Gå til innhold

Kallenavn på nysgjerrig person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter et "kallenavn" (gjerne negativt) på en nysgjerrig person som er rundt her og snoker. Noen som har et forslag? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fatter kaller meg "nosy parker" (på engelsk) når han mener jeg legger meg opp i ting jeg ikke ha noe med.

Skrevet

hehe, det er ikke negativt nok :)

hva med "snoker", da?

Skrevet

Snushane?

"Snushane" er heller ikke negativt nok :P

Skrevet

hva med "snoker", da?

Tja, "Snoker" er litt mere negativt ja, men ikke nok :)

Skrevet

Tja, "Snoker" er litt mere negativt ja, men ikke nok :)

Slimsnoker

Gjest har jeg hørt
Skrevet

ja nå kommer det seg.... ;)

Blomkålhjerne. Jeg tror det skal bety nysgjerrig person.

Skrevet

Blomkålhjerne. Jeg tror det skal bety nysgjerrig person.

det er liksom litt for snillt det også :) Ønsker et kallenavn med litt "snert" i (og enda mere negativt) :D

"Slimsnoker" er det jeg liker best inntil videre.

Skrevet

det er liksom litt for snillt det også :) Ønsker et kallenavn med litt "snert" i (og enda mere negativt) :D

"Slimsnoker" er det jeg liker best inntil videre.

I min barndom kalte vi en sånn person for "besaretut". Det var vel mest brukt om en som sladret mye. Gikk fra person til person og spurte nytt og fortalte nytt. Ho Gamla-Marta på Bakka i. forteljinga "'Vossingjen'aa Mor hans" av Per Sivle var ei sånn!

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=besa

Gjest mijlain
Skrevet

Vi kaller naboen for "speider'n" fordi har er en skikkelig nysgjerrigper og får med seg alt som foregår rundt her.

Men noe skikkelig negativt?

Hmmm.....Gørr-øye? *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...