Heffalomp Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Er akkurat ferdig med Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole, og dette er bøker jeg virkelig elsker! Men nå er det ikke flere i serien, og jeg trenger anbefaling av andre gode krimbøker. Noen forslag? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Henning Mankell. Begynne med bok nummer 1. 0 Siter
birdie Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Mankells Wallanderserie, Håkan Nessers merkverdige krimhistorier, Eva Fossums fantastiske menneskeskildringer - mulig at du også ville like Liza Marklund. Ellers er jeg svak for Val McDermid og Jeffery Deaver; begge skriver spenningsromaner der man følger forbryter og etterforsker parallelt hele veien - uten at vi får vite hvem forbryteren er før det nesten er for sent.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Ikke hør på birdie. Liza Marklund er noe av det verste jeg noensinne har vært borti av en forfatter. Det er utrolig at bøkene i det hele tatt blir gitt ut. Men gå for Mankell. Han er utrolig dyktig. Etter hans bøker hører du på birdie og går for Håkan Nesser. 0 Siter
birdie Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Ikke hør på birdie. Liza Marklund er noe av det verste jeg noensinne har vært borti av en forfatter. Det er utrolig at bøkene i det hele tatt blir gitt ut. Men gå for Mankell. Han er utrolig dyktig. Etter hans bøker hører du på birdie og går for Håkan Nesser. *flire* Sprengeren var ikke så aller verst, da? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 *flire* Sprengeren var ikke så aller verst, da? Det var den jeg leste. Altså: Jeg ga meg naturligvis lenge før jeg var ferdig med boka. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Bøkene om psykiateren Tony Hill av Val McDermid. De har visst gått som påskekrim på tv2 i noen år nå. Skikkelig bra! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Mankells Wallanderserie, Håkan Nessers merkverdige krimhistorier, Eva Fossums fantastiske menneskeskildringer - mulig at du også ville like Liza Marklund. Ellers er jeg svak for Val McDermid og Jeffery Deaver; begge skriver spenningsromaner der man følger forbryter og etterforsker parallelt hele veien - uten at vi får vite hvem forbryteren er før det nesten er for sent.. Oh yes, Val McDermid er bra! Så blir jeg jo så bløt om hjertet for Tony Hill, da. Tror jeg er litt forelsket i ham, tross alle hans problemer. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Karin Fossum og Unni Lindell liker jeg. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Menn som hater kvinner, av Stieg Larsson Utgitt posthumt, den første av 3 bøker. knallbra! 0 Siter
morsan Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Har vært inne i en Minette Walters-periode nå. Mye bra! :-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Rex Stout, og følgende titler (finnes trolig på biblioteket): De redde menns klubb En felle for FBI En okse på grillen Det blir i familien Fire bøker ganske representative for Neo Wolfe serien til Stout; hvor gourmetmat og orkideer står like sentralt som kriminalgåter. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Unni Lindell og Karin Fossum er lettlest krim som fenger der og da.Helt fint. Henning Mankell er litt mer avansert, synes jeg. Han skriver utrolig bra. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 For å være ubeskjeden regner jeg meg som "flaut" belest på krimområdet. I Norge synes jeg Jo Nesbø er den beste på politikrim. Siden jeg ikke vet om du liker andre typer krim(rettsmedisin, advokat, detektiv osv) Kan jeg anbefale noen gode som bruker å falle i smak. Personlig holder jeg meg unna de norske damene. Jeg har lest bøker av dem alle, men det er mange bedre der ute. Henning Mankell og Håkan Nesser er gode bekjentskaper hvis du liker å lese bøker hvor du følger de samme politifolkene. Serien til Elisabeth George også. Retterstedet av Val MCDermid. Peter Robinsons bøker. Jonathan Kellermans bøker. Robert Goddards bøker. Arnaldur Indridasons bøker. Fred Varga. Selv elsker jeg bøkene til P.D. James. Ruth Rendells bøker. Kvalitetskrim. Minette Walters, bra, men litt vel oppskrytt. Liker du den typiske seriemorderkrimen er navn som James Patterson, Jeffery Deaver greit. Ikke helt min ting. Krim fra det rettsmedisinske miljøet; Cornwall. Falt av de bøkene selv. Sara Paretsky er ok. Kvinnelig detektiv, mer hardkokt enn Sue Graftons bøker, alfabetserien. (Anne Holt, Karin Fossum og Unni Lindell synes jeg ikke holder mål.Men vet jo at andre liker dem. Det finnes bare så mange bedre etter min mening.) Bøkene til Gunnar Staalesen er også temmelig kjedelige spør du meg, bortsett fra trilogien fra Bergen, som ikke er krim) Som du skjønner er jeg mest glad i politikrimen/detektivkrimen. Liker ikke lese innfløkte intriger fra advokatmiljø i USA, storpolitikk osv) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Helene Tursten sine bøker. Svensk krim i Mankell-sjangeren. 0 Siter
MsSophie Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Helene Tursten sine bøker. Svensk krim i Mankell-sjangeren. Ja, hun skriver bra! 0 Siter
Gjest Anbefales Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 En av de beste krimbøkene som jeg har lest på lenge i tillegg til den andre boken hans som ikke er oversatt til norsk ennå så vidt jeg vet. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 En av de beste krimbøkene som jeg har lest på lenge i tillegg til den andre boken hans som ikke er oversatt til norsk ennå så vidt jeg vet. Ja, den står høyt på listen ove bøker jeg skal lese. En annen jeg har sterkt fått anbefalt heter Unntaket. Søren, komer ikke på forfatternavn. Jung, kanskje? Den skal visst også være veldig bra i følge hele personalet på den "lokale" bokhandelen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.