Gå til innhold

Kampsport for barn og mestring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Judo og jiu jitsu er lik bryting. Det er lite brukbart til angrep.

Det viser seg at andre blir ganske sinte av slikt, og det er ikke så mye verd mot en som er 50 kg tyngre og stor og sterk tømmerhogger. Dessuten kan du miste mange venner på et blunk ved å skade noen.

En kompis brant seg stygt på en 60 år gammel fyllik som slo han rett ned med et slag på tross av kampsporten.

Det flakser mange myter om slikt. Men i RL så funker det dårlig med vold. Det tiltrekker seg dessuten politi og håndjern fortere enn lynet. Det beste er å være god til å løpe.

"Det flakser mange myter om slikt. Men i RL så funker det dårlig med vold. Det tiltrekker seg dessuten politi og håndjern fortere enn lynet. Det beste er å være god til å løpe."

Helt enig i det, selvfølgelig.

Når det gjelder kampsporter vs. ikke-kampsporter e.l., så er det jo bare å se på UFC (Ultimate Fighting Championship); Overhodet ingen kampsportutøvere, thai-kwon-do, karate, kung-fu eller hva det måtte være, har noensinne klart å vinne noe der. Med ETT unntak - han israelske (?) ju-jitsu duden som jeg aldri husker navnet på. Han vant fordi han visste hvordan han skulle _skade_ motstanderen mest effektivt.

".........................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

30

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

8

• Ugga Bugga

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har lært mye på få år. Neste gang jeg ser en kniv, så bruker jeg bare f eks en stol, et bilde på veggen eller et bord. Kniver har kort rekkevidde.

En kampsporter melder jeg til politiet, de liker veldig dårlig kamsportere som går bananas, og da koster det mye av livskvaliteten å være tøffere enn toget. Det sitter mange tøffinger på celler etter helgene.

"Jeg har lært mye på få år. Neste gang jeg ser en kniv, så bruker jeg bare f eks en stol, et bilde på veggen eller et bord. Kniver har kort rekkevidde."

Blir du ofte truet med kniv?

Skrevet

Jeg har lært mye på få år. Neste gang jeg ser en kniv, så bruker jeg bare f eks en stol, et bilde på veggen eller et bord. Kniver har kort rekkevidde.

En kampsporter melder jeg til politiet, de liker veldig dårlig kamsportere som går bananas, og da koster det mye av livskvaliteten å være tøffere enn toget. Det sitter mange tøffinger på celler etter helgene.

Jeg anmelder ethvert tilfelle av vold til poliet - kampsport eller ei.

"........................................"

Skrevet

Ja vel, og derfor kan ikke småunger begynne med karate? Fordi det finnes galninger som driver med kampsport?

Det finnes galninger som hopper på ski også.

Det blir dessverre ikke færre galninger av at det fins andre som ikke er det, eller at de fleste er normale.

Antallet galninger er konstant.

Man bør se nøye på motivasjonen for å trene kampsport. Eller trenere burde kanskje kreve politiattest. Utøvere blir jo også registrert i tilfelle pling i bollen.

De som trener av seriøse grunner har ingen grunn til å bli fornærmet av kritikk mot de som ikke er seriøse. Bare de seriøse passer sine egne saker og er lovlydige og snille, så kan de ta det med ro.

Men det kan være litt frustrerende å være registert utøver og ikke kunne ta igjen når noen ypper. De kan faktisk nesten ikke forsvare seg lovlig. Judo er ikke slag og spark, så det er mye mer brukbart i praksis, bryting også. Å lande på ryggkulen etter å ha flydd på noen kan ikke anmeldes til politiet.

Skrevet

Hvis du trenger linker, så kan du få låne bokhylla mi eller grave i hodet. 99% av alt finnes ikke på internett.

Men du må gjerne være uenig.

Nei, jeg trenger ikke låne bokhylla di, du kan bare gi meg tittelene på bøkene som du har funnet bakgrunnsinfo for de påstandene du kommer med her.

For det har seg vel ikke slik at du igjen bare har konstruert en problemstilling på bakgrunn av at kusina til broren til drosesjåføren som kjørte deg hjem på lørdag, en gang fikk seg en lusing av en som har nybegynnerkurs i Tae kwon-do...og at denne tilfeldigvis var en muslim bosatt på Oslo øst?

Skrevet

"Det flakser mange myter om slikt. Men i RL så funker det dårlig med vold. Det tiltrekker seg dessuten politi og håndjern fortere enn lynet. Det beste er å være god til å løpe."

Helt enig i det, selvfølgelig.

Når det gjelder kampsporter vs. ikke-kampsporter e.l., så er det jo bare å se på UFC (Ultimate Fighting Championship); Overhodet ingen kampsportutøvere, thai-kwon-do, karate, kung-fu eller hva det måtte være, har noensinne klart å vinne noe der. Med ETT unntak - han israelske (?) ju-jitsu duden som jeg aldri husker navnet på. Han vant fordi han visste hvordan han skulle _skade_ motstanderen mest effektivt.

Jeg er sterkt i mot vold, og har greid å snu ryggen til å gå i stedet for å ta igjen. Dessuten blir jeg irritert når noen prøver å forherlige vold og kampsport. Bruce Lee og andre voldsaper har vært inspirasjon til mange overfall og unødvendige skader.

Skrevet

"Jeg har lært mye på få år. Neste gang jeg ser en kniv, så bruker jeg bare f eks en stol, et bilde på veggen eller et bord. Kniver har kort rekkevidde."

Blir du ofte truet med kniv?

Ikke ofte nå lenger.

De som har trukket kniv har kommet veldig dårlig ut av det. Politiet sier rett ut at trekker du kniv, så fortjener du juling. En søplekasse i skallen er dritvondt, dessuten funker huet kanskje dårlig resten av livet. Uten kniven hadde det gått helt fint.

Skrevet

Selvsagt. Og jeg vil bruke mye krefter på å få voldsaper levert inn, registrert og dømt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke ofte nå lenger.

De som har trukket kniv har kommet veldig dårlig ut av det. Politiet sier rett ut at trekker du kniv, så fortjener du juling. En søplekasse i skallen er dritvondt, dessuten funker huet kanskje dårlig resten av livet. Uten kniven hadde det gått helt fint.

De færreste går rundt med en søplekasse på seg.

Du har altså banka dritten ut samtlige som har trukket kniv mot deg?

Skrevet

Nei, jeg trenger ikke låne bokhylla di, du kan bare gi meg tittelene på bøkene som du har funnet bakgrunnsinfo for de påstandene du kommer med her.

For det har seg vel ikke slik at du igjen bare har konstruert en problemstilling på bakgrunn av at kusina til broren til drosesjåføren som kjørte deg hjem på lørdag, en gang fikk seg en lusing av en som har nybegynnerkurs i Tae kwon-do...og at denne tilfeldigvis var en muslim bosatt på Oslo øst?

Trenger du bevis for at det kommer mange voldsaper fra kampsportmiljøene på Oslo øst?

Annen hver torpedo i Oslo kommer derfra. Spør hvem som dominerer i voldssaker, og hvorfor de opprettet en vitnehjelpsavdeling nylig i Tinghuset i Oslo. Snart tør ikke noen vitne mot noen når voldsapene fra kampsportmiljøene er tiltalt.

Hvilken etnisk gruppe de kommer fra er det bare du som er opptatt av. Andre er optatt av å komme seg vekk.

Skrevet

Jeg er sterkt i mot vold, og har greid å snu ryggen til å gå i stedet for å ta igjen. Dessuten blir jeg irritert når noen prøver å forherlige vold og kampsport. Bruce Lee og andre voldsaper har vært inspirasjon til mange overfall og unødvendige skader.

Heh-heh. Bruce Lee var jo skuespiller og kampsportutøver, da. Neppe noen spesiell "voldsape" utover dette :-)

Skrevet

At det desverre er veldig mange som ikke burde ha fått trene kampsport, er sant. Selv om det er keinstein som sier det :-)

"......................................."

Skrevet

At det desverre er veldig mange som ikke burde ha fått trene kampsport, er sant. Selv om det er keinstein som sier det :-)

Men det er et veldig langt steg fra det og til å forby det...eller?

Holdningsskapende arbeid og utluking av "ugress" bør være en mer realistisk fremgangsmåte.

Skrevet

Og hvor mange ganger har du blitt tatt alvorlig da?

Jeg tenker da på mitt forsøk på å anmelde overfall på gata hvor jeg bare fikk beskjed om at det var bortkastet tid.

Skrevet

De færreste går rundt med en søplekasse på seg.

Du har altså banka dritten ut samtlige som har trukket kniv mot deg?

Vært med og sørget for at kniv ikke skal være fristende å bruke.

Skrevet

Heh-heh. Bruce Lee var jo skuespiller og kampsportutøver, da. Neppe noen spesiell "voldsape" utover dette :-)

Et eksempel til etterfølgelse.

Hvis Bruce i virkeligheten hadde sparket mot hodet slik han gjør, ville vedkommende sannsynligvis vært død eller lam for livet.

Og mange er blitt hardt skadet av de som trodde de kunne gjøre som Bruce. Det han gjør er ikke ekte, men ikke alle forstår det. Hodet er en skjør og viktig kroppsdel.

Det jeg husker best er han som brakk kjeven på dama si som han skulle vise et Bruce-triks til. Han bomma litt bare.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vært med og sørget for at kniv ikke skal være fristende å bruke.

Men altså: Du har, etter eget utsagn over, blitt truet med kvin mange ganger i ditt liv, og blir det fortsatt, dog, også det etter eget utsagn, "ikke like ofte som tidligere".

Du vurderer ikke å skifte miljø?

Eller er det noe med din fremtreden, eventuelt manglende takt og tone, som stadig sender deg inn i knivkamper?

For knivtrusler er noe de færreste av oss opplever, og i hvert fall ikke mange ganger i løpet av livet.

Skrevet

"Selv om det er keinstein som sier det "

Fordommer er noe drit. Noen får ikke lov å si noe, mens andre kan si alt.

Rart at jeg selv ikke får svare for hva jeg mener, men bare skal ilegges holdninger av andre.

Neste gang jeg snakker stygt om spagetti blir jeg mistenkt for å hate italienere.

Skrevet

Men altså: Du har, etter eget utsagn over, blitt truet med kvin mange ganger i ditt liv, og blir det fortsatt, dog, også det etter eget utsagn, "ikke like ofte som tidligere".

Du vurderer ikke å skifte miljø?

Eller er det noe med din fremtreden, eventuelt manglende takt og tone, som stadig sender deg inn i knivkamper?

For knivtrusler er noe de færreste av oss opplever, og i hvert fall ikke mange ganger i løpet av livet.

Det var nok mer lakonisk ment.

Jeg vil ikke lenger beskrive det jeg har opplevd. Enkelte klarer ikke ta det seriøst.

Hvis jeg får juling eller en kniv i meg, så er det 99% min egen skyld syns de visst, og det irriterer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var nok mer lakonisk ment.

Jeg vil ikke lenger beskrive det jeg har opplevd. Enkelte klarer ikke ta det seriøst.

Hvis jeg får juling eller en kniv i meg, så er det 99% min egen skyld syns de visst, og det irriterer.

Jeg tror ikke noen synes det er din skyld hvis du blir stukket ned med kniv, men det er påfallende hvor ofte du har opplevd knivtrusler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...