Gå til innhold

Undersøkelse: Hvem myrdet JFK?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Rocambole var en gammel, franske detektivhelt. vet ikke så mye om han, men tror det var noe med at han forsvant, og så ventet vennen hans på hans gjenkomst....

eller noe slikt.

"Men Rocambole var ikke død" ;-)

Nååå yes. :)

Har ikke hørt om den fyren, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nååå yes. :)

Har ikke hørt om den fyren, jeg.

Har ikke lest disse krimbøkene jeg heller, men uttrykket "men rocambole var ikke død" er nokså kjent, og brukes i en del sammenhenger for å understreke at ryktet om noe/noens død var sterkt overdrevet - noe som kommer tilbake i mediebildet osv.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har ikke lest disse krimbøkene jeg heller, men uttrykket "men rocambole var ikke død" er nokså kjent, og brukes i en del sammenhenger for å understreke at ryktet om noe/noens død var sterkt overdrevet - noe som kommer tilbake i mediebildet osv.

Hm, da lærte jeg noe nytt i dag også. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei. Nå følger du ikke med i timen. Drapet skjedde før X-Files.

Før vi fikk vite om _dem_, ja. Men det betyr ikke at de ikke var her...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men hvor ble det av klonene da?

"......................................"

Godt spørsmål... Kanskje de dro hjem?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg tror nå egentlig at det var Aristoteles Onassis.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var sikkert han derre Onassis, eller en av hans menn.

Grunnen var selvsagt at han sikla på kona hans.

Ja, ja! Hørrrrr!

Skrevet

Lee Harvey Oswald, var det ikke det han het?

Har fått med meg at det har vært utallige konspirasjonsteorier omkring dette drapet - men få om noen av dem har kjøtt på bena det jeg har hørt.

De har da funnet ut at han umulig kan være den skyldige...???

Skrevet

De har da funnet ut at han umulig kan være den skyldige...???

Sjekket for moro skyld med wikipedia her.

De granskninger som er blitt foretatt så langt, har alle pekt mot LHO - uenigheten går på om han var alene om det eller ikke.

Wikipedia omtalte ymse teorier andre har fremsatt, men fikk ikke inntrykk av det som sto der at disse var mer sannsynlige enn hva de 4 offisielle granskningene av drapet er, snarere tvertimot.

Men disse konspirasjonsteoriene er populære blant den amerikanske befolkningen ja; på samme måte som konspirasjonsteoriene omkring Marilyn Monroes dødsfall (mange teorier som hevder det var et drap og ikke et selvmord/ulykke) og konspirasjonsteoriene omkring Elvis (svært mange som tror Elvis fortsatt lever).

Skrevet

Sjekket for moro skyld med wikipedia her.

De granskninger som er blitt foretatt så langt, har alle pekt mot LHO - uenigheten går på om han var alene om det eller ikke.

Wikipedia omtalte ymse teorier andre har fremsatt, men fikk ikke inntrykk av det som sto der at disse var mer sannsynlige enn hva de 4 offisielle granskningene av drapet er, snarere tvertimot.

Men disse konspirasjonsteoriene er populære blant den amerikanske befolkningen ja; på samme måte som konspirasjonsteoriene omkring Marilyn Monroes dødsfall (mange teorier som hevder det var et drap og ikke et selvmord/ulykke) og konspirasjonsteoriene omkring Elvis (svært mange som tror Elvis fortsatt lever).

Amerikanere... :-)

Skrevet

Det eneste som er helt sikkert i den saken er vel at Lee Harvey Oswald ikke kunne ha klart det. Mirakuløse treff i blinde og med overmenneskelig ladehastighet mellom skjer ikke i virkeligheten.

"................................................"

Hm, tror kanskje du har lest litt mye konspirasjoner om dette.

Her er en nyttig link:

http://www.csicop.org/si/2005-01/strange-world.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...