Gå til innhold

Kona er sjalu når jeg og ungene treffer xen

Anbefalte innlegg

Golfstrømmen
Skrevet

Hei, Jeg har vært gift i 5år for 2.gang og har 3 gutter fra mitt 1.ekteskap. Kona har også 3 fra før men sammen har vi ingen.

Tidligere var det mye bitterhet mellom meg og xen da jeg hadde helgepappa samvær i to år før hun gikk med på delt omsorg. Nå har vi hatt delt omsorg i mange år, slik at vi samarbeider mye bedre, og konflikt nivået som før var høyt er nå lik null. Xen har også fått seg ny kjæreste for en stund siden.

Guttene setter også stor pris på at vi kan treffes ved forskjellige anledninger uten noe krangling eller big deal for det. Men dette ser det ikke ut som min frue takler.

Sist helg skulle hun kjøre sin eldste datter som skulle flytte til en annen by for å begynne på skole, og jeg tok meg en båttur alene der jeg blandt annet stakk innom hytten til min x-svoger der guttene var på besøk med sin mor. Dette er altså xens søster med mann og barn som bor like ved oss og som guttene har jevnlig kontakt med. Da jeg fortalte hvor jeg hadde vært ble kona så sint og lei at hun gråt resten av kvelden og har vært sur siden. Hun påstod at jeg hadde gått bak ryggen hennes og planlagt dette besøket mens hun opplever sitt livs krise med eldste sønnen og datteren som flytter ut. Er det meg, eller er dette en rimelig reaksjon jeg burde forvente? Trodde at barnas hensyn var det viktigste her, og de setter umåtelig pris på at jeg dukker opp og viser at mor og far kan være venner,og akkurat på denne hytten fikk de også vist pappa at de kunne stå på vannski. Tror selv at reaksjonen hennes kan ha sammenheng med at hun er bitter for at jeg ikke vil ha flere barn (siden vi tilsammen har 6) ergo ingen felles barn. I tillegg er eldste sønnen hennes nettopp erklært psykisk syk (noe han for oss har vært i mange år) og innlagt på institusjon intil videre, og eldste datteren som nevnt nettopp flyttet ut. Eneste datteren hennes i huset (hennes 3.) er annenhver helg hos faren, og har nettopp fått en stebror på den siden. Kona har imidlertid tidligere snakket lenge på telefonen med sin x og avtalt at hun vil komme på besøk for å se den nyfødte. Dette får jeg ikke til å rime med hennes sjalusi overfor meg og min x. Hun ble helt satt ut når hun hørte at den lykkelige familie var blitt gjenforent så snart hun reiste ut av byen som hun kalte det.

Er det meg eller henne som er urimelig her? Føler meg litt mellom barken og veden dradd mellom konas hensyn og guttenes glede for å se mamma og pappa sammen selv om vi er skilt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror bare at hun har "grepet en situasjon" som hun kan rase og skrike og være fortvilet over. Jeg tror hun skriker for alt som har hendt -og når hun hadde det ille - drev du og hadde det hyggelig.

Jeg tror jeg skjønner henne bittelitt, selv om det er helt bak mål det hun sier til deg.

Hun har altså omsider fått sin eldste sønn dit hun kasnkje har ønsket han lenge - samtidig som det også er en stooor sorg. datteren har flyttet ut -noe som også er en sorgprosess.

og dere har ingen barn å dele -som hun kan krype "inni hodet ditt" med og dele det hele.

Jeg tror kona di er midt i en krise -og at hun trenger deg mer enn hun selv skjønner.

Husk, du har "vellykkede" barn - -så hun er sint på hele "settingen" Lykkelig uten problemer-settingen.

Hun trenger å få rase det ut,- og så stod du der, lagelig til for hogg i alle din vellykethet.

Sånn tror jeg det er.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

ser ut som hun overreagerer;da antagelig pga de personlige problemene som du nevner at hun har.

Gjest helt enig
Skrevet

jeg tror bare at hun har "grepet en situasjon" som hun kan rase og skrike og være fortvilet over. Jeg tror hun skriker for alt som har hendt -og når hun hadde det ille - drev du og hadde det hyggelig.

Jeg tror jeg skjønner henne bittelitt, selv om det er helt bak mål det hun sier til deg.

Hun har altså omsider fått sin eldste sønn dit hun kasnkje har ønsket han lenge - samtidig som det også er en stooor sorg. datteren har flyttet ut -noe som også er en sorgprosess.

og dere har ingen barn å dele -som hun kan krype "inni hodet ditt" med og dele det hele.

Jeg tror kona di er midt i en krise -og at hun trenger deg mer enn hun selv skjønner.

Husk, du har "vellykkede" barn - -så hun er sint på hele "settingen" Lykkelig uten problemer-settingen.

Hun trenger å få rase det ut,- og så stod du der, lagelig til for hogg i alle din vellykethet.

Sånn tror jeg det er.

Godt skrevet og jeg er enig med deg. Det er nok slik det henger sammen, men hun skjønner det nok ikke selv engang hvorfor hun reagerte som hun gjorde.

Skrevet

Sånn tror jeg det er.

Veldig godt svart, synes jeg også. Virker veldig logisk at det er slik det henger sammen.

Som du skriver, forstår jeg henne litt jeg også, selv om det muligens er en smule urimelig.

Jeg tror Golfstrømmen også ser årsaken, siden han tar med disse viktige momentene. Mitt råd til ham er å være ekstra omtenksom med henne en tid fremover. Så vil nok dette roe seg en del, tror jeg.

Golfstrømmen
Skrevet

Godt skrevet og jeg er enig med deg. Det er nok slik det henger sammen, men hun skjønner det nok ikke selv engang hvorfor hun reagerte som hun gjorde.

Takk for gode svar. Godt å høre andre synspunkter på dette. Føler foreløpig ikke humør eller overskudd til å gi henne den støtten som trengs, men jobber med saken (meg selv). Hun har tradisjon for å kunne være ganske langsur og hittil har det vært ganske låst. Får bare uvennlig bjeffing tilbake når jeg snakker til henne, men etter hvert pleier det å roe seg (etter ca 2uker?)Foreløbig får jeg bare minen som sier: "Jeg er sur på deg, og jeg orker ikke ta noe opp for det nytter ikke med deg likevel"

Skrevet

Takk for gode svar. Godt å høre andre synspunkter på dette. Føler foreløpig ikke humør eller overskudd til å gi henne den støtten som trengs, men jobber med saken (meg selv). Hun har tradisjon for å kunne være ganske langsur og hittil har det vært ganske låst. Får bare uvennlig bjeffing tilbake når jeg snakker til henne, men etter hvert pleier det å roe seg (etter ca 2uker?)Foreløbig får jeg bare minen som sier: "Jeg er sur på deg, og jeg orker ikke ta noe opp for det nytter ikke med deg likevel"

Pottesur i opptil flere uker?! Jøss - du må ha en engels tålmodighet, det hadde ikke gått med meg gitt.

Golfstrømmen
Skrevet

Pottesur i opptil flere uker?! Jøss - du må ha en engels tålmodighet, det hadde ikke gått med meg gitt.

"Hvis jeg fremdeles mener at jeg kan fortsette og treffe xen sammen med ungene på den måte der, får jeg ta konsekvensen av det og flytte sammen med henne eller flytte alene"

Ugh den var tøff!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...