Gå til innhold

Fysioterapi

Gjest skikkelig vondt

Anbefalte innlegg

Gjest skikkelig vondt
Skrevet

Skal begynne med behandling pga smerter i nakken og skuldrene.Har 2 fysioterapauter i nærheten som jeg kan gå til.Ei venninne har prøvd begge.Nr1 var skikkelig hardhendt og tok skikkelig i og hun følte seg mørbanket etterpå.Nr2 var såvidt borti henne og presset bare på noen punkter.Skal det gjøre vondt før det blir bedre?.Veit ikke hvem jeg skal velge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gått til noen av dem, men prøvd en tredje.

Skrevet

Jeg ville ikke gått til noen av dem, men valgt en naprapat eller osteopat i stedet for.

Skrevet

Har dere samme plager? Hvem ble hun best av å gå til behandling hos? ;)

Det er ikke noen "regel" som sier at med vondt skal vondt fordrives, men noen ganger kan det føles slik. Da bør en muligens revurdere behandlingsopplegget i samhandling med terapeuten. Det finnes mange typer behandling for like typer plager, noen fasit på hva som er bra for den enkelte pasient finnes ofte ikke.

Gjest skikkelig vondt
Skrevet

Jeg ville ikke gått til noen av dem, men valgt en naprapat eller osteopat i stedet for.

Hva gjør dem?.Jeg har skikkelige knuter som må løses opp

Gjest skikkelig vondt
Skrevet

Har dere samme plager? Hvem ble hun best av å gå til behandling hos? ;)

Det er ikke noen "regel" som sier at med vondt skal vondt fordrives, men noen ganger kan det føles slik. Da bør en muligens revurdere behandlingsopplegget i samhandling med terapeuten. Det finnes mange typer behandling for like typer plager, noen fasit på hva som er bra for den enkelte pasient finnes ofte ikke.

Hun hadde også plager med nakken men ble ikke bedre hos noen av dem pga hun hadde ett eller annet som jeg ikke husker navnet på.Det gikk ikke å behandle

Skrevet

Ville heller prøvd en manuell terapeut. Eller først et par behandlinger hos kiropraktor, så oppfølging av manuell terapeut.

Skrevet

Jeg går til en som trykker og synes det er dritvondt så nå har han blitt mindre hardhendt. Jeg var ødelagt i flere dager etterpå.

Så jeg ville heller prøvd han som masserer. Men jeg aner ikke hva som fungerer best. Jeg er ikke blitt bra i nakken uansett.

Skrevet

De bruker andre teknikker for å få kroppen i gjenge igjen.

http://www.osteopati.org/

http://www.naprapat.org/

Min erfaring med fysioterapi er at det ikke funker i det hele tatt. Man kan få gode råd om egentrening, men selve behandlingen hjelper lite. (Men det er min erfaring altså.)

Skrevet

Du bør gå til en som kan undersøke deg ordentlig før det settes i gang noen form for behandling. Greit nok at du har knuter, men man bør kunne finne ut hvorfor du har knuter (muskulær ubalanse, dårlig holdning, svak muskulatur, tidligere nakkeskade osv?), og rette behandlingstiltak mot dette såvel som mot muskelknutene, dersom en slik bakenforliggende årsak finnes. Ellers er risken tilstede for at du ikke blir kvitt plagene, eller at du får tilbakefall.

Krev en skikkelig undersøkelse hos den du velger, og be ham/henne forklare deg hva de finner ut og hva slags behandling de kan tilby deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...