Gå til innhold

Kampsport for barn og mestring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke noen synes det er din skyld hvis du blir stukket ned med kniv, men det er påfallende hvor ofte du har opplevd knivtrusler.

Sier jeg det er lakonisk ment, så får du tro det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

30

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

8

• Ugga Bugga

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sier jeg det er lakonisk ment, så får du tro det.

Men hvor mange ganger snakker vi om her?

Og hvorfor forsøker alle disse folka å stikke deg ned?

Skrevet

Men hvor mange ganger snakker vi om her?

Og hvorfor forsøker alle disse folka å stikke deg ned?

Som sagt....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som sagt....

Du sa jo ingenting.

Du skrev: Det er lakanisk ment.

Lakonisk betyr knapt og konsist.

Du sier altså ingenting.

Det er for øvrig ikke et forsøk på å være frekk. Jeg lurer bare på hvorfor så utrolig mange mennesker oppigjennom har forsøkt å stikke deg med kniv.

Det er tross alt ikke dagligdags for de fleste av oss.

Skrevet

Du sa jo ingenting.

Du skrev: Det er lakanisk ment.

Lakonisk betyr knapt og konsist.

Du sier altså ingenting.

Det er for øvrig ikke et forsøk på å være frekk. Jeg lurer bare på hvorfor så utrolig mange mennesker oppigjennom har forsøkt å stikke deg med kniv.

Det er tross alt ikke dagligdags for de fleste av oss.

Jeg vil ikke opplyse om slikt lenger.

Skrevet

"Selv om det er keinstein som sier det "

Fordommer er noe drit. Noen får ikke lov å si noe, mens andre kan si alt.

Rart at jeg selv ikke får svare for hva jeg mener, men bare skal ilegges holdninger av andre.

Neste gang jeg snakker stygt om spagetti blir jeg mistenkt for å hate italienere.

"Neste gang jeg snakker stygt om spagetti blir jeg mistenkt for å hate italienere."

Det likner jo mistenkelig på jødehater og nazistempelet mange av oss har fått her inne, da...

".........................................."

Skrevet

Et eksempel til etterfølgelse.

Hvis Bruce i virkeligheten hadde sparket mot hodet slik han gjør, ville vedkommende sannsynligvis vært død eller lam for livet.

Og mange er blitt hardt skadet av de som trodde de kunne gjøre som Bruce. Det han gjør er ikke ekte, men ikke alle forstår det. Hodet er en skjør og viktig kroppsdel.

Det jeg husker best er han som brakk kjeven på dama si som han skulle vise et Bruce-triks til. Han bomma litt bare.

Klart. Se på den jevne kung-fu film (hong kong etc.), og du vil se folk som deler ut og tar imot titalls og hundretalls slag og spark som hvert og ett i virkeligheten kan være dødelig.

Bruce Lee på film og i virkeligheten er/var ganske forskjellig.

"........................................"

Skrevet

Det blir dessverre ikke færre galninger av at det fins andre som ikke er det, eller at de fleste er normale.

Antallet galninger er konstant.

Man bør se nøye på motivasjonen for å trene kampsport. Eller trenere burde kanskje kreve politiattest. Utøvere blir jo også registrert i tilfelle pling i bollen.

De som trener av seriøse grunner har ingen grunn til å bli fornærmet av kritikk mot de som ikke er seriøse. Bare de seriøse passer sine egne saker og er lovlydige og snille, så kan de ta det med ro.

Men det kan være litt frustrerende å være registert utøver og ikke kunne ta igjen når noen ypper. De kan faktisk nesten ikke forsvare seg lovlig. Judo er ikke slag og spark, så det er mye mer brukbart i praksis, bryting også. Å lande på ryggkulen etter å ha flydd på noen kan ikke anmeldes til politiet.

"Man bør se nøye på motivasjonen for å trene kampsport."

Men hvordan skal man sjekke hva slags motivasjon folk har? Galningene vil vel bare lyve om sin motivasjon uansett. Politiattest derimot er sikkert ikke så dumt.

Skrevet

"Neste gang jeg snakker stygt om spagetti blir jeg mistenkt for å hate italienere."

Det likner jo mistenkelig på jødehater og nazistempelet mange av oss har fått her inne, da...

Anklager mister sin kraft når de deles ut ukritisk.

I visse land er det vanlig å banke kjerringa. I Norge tror vi ikke det er mulig, det kan ikke være sant. For -vi- gjør jo ikke sånt. Når noen påstår at andre kulturer er mer voldelige og tar med denne volden til Norge, så protesteres det vilt, det er ikke mulig at det er sant.

Når politiet avslører hundrevis av voldelige fra samme kultur, så påstår vi at det er tilfeldigheter og enkeltpersoner, ikke organisert og satt i system.

Når vi så får bevist at det er satt i system, organisert, at enkeltpersoner som er i slekt og er mistenkt for et hundretall saker hver med vold, beskyttelsepenger, narkotikahandel og ulovlig våpeninnehav, så velger vi fremdeles å tro det er tilfeldig.

Når vi så til slutt må beskytte vitner i hundrevis mot organiserte trusler og beslaglegger borti tusen skytevåpen i år fra en gruppe (dobbelt så mange som i fjor), så velger vi å ignorere det fullstendig. Når skal vi kalle en spade for en spade og innse at vi har problemer? Når Kristin Halvorsen blir skutt? I hvertfall ikke før.

Neida , tull og tøys. Gjenger driver ikke kampsportklubber og våpenopplæring. Det kan ikke være mulig. Hvis det viser seg å være tilfelle, så er det sikkert -helt- tilfeldige enkelttilfeller. Vent og se.

Skrevet

Anklager mister sin kraft når de deles ut ukritisk.

I visse land er det vanlig å banke kjerringa. I Norge tror vi ikke det er mulig, det kan ikke være sant. For -vi- gjør jo ikke sånt. Når noen påstår at andre kulturer er mer voldelige og tar med denne volden til Norge, så protesteres det vilt, det er ikke mulig at det er sant.

Når politiet avslører hundrevis av voldelige fra samme kultur, så påstår vi at det er tilfeldigheter og enkeltpersoner, ikke organisert og satt i system.

Når vi så får bevist at det er satt i system, organisert, at enkeltpersoner som er i slekt og er mistenkt for et hundretall saker hver med vold, beskyttelsepenger, narkotikahandel og ulovlig våpeninnehav, så velger vi fremdeles å tro det er tilfeldig.

Når vi så til slutt må beskytte vitner i hundrevis mot organiserte trusler og beslaglegger borti tusen skytevåpen i år fra en gruppe (dobbelt så mange som i fjor), så velger vi å ignorere det fullstendig. Når skal vi kalle en spade for en spade og innse at vi har problemer? Når Kristin Halvorsen blir skutt? I hvertfall ikke før.

Neida , tull og tøys. Gjenger driver ikke kampsportklubber og våpenopplæring. Det kan ikke være mulig. Hvis det viser seg å være tilfelle, så er det sikkert -helt- tilfeldige enkelttilfeller. Vent og se.

"Når politiet avslører hundrevis av voldelige fra samme kultur, så påstår vi at det er tilfeldigheter og enkeltpersoner, ikke organisert og satt i system."

Vel. I mange tilfeller er det jo ikke organisert, men grunnet en felles kultur med mindre respekt for menneskelig og høyere aksept for vold. Et balleløst æresbegrep, etter min mening. Hvis du ikke klarer å takle/løse at noen "fornærmer" din ære uten å ty til vold og/eller drap, da er du jaggu ikke mye til mann. Samme er det med menn som ikke er mann nok til å holde seg i skinnet når de ser en bar kvinnekropp. Det er det som er _virkelig_ svakhet - svakhet av karakter og i sjelen.

"Neida , tull og tøys. Gjenger driver ikke kampsportklubber og våpenopplæring. Det kan ikke være mulig. Hvis det viser seg å være tilfelle, så er det sikkert -helt- tilfeldige enkelttilfeller. Vent og se."

Asiatiske gjenger drepte folk på gata i Oslo når jeg var i tenårene. At både B-gjengen og de andre turbohjernene fra andeby, og deres forskjellige motpoler, driver med slikt er det jo bare barnslig å forsøke å fornekte.

Men jeg lurer på om du ikke har litt rett; Det må kanskje et drap på Halvorsen, Dahle eller en av den gjengen til, før mange nok begynner å faktisk trekke huet ut av rævva og se rundt seg med øyne som ikke er tilslørte av forestillinger om hvordan de _vil_ at verden skal være. Men man kan jo nesten ikke håpe på at noe slik skal skje, heller.

"......................................"

Skrevet

"Man bør se nøye på motivasjonen for å trene kampsport."

Men hvordan skal man sjekke hva slags motivasjon folk har? Galningene vil vel bare lyve om sin motivasjon uansett. Politiattest derimot er sikkert ikke så dumt.

Hvor utrolig det høres, så er kampsporttrenere flere ganger arrestert for vold.

Skrevet

Hvor utrolig det høres, så er kampsporttrenere flere ganger arrestert for vold.

Ja vel, men det er skihoppere også.

Skrevet

"Når politiet avslører hundrevis av voldelige fra samme kultur, så påstår vi at det er tilfeldigheter og enkeltpersoner, ikke organisert og satt i system."

Vel. I mange tilfeller er det jo ikke organisert, men grunnet en felles kultur med mindre respekt for menneskelig og høyere aksept for vold. Et balleløst æresbegrep, etter min mening. Hvis du ikke klarer å takle/løse at noen "fornærmer" din ære uten å ty til vold og/eller drap, da er du jaggu ikke mye til mann. Samme er det med menn som ikke er mann nok til å holde seg i skinnet når de ser en bar kvinnekropp. Det er det som er _virkelig_ svakhet - svakhet av karakter og i sjelen.

"Neida , tull og tøys. Gjenger driver ikke kampsportklubber og våpenopplæring. Det kan ikke være mulig. Hvis det viser seg å være tilfelle, så er det sikkert -helt- tilfeldige enkelttilfeller. Vent og se."

Asiatiske gjenger drepte folk på gata i Oslo når jeg var i tenårene. At både B-gjengen og de andre turbohjernene fra andeby, og deres forskjellige motpoler, driver med slikt er det jo bare barnslig å forsøke å fornekte.

Men jeg lurer på om du ikke har litt rett; Det må kanskje et drap på Halvorsen, Dahle eller en av den gjengen til, før mange nok begynner å faktisk trekke huet ut av rævva og se rundt seg med øyne som ikke er tilslørte av forestillinger om hvordan de _vil_ at verden skal være. Men man kan jo nesten ikke håpe på at noe slik skal skje, heller.

"......................................"

Det måtte et drap på en politimann til for å få gehør for at det faktisk finnes et organsiert ransmiljø. I kjølvannet av denne saken er det avslørt og kartlagt mye, og mange nettverk er blitt avslørt. På grunn av dette vet politiet nå at det fins ca 3500 gjengmedlemmer i oslo fordelt på tre gjenger.

En ung mann på 24 år har mer enn 100 saker på seg og kjører rundt i BMW, på frifot. Årsaken er at vitner og ofre ikke tør å stille opp. Det fins ca 30-40 til som han. To hundre personer regnes for å være middels aktive krimielle, og tre tusen unge menn er bl a løpegutter, narkoselgere, budbringere og utkikker i gjengene.

Politiet får ikke bevilgninger til å bekjempe dem, da politikerne ikke tror på at det er slik, og ikke ser alvoret. Men antiterrorvirksomheten bringer inn en del midler til også å etterforske mafiaperiferien.

Politikerne i Oslo er under intens lobbyvirksomhet fra moskeene og det vil slå sterkt ut i neste kommunevalg. Vi får se hva det gjør med Oslo.

Skrevet

Hehe.

Du tviholder på håpet om det gode i menneskene, og at alt vil vise seg å være bare koselig til slutt.

Eventyret er slutt, Oslo er en mafiaby i beste USA-stil. Et stort antall småbutikker avkreves beskyttelsepenger i Oslo. Og så lurer vi på hvorfor det ikke står i avisen. Vi tror journalister vil skrive om alt, at de får vite alt, at de er upartiske, ærlige og undersøker alt.

De to siste store narkobelagene var beskyttet av mange kjeltringer med skuddsikre vester, automatgeværer og pistoler. Et maskingevær er beslaglagt, håndgranater og panserverngranater er sett i omløp. Det er spennende i Oslo. Men avisene er ikke så ivrige, ikke politikerne heller.

Skrevet

Hehe.

Du tviholder på håpet om det gode i menneskene, og at alt vil vise seg å være bare koselig til slutt.

Eventyret er slutt, Oslo er en mafiaby i beste USA-stil. Et stort antall småbutikker avkreves beskyttelsepenger i Oslo. Og så lurer vi på hvorfor det ikke står i avisen. Vi tror journalister vil skrive om alt, at de får vite alt, at de er upartiske, ærlige og undersøker alt.

De to siste store narkobelagene var beskyttet av mange kjeltringer med skuddsikre vester, automatgeværer og pistoler. Et maskingevær er beslaglagt, håndgranater og panserverngranater er sett i omløp. Det er spennende i Oslo. Men avisene er ikke så ivrige, ikke politikerne heller.

Mot kjeltringer med skuddsikre vester, automatgeværer, pistoler, håndgranater og panserverngranater har vel ikke en stakkar med begynnerkurs i taekwondo så mye å stille opp med uansett.

Skrevet

Jeg kan røpe for deg at avisene er redde for å skremme folk. Politiet også. Frykt skaper ringvirkninger inn i alle kroker av næringsliv og folks adferd. Det vet vi fra USA. Etter drap og stygge ran, så begynte folk å flytte. Hele gater med butikker la ned og flyttet, halve skoler ble tømt. Prisene på eiendom falt, og overalt begynte miljøet å forfalle. Små men brutale gjenger forandret hele kvartaler til ødeland.

Skrevet

Mot kjeltringer med skuddsikre vester, automatgeværer, pistoler, håndgranater og panserverngranater har vel ikke en stakkar med begynnerkurs i taekwondo så mye å stille opp med uansett.

Et poeng her er at takvondo muligens ikke er egnet til selvforsvar pga lovene i Norge. Unødige skader og brutalitet kan snu seg mot deg selv, og du kan selv bli satt inn for vold, selv om du anså volden for "nødvendig". Du kan ikke sparke inn tenna på en som klyper deg i puppen.

Skrevet

Et poeng her er at takvondo muligens ikke er egnet til selvforsvar pga lovene i Norge. Unødige skader og brutalitet kan snu seg mot deg selv, og du kan selv bli satt inn for vold, selv om du anså volden for "nødvendig". Du kan ikke sparke inn tenna på en som klyper deg i puppen.

Det kunne da heller aldri falle meg inn å sparke inn tenna på en som klyper meg i puppen. Jeg ville nok foretrekke å gå min vei istedet.

Blir jeg derimot forsøkt voldtatt, kommer jeg til å forsvare meg på alle tenkelige og voldelige måter, og det er ikke usannsynlig at det kommer til å inkludere slag eller spark.

Så får de heller sette meg i fengsel.

Skrevet

"Ja vel, men det er skihoppere også."

Uhm...det er vel irrelevant, når poenget er kampsportmiljøer som er potensiellt usunne mht. holdninger og mentalitet.

Skrevet

Tae-Kwon-Do er ikke selvforsvar - det er kampsport/stridskunst. Det samme gjelder karate. At man ofte drar elementer av selvforsvar inn i treningen i en normal klubb er så - det er i seg selv bra - men det endrer ikke det faktum at dette er en eldgammel stridskunst som kun har ETT formål: Kverke fienden. Det samme gjelder absolutt ALLE stridskunster som finnes, selv om de i morderne tid har blitt videreutviklet til kampsporter, og godt kan brukes og trenes på fredelig vis.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...