Gå til innhold

Den som har peiling på bil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gasser på så er det noen sssshhh-lyder fra bilen, og den øker knapt på farta (får den max opp i 40 km/t), den drar ikke bortover flate veien en gang. Ikke kommer den over 2500 omdreininger heller.

Kan det være katalysatoren? (bilen er 12 år gammel)

Får ikke time før neste uke på verksted...

Videoannonse
Annonse
Gjest soljenta_83
Skrevet

Bilen til moren min var helt lik. Da ble lambda-sonden og sikkert noe annet småtteri byttet ut,og den ble bra igjen

Skrevet

Det første jeg tenker på er at den går bare på en eller to sylindre. Da er det enten pluggen(e) eller pluggledningene som må skiftes. Ellers kan det jo være værre, f.eks en eller flere ventiler som er svidd. Men det burde egentlig ikke være så stor sjanse for det hvis den ikke er eldre enn 12 år.

"......................................."

Skrevet

Det første jeg tenker på er at den går bare på en eller to sylindre. Da er det enten pluggen(e) eller pluggledningene som må skiftes. Ellers kan det jo være værre, f.eks en eller flere ventiler som er svidd. Men det burde egentlig ikke være så stor sjanse for det hvis den ikke er eldre enn 12 år.

"......................................."

Det lukta faktisk litt svidd da jeg kom hjem igjen. Tror det er best å la bilen stå...

Skrevet

Det lukta faktisk litt svidd da jeg kom hjem igjen. Tror det er best å la bilen stå...

Er nok smartes det, ja. Ikke gjør som meg for en del år tilbake, som kjørte med tenningsbank til stempelet slo hull i motoren og "eksploderte" i flammer på motorveien :-)

"........................................."

Skrevet

Hadde lignende erfaring med en gammel kjerre jeg hadde for noen år siden.

Akkurat hva som var galt fant jeg aldri ut, men etter å ha kranglet med kjerra en stund eksploderte lydpotta - og da virket bilen helt fint igjen (bortsett fra at den bråkte noe innihelvetes, selvsagt).

Gjest kan mer enn å skifte dekk!!
Skrevet

kan være clutch vaieren som er dårlig..då lukter det svidd og bilen går så vidt på fram og bare ruser seg...

men det kan jo være så masse...bil e noe drit!

dårligste invisteringen noensinne!!

bare utlegg hehe

Skrevet

kan være clutch vaieren som er dårlig..då lukter det svidd og bilen går så vidt på fram og bare ruser seg...

bare utlegg hehe

At det er noe dritt, ja... men bil er også veeeldig praktisk å ha da :)

Skrevet

bare utlegg hehe

Siden den ikke kommer over 2500 rpm, så er det neppe klutsjen eller klutsjvaieren.

Men jeg har ingen god ide om hva annet det kan være.....

Skrevet

Det er ingen som har puttet noe inn i eksospotta bak?

Skrevet

Det er ingen som har puttet noe inn i eksospotta bak?

hm, kanskje det er det....

Fikk faren til kjæresten min til å se på bilen, han mente at det var eksosrøret som var tett. Han koblet fra eksosanlegget (?) så bare katalysatoren ble brukt. Da var det "vanlig" lyd på motoren og den gikk som den skulle.

Skrevet

hm, kanskje det er det....

Fikk faren til kjæresten min til å se på bilen, han mente at det var eksosrøret som var tett. Han koblet fra eksosanlegget (?) så bare katalysatoren ble brukt. Da var det "vanlig" lyd på motoren og den gikk som den skulle.

Da er det nok noe som befinner seg inne i eksosanlegget ja.

Kanskje noen som synes det er gøy å drive ap med deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...