Gå til innhold

Musikk- og nabo-spørsmål

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hører høyt innimellom, og noen ganger lenge i strekk også..Men bor egnet.Jeg synes selvsagt også at mine naboer kan lage litt lyd, også når jeg helst skulle hatt det stille. Det kommer vel an på hvor du bor?

Jeg hater at folk skal prøve å forandre angjeldene kotume rundt denslags..Her bråkes det, på f.eks Ullevåll hageby bråkes det sikkert ikke..Det er fint, synes jeg, så kan en flytte dit en passer..:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest heffalumpen
Skrevet

Det vil ikke fungere i en blokk. Mottakeren vil ta imot naboens signaler også. Så, plutselig hører du naboens radiokanal enn din egen musikk.

hehe...Huffda... ikke bra! :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvis musikkvolumet er på fest-nivå flere ganger i uka, så blir det veldig slitsomt.

Jeg bor i murbygg og her dundrer det i veggene til alle tider. Hadde de ennå hatt god musikksmak, men Bon Jovi og "O Helga Natt" (som han forøvrig synger med til). Det er faktisk så lytt at vi hører det godt selv om den ene leiligheten ligger i en annen oppgang. Jeg får dermed ikke sagt i fra en gang, for jeg klarer ikke finne ut hvem det er.

Hmm.. hva med å ta det opp på bånd.. Lage hjemmeside der du legger det ut.. henge opp plakat med link til siden, så alle kan få høre hans vs. av "O helga" ;p

Gjest heffalumpen
Skrevet

Du bør tenke på at musikken kan høres mye høyere ut hos naboen enn inne hos deg. Vi inviterte naboen inn til oss mens han spilte dundremusikk som verst (vegg i vegg med stua vår), og han ble sjokkert over hvor høyt det hørtes ut inne hos oss.

Ja, ikke sant! Det blir nok øretelefoner som er løsningen.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg har bodd i overkant av en mnd i leiligheten min nå og har ikke hørt _en_ lyd fra naboene! Med unntak av søstra mi i etasjen over da. ;o)

I den gamle leiligheten hørte jeg av og til de over meg, det hendte jeg ble _litt_ lei av gitarklimpring når det foregikk i ett fra kl. 15-23.... Men det skjedde ikke så ofte da.

Kan jeg spørre hvaslags leiligheter? Er det gamle/nye som er best lydisolert?

Ps. Kanskje de nye naboene dine er bortreist på sommerferie ennå? ;)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg hører høyt innimellom, og noen ganger lenge i strekk også..Men bor egnet.Jeg synes selvsagt også at mine naboer kan lage litt lyd, også når jeg helst skulle hatt det stille. Det kommer vel an på hvor du bor?

Jeg hater at folk skal prøve å forandre angjeldene kotume rundt denslags..Her bråkes det, på f.eks Ullevåll hageby bråkes det sikkert ikke..Det er fint, synes jeg, så kan en flytte dit en passer..:-)

Jeg skal ike forandre noe. Jeg bare lurer på dette i forb. m. at jeg kanskje skal flytte, og hva som skal til for at jeg fortsatt kan ha glede av musikken min uten å forstyrre noen skjønner du. Samtidig liker jeg ikke bråk, så det beste er et sted med god lydisolering alle veier.

Gjest ta hensyn
Skrevet

Jeg skal ike forandre noe. Jeg bare lurer på dette i forb. m. at jeg kanskje skal flytte, og hva som skal til for at jeg fortsatt kan ha glede av musikken min uten å forstyrre noen skjønner du. Samtidig liker jeg ikke bråk, så det beste er et sted med god lydisolering alle veier.

Kjøp et headset så er det kun du som hører musikken.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, ikke sant! Det blir nok øretelefoner som er løsningen.

Det er nok lurest hvis du vil ta hensyn. Bare ikke spill så høyt at du skader hørselen din, da. :)

Og ikke syng O helga natt mens du har høretelefoner på deg. ;)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Kjøp et headset så er det kun du som hører musikken.

Du 'ta hensyn': - har du naboer som forstyrrer deg? Ser du skriver headset mange steder her. Sikkert lurt :)

Men jeg skal nok spille veldig lavt, og jeg bruker ikke subwoofer og slike bass-forsterkere, det er pest&plage.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det er nok lurest hvis du vil ta hensyn. Bare ikke spill så høyt at du skader hørselen din, da. :)

Og ikke syng O helga natt mens du har høretelefoner på deg. ;)

Der er det et problem! Hvis jeg gauler til musikken, hører ikke jeg hvor høyt det er. Og så hører alle andre min falske sangstemme ....ohh skrekk&gru så pinlig..

Gjest Princess Peach
Skrevet

Der er det et problem! Hvis jeg gauler til musikken, hører ikke jeg hvor høyt det er. Og så hører alle andre min falske sangstemme ....ohh skrekk&gru så pinlig..

Hihi, kjenner til problemet. Hvis jeg er ute og går eller sykler med mp3-spiller og headset, hender det at det kommer noen strofer fra min munn hvis jeg tror det ikke er noen i nærheten. Hadde nok besvimt hvis noen hadde hørt meg. :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hihi, kjenner til problemet. Hvis jeg er ute og går eller sykler med mp3-spiller og headset, hender det at det kommer noen strofer fra min munn hvis jeg tror det ikke er noen i nærheten. Hadde nok besvimt hvis noen hadde hørt meg. :)

Hehe... eller hvis man står og 'digger' musikken og danser litt på en bussholdeplass når man tror man er helt alene.... *rødme*

Forresten innmari irriterende å være voksen på den måten. Små barn kan hoppe og danse, og det er bare søtt! Mens for oss er det 'gaustad neste'!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe... eller hvis man står og 'digger' musikken og danser litt på en bussholdeplass når man tror man er helt alene.... *rødme*

Forresten innmari irriterende å være voksen på den måten. Små barn kan hoppe og danse, og det er bare søtt! Mens for oss er det 'gaustad neste'!

Hehe ja. Jeg pleier å digge litt når jeg går tur og tror jeg er alene. Blir ganske flau hvis det kommer noen kjørende eller syklende bak meg da. :)

Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på hvordan det er isolert mellom kåkene deres.

Jeg spiller også mye musikk til alle døgnets tider, men aldri særlig høyt.

Skrevet

Kan jeg spørre hvaslags leiligheter? Er det gamle/nye som er best lydisolert?

Ps. Kanskje de nye naboene dine er bortreist på sommerferie ennå? ;)

"Kan jeg spørre hvaslags leiligheter?" Vanlige blokker bygd rundt 1970. Betong og gips / ciporex i veggene.

"Er det gamle/nye som er best lydisolert?" Den nye tror jeg, men det er ikke mange årene i aldersforskjell på blokkene.

"Ps. Kanskje de nye naboene dine er bortreist på sommerferie ennå? ;)" Det er jo meget godt mulig selvfølgelig, for det har vært merkelig stille de gangene jeg har vært hjemme i sommer! :o)

Skrevet

Høy musikk ofte er kilden til dårlig naboskap her i gården. Skjer det en sjelden gang at jeg må skru opp TVen for å høre den, gjør det ikke noe, men når det er neste hver dag... grrr....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...