Gå til innhold

Hva skulle du egentlig hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemor ville kalle mamma dette navnet. Mamma ville kalle meg dette navnet. Jeg vil ikke røpe det for til slutt fikk søsteren min dette navnet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Sofline

12

• Gemini

8

• laban

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Severine var vist en hit i min fars familie.

Har vært utrolig glad for at mamma sto på sitt å fikk gjennom sitt valg av navn.

Når min bror ble født mente de olav Severin... det ble det heller ikke noe av. hehehe

Nå syns jeg Severine er litt fint, kansje fordi det er blitt mote med litt gammle navn igjen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skulle egentlig hete Helene, men foreldrene mine ombestemte seg.

De var redde for at det skulle bli Hellene, som de ville ha sagt der jeg kommer i fra.

Skrevet

Mamma ville kalle meg: Abelone. Pappa sa han kunne gå med på Lone til nød. Dermed ble det et helt annet navn (heldigvis).

Skrevet

Jeg skulle hett Vera hvis faren min hadde fått viljen sin.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror begge mine foreldre var enige om mitt navn fra starten av.

Men hadde ikke modern satt ned foten hadde brodern gått rundt med Ulv som fornavn. :)

Hadde han fått det navnet, så skulle jeg jammen ha sjekket han opp ;-)

ostepop1365380989
Skrevet

Pappa ville jeg skulle hete Linn, men mamma hadde et annet forslag og hun fikk viljen sin!

Skrevet

Øystein, evt. det navnet jeg nå har, som passer langt bedre på jenter.

Skrevet

På fødselsattesten min står det Lise-Berit, men på dåpsattesten noe helt annet. :o)

Og min mor klarte å bløffe meg i mange år med at jeg egentlig skulle hete Rolfine etter min far! *Snøft*

Hadde jeg blitt gutt skulle jeg hett Kjetil visstnok.

Skrevet

Jeg tror begge mine foreldre var enige om mitt navn fra starten av.

Men hadde ikke modern satt ned foten hadde brodern gått rundt med Ulv som fornavn. :)

*Hehe* Da måtte han jo bare hatt en hund som het Fantomet! ;o)

Skrevet

Jeg skulle egentlig hett Martine Bianca.

Jeg ble nemlig lagd i fylla, etter at mine foreldre hadde delt en flaske Martini Bianco.

Heldigvis tok de til vett, ihvertfall med hensyn til navnet ;-)

Martine er da koselig, men Bianca blir litt for sukkersøtt, men historien bak hadde vært morsom da! :o)

Har hørt en historie som jeg ikke er heeeelt sikker på at er sann, men det ble påstått det - en blivende mor fikk innvollsorm og barnet ble døpt Guttorm...

Skrevet

Bente eller Hanne. Istedet fikk jeg et navn som min utenlandske far aldri vil klare å uttale. ;)

Skrevet

Britt, Aagot, Tonje, Kari, Anne eller Oona eller en kombinasjon av noen av navnene. Navnet jeg fikk er ikke veldig ulikt et av forslagene.

Om jeg ble gutt ville det blitt Gunleik, Sverre, Austin eller Kyrre. Alle utenom Kyrre hadde vært helt OK.

Skrevet

Britt, Aagot, Tonje, Kari, Anne eller Oona eller en kombinasjon av noen av navnene. Navnet jeg fikk er ikke veldig ulikt et av forslagene.

Om jeg ble gutt ville det blitt Gunleik, Sverre, Austin eller Kyrre. Alle utenom Kyrre hadde vært helt OK.

Ville du heller hett Austin eller Gudleik enn Kyrre!?

Skrevet

Jeg skulle hete Elisabeth hadde min mor fått bestemt.

Men min far ville at jeg skulle hete mors mellomnavn.

Så da ble det Astrid

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...