Gå til innhold

Vepsestikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble stukket av en veps under den ene tåen for noen dager siden. Det gjorde veldig vondt det første døgnet, men ble etter det ganske mye bedre. Men nå har tåen hovnet opp veldig, og jeg klarer bare så vidt å bøye den litt.

Noen som vet hva jeg bør gjøre med dette? Lege/legevakt er helt unødvendig, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ut for det samme for et noen år siden. Var hos lege der jeg fikk 4 zyrtec.

Så du trenger egentlig ikke å gå til lege, zyrtec får du jo reseptfritt på apoteket.

Gjest ring dem da
Skrevet

Jeg hadde tatt en telefon til legekontoret å latt de avgjøre om du trenger å la en lege se på det.

Der får du sikkert bedre tips enn du vil få her inne også ...

Ørkenvandreren
Skrevet

Alvorlige allergiske reaksjoner etter vepsestikk kommer i løpet av kort tid (+/- 30 min.)

Så dette er neppe noe å henge seg opp i. (Men du har sjekket at ikke brodden sitter igjen?)

Skrevet

kan være brodden sitter i og irriterer? Kan få betennelse da... Et kjerringråd for å få ut brodden er å fukte en sukkerbit med spytt og gni på, så kommer den letter ut. Aner ikke om det funker men... :)

Klin på litt aloe vera og ta en zyrtec. Ring legen hvis det ikke bedre om noen dager.

Skrevet

Ufarlig.

Du har vel blitt stukket av en type mygg du ikke er vant til å bli stukket av, slik at kroppen reagerer på nye bakterier eller lignende. Dette er forklaringen jeg har hørt på myggstikk som hovner og former ansikt, hender, tær... til det ugjenkjennelige :)

Gjest anbefaling fra legekontor
Skrevet

Ta en Zyrtec (allergimed) og smør på litt eddik :)

Skrevet

Takker for alle tips. Jeg bruker Zyrtec fra før av mot pollenallergi, så jeg hiver innpå litt store doser. Nå skal foten få sitte litt i grønnsåpevann, så blir nok dette så bra så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...