Gå til innhold

hjelpepleiere??

Anbefalte innlegg

Gjest missika
Skrevet

Hei. er det noen her som jobber som hjelpepleier? Hvordan trives du i yrket, er det vanskelig eller går det greit?

Tenker på å utdannene meg til det, via aftenskolen. Har allmennfagene fra før, men tror ikke høyere utdanning er aktuelt likevel.

Videoannonse
Annonse
Gjest hjelpepleieren
Skrevet

Jeg har jobbet som hjelpepleie i 15år.Trives forsåvidt med det. men på mange måter har tidene forandret seg litt.Jeg har kun jobbet på sykehjem.Før hadde vi mange og allsidige arbeidsoppgaver.Følte oss mer verdsatt enn i dag.Flere sykepleiere har komt inn på sykehjemmene, og det er bra. Men de har en tendens til å frata oss de kvalifiserte arbeidsoppgaver vi har gjort i alle år.For å si det slik så trivdes jeg mer før.Tror ikke at jeg kommer til å jobbe som hjelpepleier til jeg blir pensjonist.Min arbeidsplass vet hva jeg kan/er god til, og vet at jeg blir sett på som en faglig og dyktig hjelpepleier.Skal jeg skifte jobb,må jeg på en måte begynne på "nytt" igjen. Og det tror jeg på mange måter kan bli litt vanskelig i forhold til rollen hjelpepleier/sykepleier.

Det er selvfølgelig ikka bare sort/hvitt,men mange av mine kolleger sier mye det samme.

Jeg er en type som liker ansvar og ha allsidighet i arbeidet.Noen trives best med det motsatte.

Dette var bare noen tanker fra meg.

Lykke til med valget.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Jeg har jobbet som hj.pleier ett år nå,og trives veldig godt. Jeg jobber i hjemmesykepleien,og synes det er veldig artig. Der har man litt større frihet enn på sykehjem hvor du må holde deg inne blant fire vegger,samt at i hjemmetjenesten har jeg inntrykk av at hjelpepleiere har større ansvar enn på sykehjem og på sykehus:) Men det er jo en smakssak.. Jeg anbefaler deg virkelig å ta utdannelsen.

Gjest missika
Skrevet