Gå til innhold

Hva skulle du egentlig hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lada er visstnok noe så kjedelig som et mer salgbart navn på en sovjetisk bil, som i hjemlandet het Zhiguli. Lada betyr visstnok svane, ref. logoen.

Og nei, jeg visste ikke dette, men fant det på www.wikipedia.no :-)

:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Sofline

12

• Gemini

8

• laban

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På fødselsattesten min står det Lise-Berit, men på dåpsattesten noe helt annet. :o)

Og min mor klarte å bløffe meg i mange år med at jeg egentlig skulle hete Rolfine etter min far! *Snøft*

Hadde jeg blitt gutt skulle jeg hett Kjetil visstnok.

Rolfine! Det var dagens! *LOL*

Skrevet

Rolfine! Det var dagens! *LOL*

Min mor holdt meg for narr i årevis med den der. *Snøft*

Gjest Det begynner på L
Skrevet

*nynner*

"Lille Laila, lille Laila - her på vidda vil jeg sammen med deg boooooooooo....."

Nope, feil navn;o)

Skrevet

Min far ville at jeg skulle hete Toril, men jeg fikk heller navnet etter en kjent vals fra 70-tallet.

Drømmen om "elin"?

Skrevet

ja, det stemmer.

He-he. Da har vi samme da :o)

Skrevet

Kanskje jeg skal trumfe gjennom fem seks navn når jeg er i gang. Det er jo så mange fine. :-)

Kongelige og kjendisbarn har jo lange remser med navn, så hvorfor ikke?

Jeg pleier ikke huske sånt, men synes den siste datteren til eks'en til Morten Harket (med en annen pappa, altså), er et "godt" eksempel. Hun heter noe sånt som Savannah Fiore Blu. For meg høres det ut som et hotell i syden...

Skrevet

Kongelige og kjendisbarn har jo lange remser med navn, så hvorfor ikke?

Jeg pleier ikke huske sånt, men synes den siste datteren til eks'en til Morten Harket (med en annen pappa, altså), er et "godt" eksempel. Hun heter noe sånt som Savannah Fiore Blu. For meg høres det ut som et hotell i syden...

Ja, det hørtes litt hotellaktig ut. :-) Men egnetlig synes jeg to fornavn er nok altså. Jeg er bare litt bekymret for at samboeren min bare vil at barna våre skal ha to navn hver, fornavn og etternavn. Jeg vil ha to fornavn og jeg vil at barna skal ha begges etternavn (for mitt er finere enn hans).

Skrevet

Ja, det hørtes litt hotellaktig ut. :-) Men egnetlig synes jeg to fornavn er nok altså. Jeg er bare litt bekymret for at samboeren min bare vil at barna våre skal ha to navn hver, fornavn og etternavn. Jeg vil ha to fornavn og jeg vil at barna skal ha begges etternavn (for mitt er finere enn hans).

Jeg liker korte navn, så jeg heier på samboeren din :)

Men jeg ser jo av navnelistene vi får i hus, at det er mange som er enig med deg også. Det skal bli artig å se kompromissløsningene når disse barna begynner å få barn sammen - hvilke mellom- og etternavn skal man la gå videre, og i hvilken rekkefølge?

Skrevet

Jeg liker korte navn, så jeg heier på samboeren din :)

Men jeg ser jo av navnelistene vi får i hus, at det er mange som er enig med deg også. Det skal bli artig å se kompromissløsningene når disse barna begynner å få barn sammen - hvilke mellom- og etternavn skal man la gå videre, og i hvilken rekkefølge?

Jeg har selv to fornavn og vil derfor videreføre det. Jeg synes det er greit hvis ungen absolutt ikke liker det ene av navnene (stebroren min bruker av den grunn nemlig det andre fornavnet sitt).

Problemet med etternavn her i huset er at samboeren min synes barna skal ha navn etter far og at jeg skal ha hans navn når vi gifter oss. Det er en teori jeg i utgangspunktet jeg er enig i. Han er dansk, og på dansk betyr ikke navnet hans noe spesielt, men på norsk er ordet et "mindre pent ord".

fei1365380229
Skrevet

Linda skulle visstnok jeg hete på fødestuen, men de ombestemte seg.

Gjest glad det ikke ble noe av..
Skrevet

Tordis Laura!Etter mine bestemødre. heldigvis tok de til vettet.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg skulle hete Bjørn. Men ettersom det ble en jente, så fant de på noe annet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...