Gå til innhold

Hvordan få vekk svimmelhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempesvimmel idag, våknet og gikk rett i bakken..

Har ligget med bena høyt prøvd å få i meg sukker (juice) og mat, med lite hell, juicen gikk til nøds ned, men ikke maten.

Mis skal begynne i ny bhg idag, så dette passer veldig dårlig..

Tips mottas med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest god bedring
Skrevet

Er du gravid? Jeg har lest at det skal hjelpe med noen kjeks (marie eller ritz). Hvil deg før dere går.

Skrevet

Det avhenger vel av hvorfor du er svimmel. Selv har jeg lavt blodtrykk og da hjelper det faktisk å røre på seg (etter en liten hvil).

Skrevet

Er du gravid? Jeg har lest at det skal hjelpe med noen kjeks (marie eller ritz). Hvil deg før dere går.

Ikke gravid bare litt sliten kanskje. Dette med kjeks er vel mest mot kvalme eller? Uansett takk for svar.

Skrevet

Det avhenger vel av hvorfor du er svimmel. Selv har jeg lavt blodtrykk og da hjelper det faktisk å røre på seg (etter en liten hvil).

Det gikk greit, er fortsatt svimmel, men det gir seg vel i løpet av et par dager. Blodverdiene mine er helt bra, målte for et par uker siden.

Takk for svar. :)

Skrevet

Jeg har hatt noen episoder (3-4) de siste årene, der jeg jeg har vært så svimmel at jeg ikke har klart å stå oppreist. Det eneste som har funka har vært å ta en ibux/paracet e.l. og legge meg rett ut på ryggen i senga (uten pute). Der har jeg konsentrert meg om å slappe helt av og fått sove et par timers tid. Svimmelheten har da blitt mye bedre etterpå.

Etterhvert har jeg skjønt at det er en låsning i nakken som har forårsaket problemet (har ikke hatt vondt i nakken). Med det samme jeg nå kjenner meg småsvimmel, setter jeg meg ned med varmepute i nakken. Dette løser ofte opp låsningen og svimmelheten forsvinner.

Skrevet

Jeg har hatt noen episoder (3-4) de siste årene, der jeg jeg har vært så svimmel at jeg ikke har klart å stå oppreist. Det eneste som har funka har vært å ta en ibux/paracet e.l. og legge meg rett ut på ryggen i senga (uten pute). Der har jeg konsentrert meg om å slappe helt av og fått sove et par timers tid. Svimmelheten har da blitt mye bedre etterpå.

Etterhvert har jeg skjønt at det er en låsning i nakken som har forårsaket problemet (har ikke hatt vondt i nakken). Med det samme jeg nå kjenner meg småsvimmel, setter jeg meg ned med varmepute i nakken. Dette løser ofte opp låsningen og svimmelheten forsvinner.

Aha! Dette hørtes veldig riktig ut, jeg er stiv som en pinne i nakken og ryggen, en stygg hodepine som jeg trodde var forårsaket av at jeg er svimmel. Jeg burde jo skjønt bedre siden jeg har hatt alltid pleier å ha hodepine når jeg er stiv i nakken. Det hele kommer vel av en Øyafestival med full fres fra tirsdag til søndag og litt nattjobbing de siste dagene. :) Thanx a lot!

Skrevet

Aha! Dette hørtes veldig riktig ut, jeg er stiv som en pinne i nakken og ryggen, en stygg hodepine som jeg trodde var forårsaket av at jeg er svimmel. Jeg burde jo skjønt bedre siden jeg har hatt alltid pleier å ha hodepine når jeg er stiv i nakken. Det hele kommer vel av en Øyafestival med full fres fra tirsdag til søndag og litt nattjobbing de siste dagene. :) Thanx a lot!

Jepp, det høres ut som dette er løsningen, ja!

Hiv i deg muskelavslappende og legg deg ned om det er skikkelig ille. Hvis jeg er bare småsvimmel (og klarer å gå), tar jeg meg en tur i ulendt terreng (fjellet eller skogen). Det funker!

Forøvrig kan jeg anbefale deg behandling hos Naprapat.

God bedring:-)

Skrevet

Jepp, det høres ut som dette er løsningen, ja!

Hiv i deg muskelavslappende og legg deg ned om det er skikkelig ille. Hvis jeg er bare småsvimmel (og klarer å gå), tar jeg meg en tur i ulendt terreng (fjellet eller skogen). Det funker!

Forøvrig kan jeg anbefale deg behandling hos Naprapat.

God bedring:-)

Tusen takk!

Jeg kjøper rådet ditt med engang. Naprapaten ringer jeg i morgen, han holder til et steinkast unna og siden mannen har lagt opp datasystemet hans kan det jo hende jeg får sneket i køen også. :)

Skrevet

Tusen takk!

Jeg kjøper rådet ditt med engang. Naprapaten ringer jeg i morgen, han holder til et steinkast unna og siden mannen har lagt opp datasystemet hans kan det jo hende jeg får sneket i køen også. :)

Du kan glede deg til behandlingen! Det er dritvondt og deilig på samme tid :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...