Gå til innhold

Hvor mye hadde du vært villig til å gi for en 11 kvadratmeters leilighet?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

i Huitfeldtsgate i Oslo.

leiligheten består av kombinert soverom, stude og kjøkken og et lite bad.

taksten er på 675 000 kroner. Det følger med en bod som er like stor som leieligheten.

hva hadde du vært villig til å betale dersom du ville ha leiligheten?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• Dorthe

4

• morsan

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

11 kvadratmeter!!!

Kjøkkenet mitt er jo større....

Her må være noe feil eller?

ostepop1365380989
Skrevet

Kjøkkenet mitt er 11 kvadrat så jeg håper det er en feil her ett sted...

Skrevet

11 kvadrat???

Det er mindre enn rommet mitt da jeg bodde hjemme, jo!

Gjest ville tilstander
Skrevet

Leiligheten jeg sikler på har nesten samme kvadratmeterpris og er 13 ganger større..

Det er helt syke priser.

mil1365380270
Skrevet

Hadde ikke klart å bo på så liten plass. De har jo ikke en gang turt å sette inn TV og lite stuebord, for da skjønner man at det ikke går hvis man skal sove. EN står og dusjer på døren ut i gangen og toalettet, og det er ikke skap omtrent. Nei takk!

Men har du lyst og råd, kan du ikke tenke pris. Ja, det går nok ned. Og sjansen for at du ikke klarer bo der lenge er stor. Du løper m.a.o. større risiko for å tape penger, for du kan ikke satse langsiktig. Dokumentavgift må betales, samme med megler når du skal selge. De leilighetene som er presset mest opp i pris faller først. Vil tro denne tilhører den kategorien.

Men alt av bolig er kjempedyrt med tanke på økte renter. Så skal du ha noe, må du bare se på lyst og økonomi :-)

Skrevet

Hvis noen hadde kommet med et slikt tilbud til meg, så hadde jeg neppe klart å svare på grunn av at jeg hadde vært i ferd med å le meg ihjel. Hvem i all verden KJØPER noe slikt? Sykt, er det. Leie er én ting, men kjøpe? *Rister på hodet*

"........................................."

Skrevet

Hadde ikke klart å bo på så liten plass. De har jo ikke en gang turt å sette inn TV og lite stuebord, for da skjønner man at det ikke går hvis man skal sove. EN står og dusjer på døren ut i gangen og toalettet, og det er ikke skap omtrent. Nei takk!

Men har du lyst og råd, kan du ikke tenke pris. Ja, det går nok ned. Og sjansen for at du ikke klarer bo der lenge er stor. Du løper m.a.o. større risiko for å tape penger, for du kan ikke satse langsiktig. Dokumentavgift må betales, samme med megler når du skal selge. De leilighetene som er presset mest opp i pris faller først. Vil tro denne tilhører den kategorien.

Men alt av bolig er kjempedyrt med tanke på økte renter. Så skal du ha noe, må du bare se på lyst og økonomi :-)

Jeg hadde heller ikke klart bo et så lite sted.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke klart bo et så lite sted.

jeg har bodd mindre - hadde 8 kvadratmeter i Mysen - herregud.

Skrevet

*grøsser*

Skrevet

Ikke fem flate ører...

Kunne aldri bodd så trangt og jeg lider ikke av klaustrofobi, engang!

Skrevet

Dattera mi betaler 4000 kr for en studentleilighet på 2 kvm. Jeg tror ikke jeg hadde vært villig til å gi noen ting for en på 11 kvm. Mindre enn både kjøkkenet mitt og største soverommet mitt. Badet mitt er på 9 kvm.

Det er greit at man ikke skal være storforlangende men leilighet på 11 kvm. Det er helt bak mål.

Skrevet

Med kjøkken og bad på 8 kvm?

Skrevet

Dattera mi betaler 4000 kr for en studentleilighet på 2 kvm. Jeg tror ikke jeg hadde vært villig til å gi noen ting for en på 11 kvm. Mindre enn både kjøkkenet mitt og største soverommet mitt. Badet mitt er på 9 kvm.

Det er greit at man ikke skal være storforlangende men leilighet på 11 kvm. Det er helt bak mål.

Dæven - 2 kvm! Hvor mange kubikk er det da, eller får hun bare plass til senga? ;-)

Skrevet

Dæven - 2 kvm! Hvor mange kubikk er det da, eller får hun bare plass til senga? ;-)

Hehe, jeg skrev 21 men ett-tallet ble borte :o)

Skrevet

Hehe, jeg skrev 21 men ett-tallet ble borte :o)

Ante meg at det var noe slikt! :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke vært villig til å kjøpe en slik leilighet.

Selv om det kan lønne seg å eie fremfor å leie, og heller nedbetale på egen boliggjeld enn å leie en liten leilighet, så er det tross alt en risiko å ta i tilfelle prisene ikke holder seg på denne type objekter.

Det å bo så trangt hadde jeg kun orket i studietiden, og da hadde jeg ikke hatt noe som helst ønske om å binde opp økonomien og ta risikoen for verdinedfall. Det hadde vært veldig kjipt å måtte starte med negativ egenkapital som nyutdannet på jakt etter større bolig!!

Husker en slektning en gang i 1987 eller deromkring "tipset" meg om en hybelleilighet med sovealkove på Ullern "til bare 600 000 kroner"!!! Kjempekupp!!! ;-)

Dette var like før boligkrakket, i en tid der mange trodde at boliger bare ville øke og øke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...