Gå til innhold

Et vågestykke i toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå syns jeg virkelig det er hyggelig her.

Skal vi synge en sang?

JA!

Vi kan for eksempel ta denne:

Noen barn er brune som et nystekt brø’ - Noen barn er gule, noen barn er rø’

Noen barn er hvite, noen nesten blå - Meget er forskjellig, men det er utenpå

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

36

• MsSophie

22

• laguna1365380434

8

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En liten solstråle er du. *suss*

Takk....men du bør slipe litt på hersketeknikken din, den imponerer ikke.

Skrevet

JA!

He. he..ja når en hel generasjon er vokst opp med en slik sang, er det ikke rart det går galt, og at enkelte har mange naive forestilinger.

"Det meste er forskjellig, også utenpå" hadde vel vært en mer riktig tekst for å beskrive kvantespranget det er mellom middelaldersk muslimsk kultur og vestlig.

Skrevet

JA!

""

Det er ikke lov å banne.

Skrevet

Takk....men du bør slipe litt på hersketeknikken din, den imponerer ikke.

Imponere?

Jeg er da bare ute etter å framkalle de mest primitive instinkter. Hevnlyst f eks. Men sterk til middels irritasjon er heller ikke å forakte.

Skrevet

He. he..ja når en hel generasjon er vokst opp med en slik sang, er det ikke rart det går galt, og at enkelte har mange naive forestilinger.

"Det meste er forskjellig, også utenpå" hadde vel vært en mer riktig tekst for å beskrive kvantespranget det er mellom middelaldersk muslimsk kultur og vestlig.

Åååååå....pokker altså, nå som vi endelig hadde det litt koselig, så kommer du å ødelegger...

Kom igjen Morsk, prøv å hygg deg litt....shake that ass, man!

Skrevet

Imponere?

Jeg er da bare ute etter å framkalle de mest primitive instinkter. Hevnlyst f eks. Men sterk til middels irritasjon er heller ikke å forakte.

In your dreams, Keinstein - in your dreams.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Imponere?

Det er ingen som irriterer seg over deg, Keinstein. Vi blir bare oppgitt over at du er et menneske og dermed representerer homo sapiens.

Skrevet

JA!

Hudfarger og disses "plagsomme konsekvenser" hører til i en debatt som ble avsluttet for 20 år siden.

Skrevet

Det er ingen som irriterer seg over deg, Keinstein. Vi blir bare oppgitt over at du er et menneske og dermed representerer homo sapiens.

Jeg representerer ingen jeg, unntatt meg.

Hva jeg blir oppfattet som er meg knekkende likegyldig.

La oss prate om noe annet, dette er for kjedelig.

Skrevet

Hudfarger og disses "plagsomme konsekvenser" hører til i en debatt som ble avsluttet for 20 år siden.

Ja hadde det bare vært så vel, men du skjønner det - at du og dine like er nok dessverre med på å vedlikeholde den debatten fremdeles.

Skrevet

Ja hadde det bare vært så vel, men du skjønner det - at du og dine like er nok dessverre med på å vedlikeholde den debatten fremdeles.

Det var nok du som snakket om farger, ikke jeg.

Skrevet

Vi elsker denne nedlatende holdningen.

Skrevet

Jeg representerer ingen jeg, unntatt meg.

Hva jeg blir oppfattet som er meg knekkende likegyldig.

La oss prate om noe annet, dette er for kjedelig.

Jeg forsøker å fokusere minst mulig på deg som person når jeg diskuterer med deg, keinstein. Men du har en lei evne til å gjenta deg selv, og å bruke irrelevante eksempler for å påpeke et poeng. Dette hadde vært greit hvis du hadde vært interessert i å ta det videre, og å forsvare bruken av irrelevante og ekstreme eksempler. Fordi _jeg_ er ikke nødvendigvis grunnleggende uenig med deg, men jeg er ikke enig i den ensidige og statiske vinklingen.

"......................................."

Skrevet

Jeg forsøker å fokusere minst mulig på deg som person når jeg diskuterer med deg, keinstein. Men du har en lei evne til å gjenta deg selv, og å bruke irrelevante eksempler for å påpeke et poeng. Dette hadde vært greit hvis du hadde vært interessert i å ta det videre, og å forsvare bruken av irrelevante og ekstreme eksempler. Fordi _jeg_ er ikke nødvendigvis grunnleggende uenig med deg, men jeg er ikke enig i den ensidige og statiske vinklingen.

"......................................."

Jeg har ikke lyst til å se ting fra din vinkel eller "nyansere" vekk ubehagelige fakta.

Dødskulten islam skal snart bygge moske her, og jeg har store problemer med å få noen til å se på fakta. Vanlige folk er redd dem. Jeg finner meg ikke i at en sekt skal komme og skremme seriøse og uunnværlige hedersmennesker til å underkaste seg. Enkeltpersoner er redde for å stikke seg ut og bli truet, derfor bøyer de seg politisk, og det irriterer meg grenseløst.

Kanskje må dødskulten røykes ut og prestene jages pokker i vold for å få stoppa det.

Både støyen i f m muhammedtegningene og Rushdie skremte vettet av myndigheter og politikere. Det finner jeg meg ikke i at skjer.

Skrevet

"kvantespranget det er mellom middelaldersk muslimsk kultur og vestlig"

Lurer på om noen fler har oppdaget at dette gapet/spranget åpner seg i sin fulle prakt i Oslo? Som det har gjort i alle andre land i verden hvor denne ufyselige menneskefientlige kulturen har åpenbart seg?

Sosialistene har kjempet mot kvinneundertrykking og for likestilling i hundrevis av år, plutselig godtar de åpen kvinneundertrykking og åpen antidemokratisk virksomhet midt i demokratiets og likestillingens høyborg Oslo?

Merkelig underlig mystisk det der.

Midt i Oslo finnes symbolet på det de har kejmpet mot: et styre med 40 menn, ikke demokratisk valgt, medlemmene uten stemmerett og med middeladersk makt helt inn i sengene og stuene til folk.

Sosialistene burde blitt uhyre provosert, men ikke en bevegelse er å se, ikke et pip er å høre fra dem. Jeg tror de er redde, hver og en personlig og ekte skrekkslagne av volden og den brutale frekkheten innen dødskulten.

Koranen sier jo også at de vantro skal tvinges i kne og underkaste seg ved "å sette skrekk i hjertene deres".

Vi er ikke vant til slikt, og dermed et lett bytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...