Gå til innhold

Sånn gikk telt turen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så var vi hjemme igjen da fra vår første teltur ferie sammen jeg,sambo og guttungen.

Etter en laaang biltur så kom vi frem utpå kvelden på campingplassen, betalte 160 kroner for èn natt(heldigvis hadde vi vett til å vente med å betale for flere netter).

Fant fram til telt plassene og begynte å rigge opp telt,det var knallhardt underlag med stein i jorda og som nybegynnere hadde vi ikke med oss klubbe til pluggene så sambo måtte bruke stein å slå dem ned med.

For hver gang han reiste seg opp for å starte å slå ned neste plugg så svimlet det i hodet på ham.

Teltet kom opp til slutt og vi har fått installert oss bra.

Så bærer det avsted for å få tak i mat,det blir en peppes pizza som taes med til teltet og vi koser oss godt med den.

Så er tiden kommet for å legge seg da.

Madrass er innkjøpt(butikkmannen anbefalte luftmadrass av den "gamle" typen)

sambo tok en luftmadrass vi hadde fra før (gamle typen)

Vi pumpet opp madrassene og rigget oss til, ååå så deilig det skulle bli å komme seg til sengs.

Guttungen sovnet greit han, sambo fikk etter en halvtime flat madrass og jeg fikk ryggvondt etter kort tid på den vonde madrassen som har "tynne riller" som er helt umulig å balansere kroppen på-fy flate så vondt det var!

Hadde den rabbagasten til kjøpmann vært i nærheten da så vet ikke jeg!

Verken jeg eller sambo sov den natta.

Det tok ikke sekunder heller å bestemme sted for neste natt, det ble ihvertfall ikke telt!

Neste gang skal madrass prøves før vi drar på telt tur.

(dere som anbefalte feltseng, jeg så den på sportsbutikken og vurderte den for svær i teltet synd men sant)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MIN første telttur på mange år foregikk også i helgen. Nærmere bestemt i Rondane. To dager med gåing og bæring av ekstra tung sekk (fordi jeg bar to telt, bl.a), kombinert med at jeg overhodet ikke fikk sove den første natten, og knappt den andre, gjorde at jeg var rimelig sliten når jeg kom hjem søndag kveld. Jeg utsatte mandagens treningsøkt til tirsdag :-)

"......................................"

Skrevet

Ja, man sov mye bedre på telttur da man var ung og sprek. Da gjorde det meg ingenting, men nå som jeg er snart 35 med en litt kranglete rygg etter to svangerskap, blir jeg liggende og vri meg halve natta.

Var det en fin tur ellers da?

Skrevet

MIN første telttur på mange år foregikk også i helgen. Nærmere bestemt i Rondane. To dager med gåing og bæring av ekstra tung sekk (fordi jeg bar to telt, bl.a), kombinert med at jeg overhodet ikke fikk sove den første natten, og knappt den andre, gjorde at jeg var rimelig sliten når jeg kom hjem søndag kveld. Jeg utsatte mandagens treningsøkt til tirsdag :-)

"......................................"

hehe jaja vi ble nok rikere på erfaring ihvertfall!

Vi kjørte bil vi da så vi var nok ikke like klare som du ble.

Vi har nå ihvertfall vært med sønnen på telttur å det var det han ønsket seg så vi er fornøyde nå. :)

Skrevet

Ja, man sov mye bedre på telttur da man var ung og sprek. Da gjorde det meg ingenting, men nå som jeg er snart 35 med en litt kranglete rygg etter to svangerskap, blir jeg liggende og vri meg halve natta.

Var det en fin tur ellers da?

Jo da vi fikk installert oss på ei campinghytte morgenen etter så vi har hatt det fint vi.

Det kan nok hende det blir en telttur neste sommer også, men da på ordentlig madrass :)

Skrevet

hehe jaja vi ble nok rikere på erfaring ihvertfall!

Vi kjørte bil vi da så vi var nok ikke like klare som du ble.

Vi har nå ihvertfall vært med sønnen på telttur å det var det han ønsket seg så vi er fornøyde nå. :)

Tur er bra, men selve sovingen i teltet er noe oppskrytt synes jeg. Jeg kan til og med være med på at hele greia med matlaging o.l. i stormkjøkken har en sjarm, og er ganske kos. Men sovingen på hardt underlag i kjip og trang sovepose? Nei takk :-)

"..........................................."

Skrevet

Vi gjør teltturene enkle, vi: Sender ungene ut i hagen der de overnatter i teltet alene.

Jeg trives best i en skikkelig seng, og turene tar vi uten teltovernatting. :-)

Men det var en sommer for tre-fire år siden vi virkelig hadde intensjonen. Vi hadde med alt utstyr for å overnatte i telt på campingplass (i alle fall et par netter). Vi kjørte rundt både i Norge, Sverige og Finland - men hver ettermiddag kom hotell-lysten hos mor snikende, og det ble nok slik det endte.

Gjest campingtur
Skrevet

Peppes pizza og campingplass?Hehe, byfolk på telttur *smiler*

Skrevet

Tur er bra, men selve sovingen i teltet er noe oppskrytt synes jeg. Jeg kan til og med være med på at hele greia med matlaging o.l. i stormkjøkken har en sjarm, og er ganske kos. Men sovingen på hardt underlag i kjip og trang sovepose? Nei takk :-)

"..........................................."

Har ligget i telt et par netter i sommer jeg og! Første natta var det jeg, 3 karer og en hund! Men da hadde vi tilbrakt nesten 12 timer på hesteryggen og det var _ikke_ behagelig...

Andre natta i telt var det bare kjæresten og jeg og det var noe mykere å ligge i alle fall. Og teltet var mye koseligere og det ble i det hele tatt en riktig så trivelig natt. :o)

Å ligge i lasterommet på stasjonsvogna på liggeunderlag og i sovepose derimot, var en hard fornøyelse... Jada, jeg har gjort mye rart i sommer! :o)

Skrevet

Hehe, tenkte det samme jeg.. :-P

Skrevet

Den smakte ihvertfall hærlig!!

Vi var sikkert et syn for de andre telt gjestene på campingen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...