Gå til innhold

FU: Når fødte du ifht termin?


Klara Q

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 uker nå og det begynner å bli trangt inne i kroppen min - så nå håper jeg å få mange statistiske forhåpninger om at jeg vil føde et par uker før termin! :D

Fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Klara Q

    11

  • Lillemus

    2

  • @Inger

    2

  • lambi

    1

Mest aktive i denne tråden

Skal vi se om jeg husker riktig da...

Begge gangen var min egen og ul-termin så og si sammenfallende og første gangen fødte jeg 7 dager før termin, andre gangen 9 dager før. Andre gangen sa jeg til jordmor at hun ikke trengte sette opp noen ny time til meg to uker før termin, for jeg holdt på å gå i fødsel. Hun trodde meg ikke, men hvem hadde rett? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

I følge ultralydtermin, kom guttungen en uke før.

Men etter min egen termin, kom han en uke etter, og det trodde de stemte på sykehuset.

Ut kommer de uansett ;-)

Skjønner du er lei, bruk ukene nå på og kose deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Førstemann kom 10 dager over, andremann 7 dager før termin. Tror jeg.

Med førstemann tenkte jeg som deg, og trodde han skulle komme tidligere. Andremann antok jeg skulle komme over terminen, legen sa det var vanlig å gå over også andre gang når man gikk såpass mye over første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare født ett barn - hun kom dagen etter termin. (men riene begynte natt til termindagen da, så sånn sett var hun presis, det tok bare litt tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom 10 dager over, andremann 7 dager før termin. Tror jeg.

Med førstemann tenkte jeg som deg, og trodde han skulle komme tidligere. Andremann antok jeg skulle komme over terminen, legen sa det var vanlig å gå over også andre gang når man gikk såpass mye over første gang.

Jeg fødte akkurat på termin første gang. Det lover vel godt for at jeg slipper overtid denne gang? *nikker overbevist*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg husker riktig da...

Begge gangen var min egen og ul-termin så og si sammenfallende og første gangen fødte jeg 7 dager før termin, andre gangen 9 dager før. Andre gangen sa jeg til jordmor at hun ikke trengte sette opp noen ny time til meg to uker før termin, for jeg holdt på å gå i fødsel. Hun trodde meg ikke, men hvem hadde rett? :o)

Mother knows best! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ultralydtermin, kom guttungen en uke før.

Men etter min egen termin, kom han en uke etter, og det trodde de stemte på sykehuset.

Ut kommer de uansett ;-)

Skjønner du er lei, bruk ukene nå på og kose deg!

Jeg tåler å vente litt til - men bare litt! :)

Fødte på termin første gang, så hadde vært veldig nedtur å gå over tiden denne gang. Men det mente jordmor at jeg sannsynligvis ikke ville - og da sluker jeg naturligvis det rått! Hehe.

Jeg får bruke den siste tiden til å sove mye og lade opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Jeg tåler å vente litt til - men bare litt! :)

Fødte på termin første gang, så hadde vært veldig nedtur å gå over tiden denne gang. Men det mente jordmor at jeg sannsynligvis ikke ville - og da sluker jeg naturligvis det rått! Hehe.

Jeg får bruke den siste tiden til å sove mye og lade opp!

Jordmor sa også til meg at jeg ikke kom til og gå over UL-terminen, så det er håp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mother knows best! :D

Åja, den gangen visste jeg at kom til å føde i god tid før termindato og det var jo ikke engang 2 år siden forrige fødsel så jeg kjente godt igjen symptomene på at fødselen nærmet seg, selv om fødslene egentlig var svært ulike. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster kom da jeg var 36+6.

Lillesøster startet å ville ut da jeg var 34+4, men vi klarte å dra det ut til jeg var 35+0.

Lillebror kom da jeg var 37+3.

Kan tro jeg ventet lenge på ham da! Alle sa jo at jeg helt sikkert kom til å føde prematurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang 3 dager før termin, andre gang 5 dager etter termin, og tredje gang startet ikke fødselen av seg selv, og jeg ble satt igang 13 dager etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.: 11 dager før termin (antagelig kroppen som "ordna opp" selv pga at jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning).

2.: 3 (laaaaaaaange) dager _over_ termin.

3.: Igangsatt 10 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

3 dager over termin.

Er jo gravid igjen nå (19+2) og siden det er så kort tid siden forrige fødsel så håper jeg på at "banen" er klar og at knerten skal komme litt før termin, og ikke bruke så himla lang tid på veien ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...