Gå til innhold

Hva skulle du egentlig hete?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg skulle egentlig hete Vilde, men siden jeg har et etternavn som er vanskelig å stave så endte de opp med noe annet.

Andre navn som ble vurdert var kristine og Elisabeth.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Sofline

12

• Gemini

8

• laban

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg skulle egentlig hete Vilde, men siden jeg har et etternavn som er vanskelig å stave så endte de opp med noe annet.

Andre navn som ble vurdert var kristine og Elisabeth.

Skrevet

Mener å huske at jeg som barn leste en bok der ei jente hadde kalt opp favorittdukka si etter tantas bil, fordi det var så fint navn.

Husker ikke helt - var det Chrysler, tro??

Besus & Ramona? Chevrolet.

Det har jeg fortalt deg en gang før, tror jeg :-)

Skrevet

Besus & Ramona? Chevrolet.

Det har jeg fortalt deg en gang før, tror jeg :-)

Har du det?? *glemsk* :-)

Jeg mente å huske at det var bøkene om Ramona, ja! :-) Det var vel også hun som syntes "Tigersangen" var den fineste, dvs den gikk slik "I Østens Tiger, solen opp!" *S*

Skrevet

He he, ei jente på hjemplassen min heter Jeanette. Hun ble hetende Sjannett (med trykk på første stavelse).

Forferdelig. Jeg hadde en nabo som kalte ungen sin det og uttalte det på samme måte o

Skrevet

Har du det?? *glemsk* :-)

Jeg mente å huske at det var bøkene om Ramona, ja! :-) Det var vel også hun som syntes "Tigersangen" var den fineste, dvs den gikk slik "I Østens Tiger, solen opp!" *S*

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2972223

Jeg har lurt litt på hvilken sang det opprinnelig var snakk om, på amerikansk, altså. Men jeg aner ikke hva de synger om morgenen på amerikanske skoler.

Skrevet

Det er bare tull. Du kunne ikke levd med Petra. Du er ingen Petra. Med mindre du er en 80 år gammel kone med høner, og det er du beviselig ikke, er du ingen Petra.

Petra har høner.

Jeg kunne godt hatt høner. Jeg tror faktisk jeg må kjøpe meg noen høner! Rusler inn på finn.no.

:-)

Skrevet

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2972223

Jeg har lurt litt på hvilken sang det opprinnelig var snakk om, på amerikansk, altså. Men jeg aner ikke hva de synger om morgenen på amerikanske skoler.

LOL!!! Dte var jo ikke lenge siden, og jeg skrev samme feil dengangen! *S*

Ja ja, du får bare leve med at du sikkert kommer til å korrigere meg nok en gang! ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Hehe..Nei det hadde vært tarvelig..No offence til gudrunene rundt om, men det hadd bare ike vært riktig..;-p Ikke kjersti eller marte heller egentlig.

Jeg kjenner mange kule Marter, så det hadde gått greit - men de andre blir litt for kjerring for meg.

Gerd, Gudrun, Veslemøy, Gunda, Gro, Randi, Reidun - i det hele tatt....

Vet ikke hvorfor, de jeg kjenner som heter noe av dette er jo hyggelige damer :)

Skrevet

LOL!!! Dte var jo ikke lenge siden, og jeg skrev samme feil dengangen! *S*

Ja ja, du får bare leve med at du sikkert kommer til å korrigere meg nok en gang! ;-)

Som pedagogisk mamma oppklarer jeg gjerne, igjen og igjen :)

Senest i forrige uke var sønnen min litt usikker på hva som var hva av deodorant og desperant. Moderne barn må forholde seg til mange fremmede verdensbilder og begreper...

Skrevet

Som pedagogisk mamma oppklarer jeg gjerne, igjen og igjen :)

Senest i forrige uke var sønnen min litt usikker på hva som var hva av deodorant og desperant. Moderne barn må forholde seg til mange fremmede verdensbilder og begreper...

;-) ho ho, ta litt desperant under armen!! ;-)

Skrevet

Alle har en mormor eller gammel tante eller en gammel nabo av en gammel mormor eller en gammel tante, som heter Petra.

Men jeg tror navnet døde ut med våre forfedre. :)

Det er noe Helga eller Olga over Petra.

Jeg kjenner ei ungjente som heter Helga. Uvant i starten, for unge jenter heter jo bare ikke Helga. Men joda, man venner seg til det meste :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kjenner ei ungjente som heter Helga. Uvant i starten, for unge jenter heter jo bare ikke Helga. Men joda, man venner seg til det meste :-)

Siden du er for dannet til å be henne bytte navn, har du jo heller ikke så mye valg. :)

Skrevet

Hadde jeg vært gutt, skulle jeg visstnok hett Sten etter min farfar.

Jeg ble istedenfor oppkalt etter min mormor, noe som forsåvidt passet bedre siden jeg er ei jente.

Skrevet

Jeg kjenner mange kule Marter, så det hadde gått greit - men de andre blir litt for kjerring for meg.

Vet ikke hvorfor, de jeg kjenner som heter noe av dette er jo hyggelige damer :)

Det er tantenavn. Ingen bruker tantenavn.

Barna våre derimot... du skal ikke se bort fra at du får barnebarn som heter Gerd og Ruth.

Datteren min har et kosedyr som heter Gunhild.

Skrevet

:)

Skrevet

Stakkars Elvis som kommer i sådant selskap! Hva med å heller bruke Dolly? ;-)

Hvis du er interessert i amerikanske navn generelt, uten at de nødvendigvis er på en kjendis, så har jeg alltid vært litt svak for Biff!

Du kødder ikke med en som heter Biff - det er ihvertfall sikkert!!

Assistenten til Leatherman heter biff, en rund svart mann.

Skrevet

Mor ville jeg skulle hete x y, far ville jeg skulle hete y z, så derfor ble det x y z.

Jeg har med andre ord 3 lang fornavn, et dobbelt etternavn som fødenavn og min manns etternavn i tillegg. Kan tro jeg skriver og skriver når jeg må skrive fullt navn...

Skrevet

;-) ho ho, ta litt desperant under armen!! ;-)

Jeg får ikke sove - jeg tror det er en dødseter eller en deodorant i skapet!

Hm - nå må jeg ikke gi junior, lakenskrekkens konge, noen gode ideer...

Skrevet

Kjenner en som egentlig skulle hett Bent Cyril. Heldige han fikk et annet navn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...