Gå til innhold

Et vågestykke i toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke snakk om rasisme, det er snakk om kulturforskjeller :o)

ja, selvfølgelig, men de burde faktisk legge litt av dette fra seg etterhvert når de lever hvor de faktisk gjør.... vi hjelper dem på en måte, men betaler i mer usikkerhet/utrygghet i samfunnet.. det er jo ikke rette måten?

jeg selv respekterer alle religioner/samfunn så langt jeg kan, men når det kommer til disse "gjengene" har jeg nulltoleranse, de hvet hva de gjør så utrolig godt....

*litt engasjert* hehe

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

36

• MsSophie

22

• laguna1365380434

8

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jaggu klarte du ikke å vri noe så banalt og selvfølgelig som at man ikke banker en gammel mann til et negativt trekke ved muslimer også. Fy faen, jeg blir rent imponert :-)

".........................................."

Hverken negativt eller positivt. Kun en selvfølge som ihverfall ingen trenger noen kreditt overhodet tatt for.

Skrevet

ja, selvfølgelig, men de burde faktisk legge litt av dette fra seg etterhvert når de lever hvor de faktisk gjør.... vi hjelper dem på en måte, men betaler i mer usikkerhet/utrygghet i samfunnet.. det er jo ikke rette måten?

jeg selv respekterer alle religioner/samfunn så langt jeg kan, men når det kommer til disse "gjengene" har jeg nulltoleranse, de hvet hva de gjør så utrolig godt....

*litt engasjert* hehe

Vi kan ikke respektere alt de gjør. Akkurat nå driver en del av dem og dealer i bakgården og jeg er rasende. Politiet har stadig razzia i hovedgatene her og derfor har de trukket seg inn i bakgårdene. Ikke mye moro når det kryr av unger og det skjer midt på dagen.

Det er en håpløs situasjon, jeg er faktisk redd for å anmelde men har gjort det likevel. Ksn de ikke i det minste holde seg unna der ungene er?

Skrevet

Vi kan ikke respektere alt de gjør. Akkurat nå driver en del av dem og dealer i bakgården og jeg er rasende. Politiet har stadig razzia i hovedgatene her og derfor har de trukket seg inn i bakgårdene. Ikke mye moro når det kryr av unger og det skjer midt på dagen.

Det er en håpløs situasjon, jeg er faktisk redd for å anmelde men har gjort det likevel. Ksn de ikke i det minste holde seg unna der ungene er?

For et oppvekstmiljø! Går det ikke an å flytte ut og vekk?

Skrevet

De gjør som de vil når de først er her, men jeg gidder ikke akseptere det på noen som helst måte...

Her hvor jeg bor er jeg nok lengre borte fra det enn det du er, så jeg beundrer deg at du står på som du gjør, jeg blir fort redd for sånne miljøer jeg...

Skrevet

Det er noe med spydigheter som gir meg en følelse av stagnasjon. Det er også noe med å snu andres uttalelser mot dem som får meg til å tenke på hevnlyst... Hevn er liksom noe svart, litt trist, depressivt og helpeløst. Akkurat som sjalusi.

Men hvorfor bruker du det som virkemiddel da?

Skrevet

Kjære deg, dette var ikke noe forsøk på å være verken spydig eller hevnlysten. Det var bare et forsøk på å få deg til å forstå at du også fremstår som en rabiat hatefull esktremist.

Men det skriver du jo til alle som ikke er enig med deg.

Jeg kaller ingen noe jeg i hvert fall. Når du begynner å sette stempler, da har du sluppet opp for noe.

Det bør være fritt opp til en hver å danne seg en mening om saken uten dine stempler. Dessuten er st ikke keinstein som skal diskuteres her. jeg har ikke bedt om noen bedømmelse av min person fra deg. Og du er ingen dommer.

Legg merke til at jeg ikke svarer med kalle deg noe tilbake. Unntatt "sjef".

Skrevet

Men det skriver du jo til alle som ikke er enig med deg.

Jeg kaller ingen noe jeg i hvert fall. Når du begynner å sette stempler, da har du sluppet opp for noe.

Det bør være fritt opp til en hver å danne seg en mening om saken uten dine stempler. Dessuten er st ikke keinstein som skal diskuteres her. jeg har ikke bedt om noen bedømmelse av min person fra deg. Og du er ingen dommer.

Legg merke til at jeg ikke svarer med kalle deg noe tilbake. Unntatt "sjef".

Jeg har_IKKE_satt noe stempel på deg. Det klarer du utmerket på egenhånd, helt uten min hjelp. Så slutt med den sutringen din.

Skrevet

Jeg har_IKKE_satt noe stempel på deg. Det klarer du utmerket på egenhånd, helt uten min hjelp. Så slutt med den sutringen din.

Dette er å fortelle andre hva de skal mene om meg. Det kalles å stemple.

Bare la det være, det er ikke jeg som skal diskuteres her. Jeg diskuterer da ikke deg og dine meninger. Kan du kontrollere ditt manipulerende og kontrollende uvesen, eller er det umulig?

Det er uhøflig og manipulerende å karekterisere enkeltpersoner ubedt, jeg har ikke _spurt deg eller andre_ hva du/de mener om meg eller mine meninger.

La min person være i fred. Basta.

Det er typisk kvinnfolk å være mer interessert i personer enn i sak.

Skrevet

Dette er å fortelle andre hva de skal mene om meg. Det kalles å stemple.

Bare la det være, det er ikke jeg som skal diskuteres her. Jeg diskuterer da ikke deg og dine meninger. Kan du kontrollere ditt manipulerende og kontrollende uvesen, eller er det umulig?

Det er uhøflig og manipulerende å karekterisere enkeltpersoner ubedt, jeg har ikke _spurt deg eller andre_ hva du/de mener om meg eller mine meninger.

La min person være i fred. Basta.

Det er typisk kvinnfolk å være mer interessert i personer enn i sak.

I tillegg til å være en rabiat hatefull esktremist, så er du også ynkelig.

Den forurettende halvparoniode minen du legger for dagen er intet mindre enn patetisk.

Skrevet

I tillegg til å være en rabiat hatefull esktremist, så er du også ynkelig.

Den forurettende halvparoniode minen du legger for dagen er intet mindre enn patetisk.

Jeg er jeg ondskapsfull også?

Hvilke andre egenskaper vil du ilegge meg i dag?

Å være så voldsomt opptatt av person, og så intenst opptatt av å ramme og fornærme er ikke naturlig i en debatt med anonyme.

Å ramme meg er umulig.

Er det ikke litt misbruk å bruke så gode formuleringsevner på å være drittsekk? Hvorfor ikke prøve å være bare litt sympatisk?

Skrevet

Jeg har besøkt henne -det er kjempevakkert der - til å væære midt i Oslo - så, hvorfor er det HUN som skal flytte?....

Skrevet

Jeg er jeg ondskapsfull også?

Hvilke andre egenskaper vil du ilegge meg i dag?

Å være så voldsomt opptatt av person, og så intenst opptatt av å ramme og fornærme er ikke naturlig i en debatt med anonyme.

Å ramme meg er umulig.

Er det ikke litt misbruk å bruke så gode formuleringsevner på å være drittsekk? Hvorfor ikke prøve å være bare litt sympatisk?

Hmmm...du er ganske sutrete også.

Skrevet

Hmmm...du er ganske sutrete også.

Det kan hende det er med vilje, for å se hvor usympatiske andre kan bli når de føler de har med en mindreverdig og laverestående å gjøre. I RL har jeg noen ganger provosert fram nedlatende holdninger både til meg selv og andre for å legge en felle som de selv legger seg godt til rette i. Det går ikke opp for dem at de sender ut sterke signaler om forakt og nedlatenhet sam andre oppfatter, som de selv får lide for senere. Det er en form for posisjonering ikke alle forstår. Her inne betyr det ikke så mye.

Skrevet

Det kan hende det er med vilje, for å se hvor usympatiske andre kan bli når de føler de har med en mindreverdig og laverestående å gjøre. I RL har jeg noen ganger provosert fram nedlatende holdninger både til meg selv og andre for å legge en felle som de selv legger seg godt til rette i. Det går ikke opp for dem at de sender ut sterke signaler om forakt og nedlatenhet sam andre oppfatter, som de selv får lide for senere. Det er en form for posisjonering ikke alle forstår. Her inne betyr det ikke så mye.

Det er selvfølgelig ikke tilsiktet, men det var et godt forsøk på å redde ansikt. Det skal du ha.

Skrevet

Nei, jeg kan ikke flytte før om 10 år. Men jeg trives her oppi alt spetakkelet som er innimellom.

Kanskje jeg trenger å bli sinna innimellom :o)

Skrevet

Nei, jeg kan ikke flytte før om 10 år. Men jeg trives her oppi alt spetakkelet som er innimellom.

Kanskje jeg trenger å bli sinna innimellom :o)

Ja alt er vel en tilvenning, selv dealing rett utenofor husveggene. Men for barn er neppe et slikt nærmiljø det sunneste.

Skrevet

Ja alt er vel en tilvenning, selv dealing rett utenofor husveggene. Men for barn er neppe et slikt nærmiljø det sunneste.

Dealing har det vært her de siste 20 årene men ikke i bakgården, den er drøy når det er masse unger her.

Og så pass vett har jeg at jeg ikke sier fra der og da til dem, jeg risikerer jo å bli myrdet neste gang jeg går ut.

Og politiet var lite interessert.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke tilsiktet, men det var et godt forsøk på å redde ansikt. Det skal du ha.

Nå syns jeg virkelig det er hyggelig her.

Skal vi synge en sang?

Skrevet

En liten solstråle er du. *suss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...