Gå til innhold

Et vågestykke i toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg gir deg en t-skjorte med israelske flagget, davidsstjernen på eller en slik liten kalott, kippa, som jødene har på hodet, tør du å gå i Storgata med det i Oslo en lørdagskveld? Bort Storgata, Hausmannsgate, Torggata, Bernt Ankers gate og rundt igjen.

Hvis ikke, hvorfor ikke?

Hva vil skje, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

36

• MsSophie

22

• laguna1365380434

8

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Fordi jeg ikke vil signalisere til mine medmennesker at jeg er helt idiot og politisk rabiat.

Hva vil skje? Folk vil tro jeg har mista det helt.

Skrevet

Fordi jeg ikke vil signalisere til mine medmennesker at jeg er helt idiot og politisk rabiat.

Å?

Er det ikke det samme hva man går kledd i?

Nevn andre plagg du ikke kan gå med i Oslo.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Å?

keiserens nye klær?

;)

Gjest ofte i byen
Skrevet

Å?

Jeg ville opplevd mye guffent hvis jeg gikk samme runde på samme tidspunkt i bikini. Eller veldig kort skjørt og topp og høyhelte sko.

Eller gått alene med burka en lørdagskveld, det ville være ganske mange ekle komentarer fra norske (fulle) gjenger.

Jeg ville ikke fått gått i fred i samedrakt heller, dessverre.

Skrevet

Jeg ville aldri ha gått med det fordi det ville vært det samme som blasfemi. Derfor går jeg heller aldri med kors.

Du er bare ute etter å provosere nå, og det er du klar over selv også.

Lag deg en kopp kammillete,det er så beroligende det. :)

Skrevet

Man vil sannsynligvis bli stokkprylt av våre nye, muslimske landsmenn...forsiktig applaudert i bakgrunnen av en blanding av blitz, sv, vigrid og allminnelige naivister.

Skrevet

Å?

Jeg er ikke laguna, men svarer likevel: Bikini, burka, palestinerskjerf, bastskjørt, nonnedrakt, sari ;-)

Skrevet

hmm..

de fleste jøder er jo sekulære da. Og de går kanskje i synagogen ved høytider. Og føler verken behov for å gå med davidstjerne eller kippa.

Mona levin er en slik jøde. Men på grunn av det absurdde at det skal være en provokasjon for enkelte å gå med davidstjerne har hun nå etter 20 år tatt den på seg igjen.

Skrevet

Man vil sannsynligvis bli stokkprylt av våre nye, muslimske landsmenn...forsiktig applaudert i bakgrunnen av en blanding av blitz, sv, vigrid og allminnelige naivister.

Den lille kalotten vekker stor harme og hat i dag, i vårt lille fredelige land.

Jeg jobba nær ambassadene lenge, og fikk flere besøk av menn med kippa i gamle dager. Ingen blunka en gang. Ingen reagerte på noen hodeplagg: f eks turban, poshi, daipatta, abasha, shador og isharp.

Skrevet

hmm..

de fleste jøder er jo sekulære da. Og de går kanskje i synagogen ved høytider. Og føler verken behov for å gå med davidstjerne eller kippa.

Mona levin er en slik jøde. Men på grunn av det absurdde at det skal være en provokasjon for enkelte å gå med davidstjerne har hun nå etter 20 år tatt den på seg igjen.

Kanskje det er en ny radikalisme?

laguna1365380434
Skrevet

Å?

Bandada, rosa silkeskjorte, blusedrakt m.m Det er mye jeg ikke ville vist meg i..;-)

Å gå med en davidstjerne når jeg dog ikke er jøde ville være et sterkt signal om uforbeholden støtte til Staten Israel, og den slags driver jeg selvsagt ikke med.

Skrevet

Jeg tør, hvorfor i all verden skulle jeg være redd for det. Jeg tviler på at det er noe farlig.

At jeg ikke vil, er en helt annen sak.

Skrevet

Jeg tør, hvorfor i all verden skulle jeg være redd for det. Jeg tviler på at det er noe farlig.

At jeg ikke vil, er en helt annen sak.

Du er kvinne. Det var et nytt moment. Jeg må tenke.

Skrevet

Det er det samme som selvmord, i beste fall et lenger sykehusopphold.

Har en viss erfaring. Så langt tilbake som i 1989 for jødehatet bare var en brøkdel av i dag, og før det fantes et eneste eksemplar av arten fanatisk muslim i min hjemby, gikk jeg på byen en kveld med ei turistt-skjorte jeg hadde kjøpt i Israel.

Den hadde Teksten "From Israel with love og ei lita jødestjerne. Det kom folk bort hele kvelden og skulle, krangle, disutere, yppe til bråk og sloss på diskoteket. Senere fortsatte det ute på gata og drosjeholdeplassen.

Utelukkende det faktum at jeg var sammen med en hel gjeng, gjorde at jeg kom uskadd hjem.

I dag 17 år senere hadde det ikke vært sjans. Arabernes norske støttespillere er nøyaktig like rabiate\voldelige i sin felles kamp for verdensnomspennende diktaur.

Skrevet

Det er det samme som selvmord, i beste fall et lenger sykehusopphold.

Har en viss erfaring. Så langt tilbake som i 1989 for jødehatet bare var en brøkdel av i dag, og før det fantes et eneste eksemplar av arten fanatisk muslim i min hjemby, gikk jeg på byen en kveld med ei turistt-skjorte jeg hadde kjøpt i Israel.

Den hadde Teksten "From Israel with love og ei lita jødestjerne. Det kom folk bort hele kvelden og skulle, krangle, disutere, yppe til bråk og sloss på diskoteket. Senere fortsatte det ute på gata og drosjeholdeplassen.

Utelukkende det faktum at jeg var sammen med en hel gjeng, gjorde at jeg kom uskadd hjem.

I dag 17 år senere hadde det ikke vært sjans. Arabernes norske støttespillere er nøyaktig like rabiate\voldelige i sin felles kamp for verdensnomspennende diktaur.

Ble senere samme sommer under en ferietur til Polen truet på livet av en Kuwaiter for den samme T-skjorta. Da var de et par av kameratene hans som fikk roet han ned til å la være gjøre alvor av trusselen, etter at jeg hadde fortalt at JEG ikke var jøde.

Skrevet

Jeg ville aldri ha gått med det fordi det ville vært det samme som blasfemi. Derfor går jeg heller aldri med kors.

Du er bare ute etter å provosere nå, og det er du klar over selv også.

Lag deg en kopp kammillete,det er så beroligende det. :)

Jeg går med to krusifiks i lommeboka og har et på stueveggen -. og 2 på badet...er jeg fæl? :;) jeg syns de er så vakre.

Skrevet

Hæ? så du mener jøder er idioter og politisk rabiate?

Skrevet

Jeg ville opplevd mye guffent hvis jeg gikk samme runde på samme tidspunkt i bikini. Eller veldig kort skjørt og topp og høyhelte sko.

Eller gått alene med burka en lørdagskveld, det ville være ganske mange ekle komentarer fra norske (fulle) gjenger.

Jeg ville ikke fått gått i fred i samedrakt heller, dessverre.

Jeg gikk gjennom Oslo sammen med ei i samedrakt - en fredagskveld - det stemmer - hun fikk masse rart ropt etter seg - ikke veldig pent.

Skrevet

Hæ? så du mener jøder er idioter og politisk rabiate?

Det kan du forsikre deg om Dette er samme person som lenge før denne krigen sammneliknet jøder med innsekter i måten de burde behandles på.

(Er det ikke gass man pleier bruke på innsekter?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...