Gå til innhold

Tilstrekkelig mix?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sitter her og setter sammen mixer som jeg prøver å være litt ambisiøs med..;-P Jeg har en "partymix" og en mere mellow en, med pene melodier jeg liker..De kan blande gammelt og nytt og genre og alt det der..Og e bør være litt personlige..De er til en småkjærestei USA..Men har jeg glemt noe? :-o

Partymix:

Rage against the machine - Bombtrack, Joan Jett - I love Rockn roll, The White Sripes - Fell in love with a girl, Chumbawamba- Mouthful nof shit, NIN - Closer, Turbonegro - Age of pamparius, Peaches - Fuck the pain away, Ministry - Stigmata, Yeah yeah yeahs - Bang, N.Y dolls - Personality crisis, Misfits - We are 138, Ebba Grøn - Staten och kapitalet, Nouvelle vague - To drunk to fuck, Beastie boys (live) - No sleep til Belfast, The Cramps - Whats inside girl?, Eminem - Drug Ballad, Iggy Pop - Lust for life, The Raconteurs - Steady as she goes, og til slutt AC/DC - you shook me all night long.

Glemt noe het sentralt? Er det en kongeforbrytelse å ikke ha med Shout it out loud når man først snakker partymix? Er det får mange åpenbare nr. 1 hits og lite obskurt? Er det teit eller morsomt å ha med staten og kapitalet til n engelskspråkelig fyr? Er det ille å skippe Ramones? Hm!

Mellowmix:

Wilco - Jesus etc, Sisters of mercy - Under the gun, The Cure - Apart, Steve Earle- John Walkers blues, Cake - Frank Sinatra, Madrugada - Majesty, Mick Harvey - Hank Williams said it best, Tigerlillies - Russians, Townes van Zandt - Panco & Lefty, Bowie - Life on mars?, The Dandy Warhols - Get off, The White stripes - Offend in every way, Lucinda Williams - Essence, Johnny Cash, Highway patrolman, Dixie chicks - Travelin soldier, Nirvana - The man who sold the world og avsluttes med 16 horsepowers versjon av The partisan.

Her har jeg bare to spørsmål. For mye country? Og er det automatisk en ufredsærklering å sende John Walkers blues til en dude som har vært i US army? :-o Jeg et han er politisk vettug, men allikevel.

Synspunkter, ja takk!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer norsk og europeisk, det meste her har han helt sikkert hørt før. (Kaizers er sikkert spennende for amerikaneren, f.eks. Bytt eminem med MIA? the Streets?)

( Ellers blir dette litt for mye riff-rock for meg. Hva med å ta med litt mer dance-rock: Franzemann? )

laguna1365380434
Skrevet

Mer norsk og europeisk, det meste her har han helt sikkert hørt før. (Kaizers er sikkert spennende for amerikaneren, f.eks. Bytt eminem med MIA? the Streets?)

( Ellers blir dette litt for mye riff-rock for meg. Hva med å ta med litt mer dance-rock: Franzemann? )

Tusen takk for tips! :-) Du har helt rett i at det kanskje var mye amerikansk her..Jeg var litt redd for å putte inn mye norskspråkelig, men du har rett i at kaizers det kan jo være spennende..! Og litt mere eurogreier også..Det er med skam å melde at jeg ikke har hørt flere av bandene du foreslår, men jeg skal vindusshoppe litt på nett!

Gøy å lage mix, og gøy med innspill! Takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...