Gå til innhold

Har dere erfaring med å invitere deg selv på middag til andre?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg har ikke sett min fetter på over ett år, heller ikke vært hjemme hos han og ektefellen i den nye leieligheten.Jeg har faktisk aldri besøkt han i noen av leielighetene han har bodd i , og synes det er på tide at vi treffes.

vil gjerne komme en tur på besøk, men vil ikke virke påtrengende heller.

Hvordan kan man invitere seg selv på besøk til noen man ikke har særlig kontakt med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke invitere ham og kona på besøk til deg, da?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Si du skal til byen hans/stedet hans uke bla-bla, og om dere kunne møtes på xx-café for det hadde vært koselig å treffes. (Så får du se hva han gjør, om han evt. ber deg hjem istedenfor.)

Gjest Aviaana
Skrevet

Kan du ikke invitere ham og kona på besøk til deg, da?

Det er bare det at jeg bor i kollektiv, og det er sinnsjukt rotete her nå. Dessuten er det ikke så mye privatliv her. Men selvfølgelig kunne jeg gjøre det også.

men jeg hadde mest lyst til å komme hjem til dem og se hvordan de hadde det.

Fetteren min er forresten gift med en mann, men jeg sier ektefelle her.

Har en mistanke om at dette har gjort at de ikke har vært så aktive i familiesammenheng. Partneren hans har aldri vært tilstede i familiesammenkomster, selv om de har vært invitert. Lurer litt på om de kanskje føler at det hele er litt tabu og trekker seg fort unna.

Skrevet

Du behøver jo ikke akkurat invitere deg selv på middag, men ringe og f.eks. spørre om du kan få "stikke innom å se hvordan de har det".

Gjest Aviaana
Skrevet

Si du skal til byen hans/stedet hans uke bla-bla, og om dere kunne møtes på xx-café for det hadde vært koselig å treffes. (Så får du se hva han gjør, om han evt. ber deg hjem istedenfor.)

:).

vi bor ikke langt fra hverandre. Det er samme område, så akkurat det blir litt dumt å si. " at nå er jeg i området deres og vil komme innom en tur".

hm...

Gjest Aviaana
Skrevet

Du behøver jo ikke akkurat invitere deg selv på middag, men ringe og f.eks. spørre om du kan få "stikke innom å se hvordan de har det".

ja, det var en bedre ide faktisk . Tror jeg går for den.

Gjest heffalumpen
Skrevet

:).

vi bor ikke langt fra hverandre. Det er samme område, så akkurat det blir litt dumt å si. " at nå er jeg i området deres og vil komme innom en tur".

hm...

Jammen bare avtal å møtes på en cafe da- en som ligger litt nærmere han enn deg. Det er iallfall en begynnelse. Du kan jo ikke trenge deg på et homsepar som kanskej helst vil være i fred vel.

Skrevet

Enig med Mirabell her. Ring og si at det er så lenge siden, og at du har lyst å stikke innom en liten tur og se hvordan de har det.

Jeg syns det er stor forskjell på om du drar dit fordi du har _lyst_ (savner kontakten osv), eller om du drar fordi du er nysgjerrig. Tror mange homofile par (de jeg kjenner iallefall) kan være litt sensitive for akkurat det, og ingen liker vel å føle seg vurdert og spionert på.

Ta med en innflytningsblomst eller noe (om de nylig har flyttet dit da?). Det er alltid hyggelig. :)

Skrevet

Spør om det passer du stikker innom en dag. Du bøhøver vel ikke be deg selv på middag? Ta med en kake, frukt eller lignende, så sørger de sikkert for kaffe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...