunne ha på seg. Ikke bare favotittgensern liksom. Oj, for en lettelse det var :))

Ja, det er sant.

Merkelig hvor mye mindre klær det er å vaske med bare minstemann og meg i huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...