keinstein Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Pakistanere kan få et kort, men hva er det for? http://www.pakboi.gov.pk/Overseas/facilities_for_ops.html Se på spørsmål 24, 25 og 26, hvorfor spør de om det? http://www.nadra.gov.pk/images/poc.pdf Jeg fikk dette med e-post i daq. Underlige greier? Kan de ha fulle rettigheter i begge land? Hva skjer om du krysser av for India og Israel? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Ser ut til å være noe interne greier for pakistanere bosatt i andre land, og hva disse kan gjøre/slipper å gjøre når de er hjemme hos seg selv. Spørsmålene er der naturligvis fordi rasisme er offisiell politikk i dette møkkalandet. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. august 2006 Forfatter Skrevet 15. august 2006 Ser ut til å være noe interne greier for pakistanere bosatt i andre land, og hva disse kan gjøre/slipper å gjøre når de er hjemme hos seg selv. Spørsmålene er der naturligvis fordi rasisme er offisiell politikk i dette møkkalandet. Jeg er sikkrhetsklarert på nivå 1, men ingen har noensinne spurt om jeg har foreldre i Israel/India eller har vært der. Passet med Israelstempel bør makuleres og fornyes før innreise til evt arabiske land. Ser de stempelet i f eks Egypt, Iran eller Syria, så blir det baluba. Slik har det vært i 30 år. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg er sikkrhetsklarert på nivå 1, men ingen har noensinne spurt om jeg har foreldre i Israel/India eller har vært der. Passet med Israelstempel bør makuleres og fornyes før innreise til evt arabiske land. Ser de stempelet i f eks Egypt, Iran eller Syria, så blir det baluba. Slik har det vært i 30 år. Ja, og mange andre arabiske land også men ikke i Egypt vel?..Gikk da vitterlig bussturer fra Israel til Egypt\pyramidene og tilbake når jeg var i Nethanya. 0 Siter
morsan Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Tja, jeg skulle tro dette var et slags "grønt kort" for tidligere pakistanske statsborgere, evt barn av slike, men som nå er bosatt utenfor Pakistan og har statsborgerskap der. Leste ikke alt, men en del av sto om kortet, bl a rettigheter ved innreise etc, hadde vært unødvendig å ha for pakistanske statsborgere. Blir en statsborger nektet innreise vil vel det være det samme som å ha blitt fratatt statsborgerskapet, skulle jeg tro. Hvorfor de stiller spørsmålene om India og Israel aner jeg ikke. Mener å huske at jeg på visumsøknad til USA for 20 år siden måtte krysse av for om jeg hadde vært i Sovjetunionen.... 0 Siter
keinstein Skrevet 15. august 2006 Forfatter Skrevet 15. august 2006 Ja, og mange andre arabiske land også men ikke i Egypt vel?..Gikk da vitterlig bussturer fra Israel til Egypt\pyramidene og tilbake når jeg var i Nethanya. To kvinnelige venner fikk trøbbel i kontroll da tollerne så stempel fra Israel. Det roet seg da en offiser ankom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.