Gå til innhold

Ungdomsskolestart

Anbefalte innlegg

Gjest Ungdomsskole
Skrevet

Datteren min skal begynne på ungdomsskolen nå.

Men jeg lurer på hva som er vanlig å bære bøkene i? Har de fortsatt skolesekk, eller er det skulderveske som er tingen?

Gjest tunge bøker å bære
Skrevet

vet ikke hva som er mest populært,men skulderveske ødelegger ryggen.

Snacky1365380698
Skrevet

Får virkelig håpe sekk ikke er helt av moten enda. Blir en del tunge bøker å bære, og skuldervesker er direkte helsefarlig når de skal brukes som ransel. Tenk deg all den vekta på èn skulder!! Vondt gjør det også...

Skrevet

Datteren min er akkurat ferdig med ungdomsskolen. Hun har brukt sekk, det samme har venninnene.

Men jeg tror ikke du skal regne med at hun vil velge den mest fornuftige sekken sånn mht. ryggen og det ergonomiske. Bare vær glad så lenge hun tar bøkene på ryggen i stedet for å bære seg skjev med alt over skulderen, det er tunge lass enkelte dager.

Skrevet

Fikk beskjed av en venninne som har hatt fire ungdomsskolebarn at det var helt greit at den nye sekken jeg kjøpte til femteklassingen ikke holder så lenge, for når de begynner på ungdomsskolen nekter de å bruke Bergans.

Ifølge henne er det JanSport sekker som gjelder.

Skrevet

Min datter som i dage begynner i 10. kjøpte seg trillebag med reimer i Frankrike :) smart, syns jeg - de har jo vanvittig mange bøker og i og med at hun bor en uke hos meg og en uke hos faren . er hun så redd for å glemme bøker at hun går rundt med alle hver dag.

Så i dag triller hun rundt og sparer ryggen.

Gjest yes sir
Skrevet

Her er det sekk som gjelder.Ikke av de beste, men den kuleste***Uansett er det bedre med sekk enn skulderveske!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Datteren min var ferdig med ungsomsskolen i våres.

Og hun har hele tiden brukt sekk, og det samme har hennes venninner.

Skrevet

Jeg driver iherdig påvirkningkampansje ovenfor min som begynner i 1. klasse på videregående i dag.

Han gikk med skuldreveske i hele fjor, og jeg synes det ser både vondt, plagsomt og usunt ut. I år vil jeg kjøpe helt ny sekk til han. Han er ikke enig.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg driver iherdig påvirkningkampansje ovenfor min som begynner i 1. klasse på videregående i dag.

Han gikk med skuldreveske i hele fjor, og jeg synes det ser både vondt, plagsomt og usunt ut. I år vil jeg kjøpe helt ny sekk til han. Han er ikke enig.

Det er jo så mange fine sekker i div. forretninger som selger sekker, vesker og kofferter.

Skal også ut å kjøpe ny sekk til datteren min som også skal starte i 1 på vg. skole. Hun sverger til bjørn borg sekk og jans sekker. De er også ganske så ok å ha på

Skrevet

Fikk beskjed av en venninne som har hatt fire ungdomsskolebarn at det var helt greit at den nye sekken jeg kjøpte til femteklassingen ikke holder så lenge, for når de begynner på ungdomsskolen nekter de å bruke Bergans.

Ifølge henne er det JanSport sekker som gjelder.

JanSport er visstnok greia her også i den aldersgruppen.

Skrevet

Her i byen går det for det meste i sekker både på ungdomsskole og videregående.

Skrevet

Jeg aner ikke noe om motene for ungdomsskoleelvene. Men for ryggens helse er det definitivt best med en god ryggsekk.

Den tiden jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi myyyye bøker og sekken ble skikkelig tung. Da er det utrolig viktig å ha en sekk som sitter godt på ryggen og som fordeler vekten godt.

Gjest Ungdomsskole
Skrevet

JanSport er visstnok greia her også i den aldersgruppen.

Vet du hvor man får kjøpt Jansport sekk?

Gjest Ungdomsskole
Skrevet

Takk for alle svar!

Da blir det ryggsekk :-)

Skrevet

Den sekken var kjempefin! Det skulle da være mulig å ¨få tak i noe sånt utenfor Frankrike også?

Har ikke sett det - men vi kjøpte til 4.klassingen også -den lignet mer på en vanlig bred firkantet ransel med helt lokk (slik de var da jeg var liten - hehe)

Men nederst her i denne listen ser du noe tilsvarende.

Håper det slår an! Det sparer jo ryggen veldig - og vår Plutt er så liten av vekst.

http://www.rkkonline.org/medlem.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...