Gå til innhold

Et vågestykke i toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du graver deg som regel bare ned i den.

Eller kanskje bare dum. Vi kan ikke alle være elite vet du. Det vet du.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

36

• MsSophie

22

• laguna1365380434

8

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Keinstein, keinstein...du bare må mase om og om og om og om og om og om og om igjen om det samme gamle, må du ikke? Det er et faktum at muslimsk kultur er voldelig (generalisert - uten å ta hensyn til unntakene, i tilfelle en eller annen idiot skulle føle seg kallet til å påpeke det åpenbare). Og "jødisk kultur" er ikke kjent for å være spesiellt voldelig. Hva er det du vil frem til? Bare fortsette å påpeke dette ustanselig? Alle som har bodd i Oslo, og spesiellt de som har vokst opp i og rundt sentrum, vet hvordan dette med muslimske (bl.a) gjengmiljøer fungerer. Ingen nekter på det.

"......................................."

Jeg liker ikke ordet idiot.

Skrevet

Elendig forsøk på å virke uhøflig. prøv igjen.

Det var overhodet ikke ment som en uhøflighet...tvert om, det var et kompliment.

Takk, heter det da.

Skrevet

Keinstein, keinstein...du bare må mase om og om og om og om og om og om og om igjen om det samme gamle, må du ikke? Det er et faktum at muslimsk kultur er voldelig (generalisert - uten å ta hensyn til unntakene, i tilfelle en eller annen idiot skulle føle seg kallet til å påpeke det åpenbare). Og "jødisk kultur" er ikke kjent for å være spesiellt voldelig. Hva er det du vil frem til? Bare fortsette å påpeke dette ustanselig? Alle som har bodd i Oslo, og spesiellt de som har vokst opp i og rundt sentrum, vet hvordan dette med muslimske (bl.a) gjengmiljøer fungerer. Ingen nekter på det.

"......................................."

Netopp, og like dann er det i Midt-østen, selv om du ikke greier koble.

Skrevet

Det var overhodet ikke ment som en uhøflighet...tvert om, det var et kompliment.

Takk, heter det da.

Så sa vi takk til deg..

Skrevet

Egentlig forundrer det ikke meg. Respekten for eldre/gamle er større enn sinnet og lysten til å hevne/ramme. Det er liksom ikke noe ære i å fly på en gammel mann eller kvinne. En utgammel liten kjerring jeg kjente, kunne ta futten fullstendig ut av svære sinte og fulle mannfolk. Akkurat som de traff en vegg.

Jaggu klarte du ikke å vri noe så banalt og selvfølgelig som at man ikke banker en gammel mann til et negativt trekke ved muslimer også. Fy faen, jeg blir rent imponert :-)

".........................................."

Skrevet

Da hadde jeg høflig takket nei, men det hadde jeg også gjort om du tibød meg noe som symboliserte motparten... jeg har ingen ønsker om og provosere i denne saken, jeg har vel min egen oppfatning om muslimer, jøder osv...

nå skal det også sies at noe peiling på gatene du nevner er helt ukjent for meg, ikke ofte jeg er i oslo..

Religion er noe av det verste når det kommer til hat:-)

Skrevet

Jaggu klarte du ikke å vri noe så banalt og selvfølgelig som at man ikke banker en gammel mann til et negativt trekke ved muslimer også. Fy faen, jeg blir rent imponert :-)

".........................................."

Jeg syns det er positivt.

Jeg kan ikke få meg til å syns det er "fantastisk" slik du kanskje vil ha de til å være. Jeg ville nesten ikke mistenkt selv en rabiat hatefull esktremist å ville fly på en gammel mann, kvinner eller små barn på gata i Oslo. Og jeg ville gjettet at vedk ville fått juling av sine egne. Slik er vi.

Det fins grenser, selv om de er usynlige.

Skrevet

Jeg syns det er positivt.

Jeg kan ikke få meg til å syns det er "fantastisk" slik du kanskje vil ha de til å være. Jeg ville nesten ikke mistenkt selv en rabiat hatefull esktremist å ville fly på en gammel mann, kvinner eller små barn på gata i Oslo. Og jeg ville gjettet at vedk ville fått juling av sine egne. Slik er vi.

Det fins grenser, selv om de er usynlige.

På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter....og her passer det midt i blinken for deg.

Skrevet

Webbis Morsk.

Kult.

User: MsSophie

Action taken: Profile Deleted

ÅÅå det var godt:)

Skrevet

Blasfemi for hvem?

De er det store spørsmålet.

Blasfemi for en selv, først og fremst, vil jeg si. Men også egentlig en ganske ille blasfemi overfor kirken. Men siden kirken er avhengig av flest mulig medlemmer, så bryr de seg ikke om at de fleste medlemmene ikke er særlig kristne, evt. ikke kristne i det hele tatt. Jeg tror jeg ville satt liten pris på at ikke-kristne var medlemmer av min religion, hvis jeg selv var kristen.

"........................................"

Skrevet

På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter....og her passer det midt i blinken for deg.

Det er noe med spydigheter som gir meg en følelse av stagnasjon. Det er også noe med å snu andres uttalelser mot dem som får meg til å tenke på hevnlyst... Hevn er liksom noe svart, litt trist, depressivt og helpeløst. Akkurat som sjalusi.

Skrevet

Blasfemi for en selv, først og fremst, vil jeg si. Men også egentlig en ganske ille blasfemi overfor kirken. Men siden kirken er avhengig av flest mulig medlemmer, så bryr de seg ikke om at de fleste medlemmene ikke er særlig kristne, evt. ikke kristne i det hele tatt. Jeg tror jeg ville satt liten pris på at ikke-kristne var medlemmer av min religion, hvis jeg selv var kristen.

"........................................"

Det er ikke alle som f eks er så fornøyd med at muslimer er medlem av KrF. Det er mange muslimer blant dem som velgere, men ikke lenger så mange medlemmer som det var før.

Noen får en følelse av at andre vil komme og overta det de har bygget opp. Mange konservative kristne liker ikke muslimer.

Det er ikke lenge siden en stor menighet nektet å selge et hus til muslimer.

Skrevet

User: MsSophie

Action taken: Profile Deleted

ÅÅå det var godt:)

Phø...ikke skap deg. Du hadde savnet meg ganske kjapt.

Skrevet

Det er noe med spydigheter som gir meg en følelse av stagnasjon. Det er også noe med å snu andres uttalelser mot dem som får meg til å tenke på hevnlyst... Hevn er liksom noe svart, litt trist, depressivt og helpeløst. Akkurat som sjalusi.

Kjære deg, dette var ikke noe forsøk på å være verken spydig eller hevnlysten. Det var bare et forsøk på å få deg til å forstå at du også fremstår som en rabiat hatefull esktremist.

Skrevet

Phø...ikke skap deg. Du hadde savnet meg ganske kjapt.

Avslørt! Men ikke så mye som Sør..*sukk*

Skrevet

Da hadde jeg høflig takket nei, men det hadde jeg også gjort om du tibød meg noe som symboliserte motparten... jeg har ingen ønsker om og provosere i denne saken, jeg har vel min egen oppfatning om muslimer, jøder osv...

nå skal det også sies at noe peiling på gatene du nevner er helt ukjent for meg, ikke ofte jeg er i oslo..

Religion er noe av det verste når det kommer til hat:-)

De gatene ligger ikke så langt unna meg og jeg tror faktisk at det er større sjanse for at jeg skal bli slått ned av muslimer enn at jødene skal bli slått ned.

Skrevet

De gatene ligger ikke så langt unna meg og jeg tror faktisk at det er større sjanse for at jeg skal bli slått ned av muslimer enn at jødene skal bli slått ned.

mer agressive ja:-) det overrasker meg ikke egentlig.. men jeg kvier meg for og bli kalt rasist, uansett historien taler vel sitt språk når det kommer til dette spørsmålet:-)

Skrevet

mer agressive ja:-) det overrasker meg ikke egentlig.. men jeg kvier meg for og bli kalt rasist, uansett historien taler vel sitt språk når det kommer til dette spørsmålet:-)

Det er ikke snakk om rasisme, det er snakk om kulturforskjeller :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...