Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vanne ut en spekeknoke?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har en knoke, eller bein, eller hva heter det egentlig? Det er av spekeskinke, er for tørt og salt til og spise, men jeg kan vel lage betasuppe eller laupskaus av den?

Hvor lenge skal den ligge i vann før jeg bruker den?

Jeg har også en kjøttknoke, skal den vannes ut?

Og så koker jeg begge knokene sammen i noen timer, ikke sant?

He he, dere merker vel hvor flink jeg er på slike ting ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil så bruker moren min å koke salt spekeskinke i vann 2-3 timer sammen med annet kjøtt (ikke saltet). Så putter hun oppi grønnsaker o.l og bruker det til lapskaus. Kjempegodt :)

Gjest Shira12
Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil så bruker moren min å koke salt spekeskinke i vann 2-3 timer sammen med annet kjøtt (ikke saltet). Så putter hun oppi grønnsaker o.l og bruker det til lapskaus. Kjempegodt :)

Så jeg skal ikke vanne det ut først?

Mamma bruker også spekeknoke, og det er å godt. Så nå skal jeg prøve også :o)

Skrevet

jeg mener hun ikke gjør det. Du kjenner så klart at kjøttet er litt salt når du spiser det, men det er bare godt.

Åh, nå fikk jeg lyst på lapskaus til middag :-)

mil1365380270
Skrevet

Bedre å vanne ut for mye enn for lite. Du kan alltids salte etterpå. Jeg har latt være å vanne ut en gang - aldri mer! ;-) Men det var saltknoke, ikke spekeskinke. Hvor mange timer avhenger så klart av hvor salt kjøttet er, umulig å si uten å ha smakt på det.

Gjest Shira12
Skrevet

Bedre å vanne ut for mye enn for lite. Du kan alltids salte etterpå. Jeg har latt være å vanne ut en gang - aldri mer! ;-) Men det var saltknoke, ikke spekeskinke. Hvor mange timer avhenger så klart av hvor salt kjøttet er, umulig å si uten å ha smakt på det.

Jeg har hatt det i vann i ett par timer, men kan jo ta en liten smakebit på det.

Gjest Shira12
Skrevet

jeg mener hun ikke gjør det. Du kjenner så klart at kjøttet er litt salt når du spiser det, men det er bare godt.

Åh, nå fikk jeg lyst på lapskaus til middag :-)

Salt er godt det, men ikke for mye. :o)

Tror jeg lager betasuppe, og så fryser jeg en god del, som kan bli laupskaus senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...