Gå til innhold

Et vågestykke i toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det samme som selvmord, i beste fall et lenger sykehusopphold.

Har en viss erfaring. Så langt tilbake som i 1989 for jødehatet bare var en brøkdel av i dag, og før det fantes et eneste eksemplar av arten fanatisk muslim i min hjemby, gikk jeg på byen en kveld med ei turistt-skjorte jeg hadde kjøpt i Israel.

Den hadde Teksten "From Israel with love og ei lita jødestjerne. Det kom folk bort hele kvelden og skulle, krangle, disutere, yppe til bråk og sloss på diskoteket. Senere fortsatte det ute på gata og drosjeholdeplassen.

Utelukkende det faktum at jeg var sammen med en hel gjeng, gjorde at jeg kom uskadd hjem.

I dag 17 år senere hadde det ikke vært sjans. Arabernes norske støttespillere er nøyaktig like rabiate\voldelige i sin felles kamp for verdensnomspennende diktaur.

Det var før alle skulle reise på kibbutz.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

36

• MsSophie

22

• laguna1365380434

8

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er det samme som selvmord, i beste fall et lenger sykehusopphold.

Har en viss erfaring. Så langt tilbake som i 1989 for jødehatet bare var en brøkdel av i dag, og før det fantes et eneste eksemplar av arten fanatisk muslim i min hjemby, gikk jeg på byen en kveld med ei turistt-skjorte jeg hadde kjøpt i Israel.

Den hadde Teksten "From Israel with love og ei lita jødestjerne. Det kom folk bort hele kvelden og skulle, krangle, disutere, yppe til bråk og sloss på diskoteket. Senere fortsatte det ute på gata og drosjeholdeplassen.

Utelukkende det faktum at jeg var sammen med en hel gjeng, gjorde at jeg kom uskadd hjem.

I dag 17 år senere hadde det ikke vært sjans. Arabernes norske støttespillere er nøyaktig like rabiate\voldelige i sin felles kamp for verdensnomspennende diktaur.

Sorry:

Før det, skulle "alle" reise og bo på kibbutz. Noe skjedde, og så skulle plutselig ingen.

Skrevet

Jeg går med to krusifiks i lommeboka og har et på stueveggen -. og 2 på badet...er jeg fæl? :;) jeg syns de er så vakre.

Jeg syns ikke du er fæl. Du går jo ikke med de for å provosere andre, men for din egen del.

Jeg meldte meg ut av kirka for 30 år siden og tok et meget bevisst valg. Derfor ville det vært blasfemi om jeg hadde gått med krusifiks.

Skrevet

Jeg syns ikke du er fæl. Du går jo ikke med de for å provosere andre, men for din egen del.

Jeg meldte meg ut av kirka for 30 år siden og tok et meget bevisst valg. Derfor ville det vært blasfemi om jeg hadde gått med krusifiks.

Blasfemi for hvem?

De er det store spørsmålet.

Skrevet

Du er kvinne. Det var et nytt moment. Jeg må tenke.

Jeg hadde nok fått styggere blikk med korte skjørt og kort overdel her :o)

laguna1365380434
Skrevet

Det kan du forsikre deg om Dette er samme person som lenge før denne krigen sammneliknet jøder med innsekter i måten de burde behandles på.

(Er det ikke gass man pleier bruke på innsekter?)

Hæ?

laguna1365380434
Skrevet

Hæ? så du mener jøder er idioter og politisk rabiate?

Nei, men jeg som ikke-jøde ville være det om jeg brukte Israelsymbolikk sånn bare fordi.

Jeg bruker ikke burka heller.

Skrevet

vel.

Et vågestykke i dag er om du er homofil. Og går sammen med en annen gutt og holder han i hånden på Grønland i Oslo

Skrevet

Nei, men jeg som ikke-jøde ville være det om jeg brukte Israelsymbolikk sånn bare fordi.

Jeg bruker ikke burka heller.

å sånn ja---

laguna1365380434
Skrevet

Det kan du forsikre deg om Dette er samme person som lenge før denne krigen sammneliknet jøder med innsekter i måten de burde behandles på.

(Er det ikke gass man pleier bruke på innsekter?)

Du har ikke tilfeldig vis fått i deg noe du ikke har spist? :-o Lukta litt lenge på sokka dine eller noe?

*bekymret*

Skrevet

vel.

Et vågestykke i dag er om du er homofil. Og går sammen med en annen gutt og holder han i hånden på Grønland i Oslo

Deathwish?

Jeg tror jeg knapt hadde hevet et øyebryn.

Skrevet

Hva er problemet?

Forrige helg var jeg i Oslo, tilfeldigvis var det også en stor demonstrasjon utenfor Stortinget. Masse mennesker som demonstrerte mot Israels krigføring.

Og midt blant alle disse demonstrantene gikk det en eldre enslig jøde og delte ut en avis/flygeblad.

Dette var selvfølgelig en provokasjon fra jødens side, all den tid demonstrasjonen var en lovelig demonstrasjon, men det var likevel ingen som sa noe til ham, han ble ikke jaget, ingen kjeftet eller skjelte han ut, noen tok faktisk også i mot det han gikk å delte ut.

laguna1365380434
Skrevet

Men palestinaskjerf?

Nei, det er det lenge siden jeg har hatt gitt..Jeg hadde riktig nok et som fjorten-femtenåring, som jeg brukte så lenge og uavbrutt at det nesten ikke var noe igjen av det..Men det skjønte jeg ikke mye av uansett, synes vel mest det matchet docsa..;-)

Jeg syns ikke palestinerne oppfører seg på e måte som fortjener mitt uniformerte samtykke heller.

Skrevet

Deathwish?

Jeg tror jeg knapt hadde hevet et øyebryn.

nei ikke jeg.Men endel andre har tydeligvis noe imot det.

Og når to menn kysser hverandre offentlige eller holder hverandre i hånden så ber de om bråk mener noen på islam.no blant annet

forøvrig prøvde somalisk taxisjåfør og få meg til å bli muslim. Han ga meg to bøker. Og når jeg sa at det var urolig i somalia fnyste han av meg og sa at nå var det blitt sharia der og alt var fint og flott..

min overgriper var fra det landet.Og jeg er særdeles negativ til islam. Men tok de bøkene hans likevel.Og følte meg som et gissel.Turte ikke si hva jeg virkelig mente.

Skrevet

Hva er problemet?

Forrige helg var jeg i Oslo, tilfeldigvis var det også en stor demonstrasjon utenfor Stortinget. Masse mennesker som demonstrerte mot Israels krigføring.

Og midt blant alle disse demonstrantene gikk det en eldre enslig jøde og delte ut en avis/flygeblad.

Dette var selvfølgelig en provokasjon fra jødens side, all den tid demonstrasjonen var en lovelig demonstrasjon, men det var likevel ingen som sa noe til ham, han ble ikke jaget, ingen kjeftet eller skjelte han ut, noen tok faktisk også i mot det han gikk å delte ut.

Hmmm... en eldre mann? Et nytt moment. Det var altså rart at han fikk gå i fred? Ellers hadde du ikke nevnt det.

Skrevet

Hva er problemet?

Takk, vi som ser nyheter fikk selv tydelig demonstrert hvor my i "fred" de som demonstrerte for Israel fikk være.

Tro ikke alle andre er dumme.

Skrevet

Æææhhheeeee....da var da også et argument.

Ditt innlegg er en inderekte påstand om at hvis du ikler deg pro-israelske effekter og går i visse strøk i Oslo så vil du ende opp med grisebank.

Mitt eksempel (som er tatt fra virkelighete, i motsettning til alle dine oppdikta) viser at dette er fullt mulig.Selv når en person med viten og vilje ønsker å provosere.

Skrevet

Hmmm... en eldre mann? Et nytt moment. Det var altså rart at han fikk gå i fred? Ellers hadde du ikke nevnt det.

Æææhhheeeee....da var da også et argument.

Ditt innlegg er en inderekte påstand om at hvis du ikler deg pro-israelske effekter og går i visse strøk i Oslo så vil du ende opp med grisebank.

Mitt eksempel (som er tatt fra virkelighete, i motsettning til alle dine oppdikta) viser at dette er fullt mulig.Selv når en person med viten og vilje ønsker å provosere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...