Gå til innhold

Høyttalere til bil- - Hattehylle.

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Skal sette inn høyttalere i bilen. Skjære ut en ny hattehylle av en sponplate. Jeg får hjelp,for jeg kan ingenting om dette,men hva trenger jeg å kjøpe?

Noen som kan dette?

Sponplate,og to 6*9" høyttalere?

Noe mer?

Forslag til høyttalere som gir best mulig lyd,uten å være for dyre?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• meg__123!

3

• Logitechmusa

2

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest soljenta_83
Skrevet

Glemte å si det er en 96 toyota starlet om det har noe å si

Gjest soljenta_83
Skrevet

Fleece-teppe og stiftemaskin. :)

Ja tenkte å trekke plata med noe stoffgreier :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Glemte å si det er en 96 toyota starlet om det har noe å si

LOL

Nå fikk jeg assosiasjoner til en sardinboks med lyd...

Skrevet

Boston treveis høyttalere var veldig bra når jeg drev med dette for noen år siden. Mener de kostet 1500-2000 paret. Ellers har du jo Infinity, som er/var regnet for å være veldig bra. Men personlig likte jeg lyden i Boston bedre.

"........................................."

Gjest soljenta_83
Skrevet

Boston treveis høyttalere var veldig bra når jeg drev med dette for noen år siden. Mener de kostet 1500-2000 paret. Ellers har du jo Infinity, som er/var regnet for å være veldig bra. Men personlig likte jeg lyden i Boston bedre.

Hvor mye er det for Infinity? Hadde tenkt til å bruke rundt 1500 tilsammen. Trenger bare et par vel?

Gjest soljenta_83
Skrevet

LOL

Nå fikk jeg assosiasjoner til en sardinboks med lyd...

TRENGER jo ikke si noe hvis du ikke kan tilføye noe til spørsmålet :P

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hvor mange watt skal det være? har null peil

Gjest ChiengMai
Skrevet

TRENGER jo ikke si noe hvis du ikke kan tilføye noe til spørsmålet :P

Nei, selvfølgelig TRENGER jeg ikke si noe, men det hender at man gjør det likevel. Vanskelig å styre seg når assosiasjonene blir for sterke...

Gjest soljenta_83
Skrevet

Nei, selvfølgelig TRENGER jeg ikke si noe, men det hender at man gjør det likevel. Vanskelig å styre seg når assosiasjonene blir for sterke...

Da er det masse sardinbokser med lyd på veien. Med tanke på alle som har Golf,etc.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da er det masse sardinbokser med lyd på veien. Med tanke på alle som har Golf,etc.

Starlet går jo i hanskerommet på en Golf, da.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Virker som om du kan litt om sånne ting så spør litt mer jeg :)

Er det 6*9" høyttalere som egner seg best?

Og holder det med høyttalere i hattehylla for å få litt bedre lyd? Har to stk foran,de er ikke av det beste,men det holder vel?

Gjest soljenta_83
Skrevet

Starlet går jo i hanskerommet på en Golf, da.

Nei.. Venninna mi har Golf,og jeg må si jeg har minst like stor plass som henne hvertfall. Regner med de fleste Golf er like store?

Skrevet

Virker som om du kan litt om sånne ting så spør litt mer jeg :)

Er det 6*9" høyttalere som egner seg best?

Og holder det med høyttalere i hattehylla for å få litt bedre lyd? Har to stk foran,de er ikke av det beste,men det holder vel?

Det er det man normal har bak, ja. Men jeg ville nok hatt et par toveis (mindre str. - husker ikke helt) foran - gjerne i dørene. Det gir en bedre lyd i hele bilen.

Når det gjelder watt, så er det like mange meninger om det som det er rasshøl. Men bottom line er at de aller fleste høyttalere i "vanlig" størrelse holder, så lenge du ikke har en kraftig forsterker i tillegg til spilleren. Hi-Fi klubben, hvis du bor i Oslo - der får du eksperthjelp.

"........................................"

Gjest soljenta_83
Skrevet

Det er det man normal har bak, ja. Men jeg ville nok hatt et par toveis (mindre str. - husker ikke helt) foran - gjerne i dørene. Det gir en bedre lyd i hele bilen.

Når det gjelder watt, så er det like mange meninger om det som det er rasshøl. Men bottom line er at de aller fleste høyttalere i "vanlig" størrelse holder, så lenge du ikke har en kraftig forsterker i tillegg til spilleren. Hi-Fi klubben, hvis du bor i Oslo - der får du eksperthjelp.

"........................................"

Takk skal du ha :)

Gjest dunk-dunk
Skrevet

Er disse til hattehylla?

Nedi bagasjerommet. Bassen går tvers igjennom bilen, folka og det meste.

Bassen er det vanlige bilhøyttalere har problemer med, og disse trøkker ut solide spark. Blåser hatten av folk når du ruller ned ruta. Kompakt og enkel å montere.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Nedi bagasjerommet. Bassen går tvers igjennom bilen, folka og det meste.

Bassen er det vanlige bilhøyttalere har problemer med, og disse trøkker ut solide spark. Blåser hatten av folk når du ruller ned ruta. Kompakt og enkel å montere.

men vet ikke om det er plass til noen i dørene. Tror ikke det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...